منو سایت

آموزش اصول طراحی لوگو

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
آموزش اصول طراحی لوگو

لوگوها بخش مهمی از استراتژی بازاریابی و توسعه برند شما هستند و به جرات می توان گفت که یک لوگو می تواند برای همیشه ماندگار و به یاد ماندنی باشد. از نایک گرفته تا مک دونالد “M” یا رنگ سبز نمادین استارباکس و بسیاری از برندها و نام های آشنا که همیشه در ذهن ما بوده و خواهد بود. ما دائماً این لوگوها را در نقاط مختلف دنیا می بینیم و به طور مستقیم و غیرمستقیم با آنها در ارتباط هستیم، اما در نهایت ممکن است از اهمیت داشتن یک لوگوی ماندگار آگاه نباشیم.

طراحی لوگو ممکن است برای یک طراح حرفه ای کار آسانی باشد، اما دانستن اصول اولیه برای داوطلب مهم است: الف) دیدگاه ها و نظرات خود را با طراح به اشتراک بگذارید ب) خوب و بد یک رویداد را بدانید و طراح خود را راهنمایی کنید. بر اساس آن. چه طراح لوگو باشید و چه درخواست کننده، باید خود را بر اساس این 5 اصل قرار دهید که در این مقاله توضیح داده خواهد شد. بایدها و نبایدهای طراحی لوگو بگذارید به شما بگوییم که باید این اصول را رعایت کرده و به کار ببرید.

1. در مورد مخاطبان بالقوه خود تحقیق کنید

تحقیقات طراحی لوگو ضروری است، به خصوص زمانی که می خواهید برند خود را برای مخاطبانی که قصد تعامل با آنها را دارید بازاریابی کنید. اگر قرار است کسب و کار شما گروه سنی بالاتری را هدف قرار دهد، باید به دنبال یک لوگوی کلاسیک و زیبا باشید (از فونت های کلاسیک استفاده کنید، یک برچسب کوتاه 2-3 کلمه ای اضافه کنید و غیره). با این حال، اگر قصد دارید مخاطبان جوان‌تری را هدف قرار دهید، برندسازی شما باید مدرن باشد. طراحی لوگوی مدرن بر اساس مینیمالیسم و ​​بدون سادگی است.

با توجه به آنچه گفته شد، مهم است که توجه داشته باشید که هدف قرار دادن مخاطبان جوانتر به این معنی نیست که شما باید روند را دنبال کنید. در واقع، مدها می توانند برای ساختن برند شما مضر باشند، زیرا امروزه مدها سریعتر از یک چشم به هم زدن می آیند و می روند، بنابراین قبل از اینکه کسب و کارتان شروع به کار کند، برند و لوگوی خود را خواهید داشت. سال هاست و دیگر مثل گذشته کار نمی کند.

2. از فونت های خوانا استفاده کنید

خوانایی همیشه یک اصل اجتناب ناپذیر در تاریخ طراحی لوگو است، مهم نیست در چه سنی هستید، انتخاب نوع فونت و همچنین خوانایی آن برای لوگوی شما بسیار حیاتی است. از انواع مختلف فونت در طراحی لوگوی خود استفاده نکنید زیرا در این صورت لوگوی شما نامرتب و غیرحرفه ای به نظر می رسد.

بایدها و نبایدهای طراحی لوگو 1

3. تغییراتی ایجاد کنید

لوگوی شما قطعاً در کل فرآیند برندسازی سازمان شما از روی وب سایت، محصولات چاپی حضور خواهد داشت کارت کسب و کار ، چاپ تراکت و…، رسانه های اجتماعی، حتی برچسب محصولات باید استفاده شوند و غیره

ارائه یک طرح در طراحی لوگو در واقع بسیار مفید است، اما اگر واقعاً می‌خواهید مطمئن شوید که می‌توانید از برند خود در همه پلتفرم‌ها و رسانه‌ها استفاده کنید، توصیه می‌کنیم سبک‌های مختلفی از لوگوی خود ایجاد کنید. اگر متوجه شدید که می توانید به طور مداوم به یک طرح پایبند باشید، از لوگوی خود در پلتفرم های مختلف استفاده کنید زیرا تغییر سبک و طراحی لوگو آسیب جدی به برند و سازمان شما وارد می کند.

4. از تئوری رنگ استفاده کنید

تئوری رنگ در طراحی لوگو ضروری است. شما می‌خواهید که رنگ‌های لوگوی شما نه تنها در کنار هم عالی به نظر برسند، بلکه حس خاصی را که با برند شما مرتبط است، منتقل کنند. اکثر طراحان حرفه ای تئوری رنگ و چرخه رنگ را مطالعه کرده اند، بنابراین می دانند چگونه رنگ ها را ترکیب کنند و چگونه به ظاهر دلخواه برسند. آنها می توانند به شما در بهبود درک خود از تئوری رنگ کمک کنند. اگر رنگ بندی خاصی را انتخاب کرده اید، توصیه می کنیم از بیش از 2 رنگ و در صورت لزوم از رنگ سوم در طراحی خود استفاده کنید.

بایدها و نبایدهای طراحی لوگو 03

5. از فضای سفید استفاده کنید

وقتی صحبت از طراحی می شود، فضای سفید چیزی جز منفی است. استفاده از فضای (منفی/سفید) روی برند شما در واقع لوگوی شما را بیشتر متمایز می کند، بنابراین اگر بتوانید آن را به روشی ظریف و خلاقانه در طراحی خود ایجاد کنید، یک لوگوی جذاب و ماندگار خواهید داشت. البته استفاده بیش از حد از فضای سفید چیزی نیست که بتوان در چند رسانه از آن استفاده کرد. استفاده از عناصر زیاد، متن زیاد و غیره. مواردی هستند که در طراحی لوگو باید از آنها اجتناب کرد.

بایدها و نبایدهای طراحی لوگو 02

برای لوگوی خود چشم اندازی دارید یا نمی دانید چگونه آن را محقق کنید؟ یا برای طراحی لوگو به کمک نیاز دارید؟ مادر چاپ پیچیده ما می توانیم در این موضوع بسیار مهم به شما کمک کنیم! آیا می دانستید که گروه هنری چاپ نفیس در واقع خدمات طراحی لوگو را ارائه می دهد؟ تیم طراحی داخلی ما طرح های مختلفی را در سبک ها و اشکال مختلف برای شما خواهد ساخت و قطعا به شما در دستیابی به یک لوگوی زیبا و شیک کمک می کند. روی تیم حرفه ای ما حساب کنید تا چشم انداز شما را به یک لوگوی جهانی باز کند. تیم ما طرح نهایی و تایید شده را به صورت فایل لایه باز و در تمامی مقیاس ها برای شما ارسال می کند. (و البته کپی رایت لوگوی نهایی متعلق به شما خواهد بود.)

امیدوارم در پایان مقاله آموزش اصول طراحی لوگو این مفید بود و شما بیشترین بهره را از این مقاله بردید و به بایدها و نبایدهای طراحی لوگو رسیدید. داشتن لوگوی زیبا و ماندگار علاوه بر محصولات چاپی ( چاپ بروشور ، چاپ فاکتورها ، یک پاکت نامه و…) می تواند برای برندسازی و جهانی شدن نام سازمان شما مهم باشد، می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

نگارش آموزش اصول طراحی لوگو برای اولین بار در نفیس. به نظر می رسد.