ایده های خلاقانه برای استفاده از مواد بازیافتی در برند شما

ایده های خلاقانه برای استفاده از مواد بازیافتی در برند شما

بازیافت چیز جدیدی نیست. اما از آنجایی که پایداری به طور فزاینده‌ای ارزشمند است، طراحان و تولیدکنندگان از مواد بازیافتی به روش‌های جدیدتر و مبتکرانه‌تری استفاده می‌کنند. در زیر، حلقه های ساخته شده از ذرات مه دود، مدفوع ساخته شده از ماسک های جراحی و کتاب های ساخته شده از جلبک را بررسی می کنیم.

اما برای استفاده موثر از مواد بازیافتی، نباید محصولات شما عجیب و غریب باشند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، این طرح‌ها می‌توانند داستان‌هایی خلق کنند، مشتریان را جذب کنند و به نجات سیاره کمک کنند. در اینجا برخی از بهترین کاربردها برای مواد بازیافتی آورده شده است.

این کیسه پوست میوه را می توان در آب برای بارور کردن گیاهان از طریق Dezeen حل کرد

چرا مواد بازیافتی محبوب تر از همیشه هستند؟

فکر کردن به بازیافت به عنوان یک روند مدرن آسان است. با این حال گفته می شود که کلوسوس رودز، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، برای ضایعات بازیافت شده است و شواهدی از بازیافت کاغذ در ژاپن در قرن نهم وجود دارد. در جنگ جهانی دوم، قلع، لاستیک و کاغذ در مقیاس وسیع برای کمک به جنگ در کشورهایی از جمله ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا بازیافت می‌شدند.

میل به حفظ دنیای ما بخش بزرگی از ظهور مواد بازیافتی توسط دوشان کلپیچ است

اما امروزه شتاب فزاینده ای در مورد بازیافت وجود دارد. مصرف انبوه و افزایش جمعیت، منابع طبیعی را کاهش داده و به تغییرات اقلیمی و ایجاد کوه های فزاینده دفن زباله کمک کرده است. ما سالانه بیش از 2 میلیارد تن زباله جامد تولید می کنیم، رقمی که انتظار می رود تا سال 2050 تقریباً دو برابر شود، مگر اینکه کاری برای آن انجام دهیم.

طراحی وب برای یک برند اکو، توسط آدام موفلیحون.آیا جای تعجب است که مردم بیش از هر زمان دیگری به مواد بازیافتی علاقه دارند؟ یک مطالعه جهانی نشان داد که تقریبا نیمی از کاربران در 12 ماه گذشته برای محصولاتی که دارای برچسب پایدار یا مسئولیت اجتماعی هستند، حق بیمه پرداخت کرده اند (به طور متوسط ​​59٪ بیشتر) و بیش از نیمی از آنها گفته اند که پایداری برای آنها در حال حاضر از سال گذشته مهم تر است.

مواد بازیافتی: اصول اولیه مناسب

بنابراین اگر از مواد بازیافتی استفاده می کنید، آیا همیشه باید در مورد آنها فریاد بزنید؟ خوب، بله و نه. در برخی از صنایع، استفاده از مواد عمدتاً بازیافتی، بیش از آنکه چیزی برای لاف زدن باشد، مبنایی است. آلومینیوم و کاغذ بازیافتی اکثر قوطی های نوشیدنی (68٪ در ایالات متحده) و روزنامه ها (63٪ در بریتانیا) در بسیاری از بازارها را تشکیل می دهند.

علیرغم حس طبیعی (و علامت بازیافت)، این جعبه در مورد محتوای بازیافتی خود فریاد نمی زند – و دلیلی وجود دارد که چرا از Wintrygrey

و استفاده از مواد بازیافتی همیشه تمام داستان پایداری نیست – قوطی‌های آلومینیومی ممکن است از مواد بازیافتی بیشتری نسبت به بطری‌های پلاستیکی استفاده کنند، اما کربن بیشتری در ساخت خود تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید بازاریابی خود را حول سبز بودن محصولات یا بسته‌بندی خود بسازید، مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام می‌دهید – در غیر این صورت ممکن است اتهامات مربوط به شستشوی سبز را به دنبال داشته باشد.

اگر شک دارید، آن را ساده نگه دارید. گرینی تویز، سازنده اسباب‌بازی، از قول روشنی استفاده می‌کند – که محصولاتش از مواد 100% بازیافتی ساخته می‌شوند – و این پیام را از طریق مارک‌های روشن و سرگرم‌کننده (کامل با فلش‌های سبز رنگ) که نوید “100% خوبی بازیافت شده” و “100% بازی” را می‌دهد، منتقل می‌کند. .

Green Toys از 100% پلاستیک بازیافتی استفاده می کند – بدون پیچ، چسب یا باتری از طریق Green Toys

آیا خودتان تجربه تامین مواد بازیافتی ندارید؟ با شرکایی کار کنید که این کار را انجام می دهند – بسیاری از تامین کنندگان پایدار می توانند بینشی در مورد اعتبار آنها به شما ارائه دهند و الهام بخش و افزودنی سازگار با محیط زیست برای برند شما ارائه دهند.

بازیافت را بخشی از داستان خود قرار دهید

مواد بازیافتی اگر احساس کنند بخشی از برند شما هستند، بهتر عمل می‌کنند، نه یک افزودنی لحظه آخری: یا توسعه طبیعی کاری که قبلاً انجام می‌دهید، یا چیزی که از ابتدا وجود داشته است. نمونه های موفق نباید پر زرق و برق باشند، فقط مرتبط باشند.

لامپ اختراعی هلیوگراف شبیه یک دستگاه سس سویا پرس بسیار بزرگ است و از طریق Design Boom به نجات ماهی کمک می کند.
لاستیک دوچرخه کوهستان بدنه این کیف پیام رسان دوچرخه را از طریق رادار دوچرخه تشکیل می دهد

لامپ های بازیگوش هلیوگراف را بردارید. این دو طراح استرالیایی شیئی با تم ماهی که بسیاری از ما بلافاصله بعد از خوردن غذا آن را دور می اندازیم – یک آبگیر سوشی برای سس سویا – به عنوان الهام بخش یک چراغ رومیزی شیک و عجیب که از پلاستیک بازیافتی جمع آوری شده از آبراه ها و خطوط ساحلی استفاده می کند، گرفتند.

ترکیب مناسب دیگری از مواد و پیام در این کیف پیام رسان دوچرخه محکم وجود دارد که از یک تایر دوچرخه کوهستانی بازیافتی به عنوان پایه خود استفاده می کند. شکل فوراً قابل تشخیص، کاربردی است (من در ساعت شلوغی لندن رکاب زده ام) و متناسب با نام تجاری – تایر اصلی دوچرخه شوالبه است.

مواد بازیافتی می توانند تجارت اصلی شما باشند – اگر بتوانید نشان دهید که کار می کنند

اگر محصولات بازیافتی مورد علاقه برندهایی مانند شوالبه هستند، می توانند در قلب یک شرکت نیز باشند. صورتحساب Tread&Groove ژاپن خود را به عنوان یک “برند کفش استفاده مجدد” می شناسد و هویت برند خود را حول مواد بازیافتی خود می سازد. در اینجا، این برند نام خود را از لاستیک‌های ماشین کارکرده‌ای گرفته است که زیره‌های آن را تشکیل می‌دهند، در حالی که کپی آن کربنی را که ذخیره می‌کند و کشش آن را کامل می‌کند: 2.9 برابر چسبندگی و 1.5 برابر مقاومت در برابر سایش بیشتر از کفش‌های معمولی.

سایه های قهوه ای و نارنجی و ظاهر مصنوعی یکبار مصرف توسط Kaffeeform

موقعیت Tread&Groove یادآوری موثری است که مشتریان می خواهند در مورد کیفیت محصولات بازیافتی و همچنین عملکرد زیست محیطی آنها متقاعد شوند. فنجان های زیبا و قابل استفاده مجدد کافه فرم، تفاله های قهوه باقی مانده را با چوب راش و مواد گیاهی باقی مانده مخلوط می کند. نتیجه؟ مجموعه‌ای از لیوان‌ها که رنگ‌های قهوه‌ای و نارنجی غنی را با روایتی اخلاقی ترکیب می‌کنند و عملکرد را تضمین می‌کنند (لیوان‌ها قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند و در برابر سقوط مقاوم هستند).

از عناوین تک تا هنر آوانگارد

مواد بازیافتی را نیز می توان برای یک محصول وارد کرد. زمانی که آژانس تبلیغاتی Watson & Co خواست به دهه گذشته نگاهی بیاندازد، یک کتاب تعطیلات ایجاد کرد که هر کدام از 196 فنجان قهوه بازیافتی ساخته شده بود. این یک روش زیبا برای تبدیل یک کتاب به یک اثر هنری چشم نواز است که الهام‌بخش خلاقیت و انعطاف‌پذیری است – به علاوه تکان خوردن قهوه.

سادگی خیره کننده و تعداد زیادی فنجان قهوه بازیافتی این کتاب را توسط Watson & Co از طریق Watson & Co متمایز می کند.

شاید استفاده مبتکرانه‌تر از مواد از سوی ناشران Triest Verlag باشد، کتابی درباره امکانات مواد تجدیدپذیر که پس از آزمایش‌هایی با پوست کیوی و مواد دیگر، در نهایت بر روی کاغذ سبز ساخته شده از جلبک و روغن زیتون چاپ شد.

اگر برخی از این پروژه‌ها کمتر شبیه ایده‌های تجاری قابل اجرا و بیشتر شبیه پروژه‌های هنری آوانگارد به نظر می‌رسند، از شنیدن این که استفاده‌های عجیب‌تری برای مواد بازیافتی وجود دارد، تعجب نخواهید کرد:

  • مدفوع پلاستیکی ساخته شده از 1500 ماسک جراحی
  • مجموعه ای از حلقه های ساخته شده از ذرات مه دود فشرده که توسط برج های تصفیه هوا جمع آوری شده اند.
  • مبل وینیل L شکل که از لباس های قدیمی Balenciaga ساخته شده است
  • کاشی‌های بتنی زیستی ساخته شده از گونه‌های مهاجم مانند گره‌دار ژاپنی و خرچنگ سیگنال آمریکایی
  • غرفه هنری ساخته شده از آجر سرگین فیل
جزئیات واضح و کلاژ مانند مدفوع پلاستیکی با ماسک جراحی توسط Haneul Kim Via dezeen.com


مبل وینیل Hari Nuriev از لباس های قدیمی Balenciaga از طریق Dezeen ساخته شده است


رد کردن برخی از این ایده ها به عنوان حقه آسان است، اما این تمام ماجرا نیست. به یک راهپیمایی فکر کنید: بسیاری از چیزهایی که نشان داده می‌شوند برای خیابان‌های بزرگ بیش از حد اسراف‌آمیز، مجلل یا گران هستند. اما برخی از الهامات نشان داده شده در اینجا به ایده‌های کاربردی تبدیل می‌شوند که می‌توانند الهام بخش کمپین‌های عجیب و غریب یا محصولات بازار انبوه باشند.

مواد بازیافتی ممکن است پارچه های آینده باشند

صنعت پوشاک ایده های زیادی در مورد چگونگی استفاده از مواد بازیافتی در محصولات عملی ارائه می دهد. همچنین نشان می‌دهد که چگونه یک بخش می‌تواند از بسیاری از رویکردها و طرح‌های مختلف پشتیبانی کند، از شبکه عکس‌های تولید شده توسط کاربر سایت فروش مجدد Vinted گرفته تا طبیعت‌گرایی خامه‌ای modus intarsia، که نخ‌های ظریف و نرم را از زیرپوش سگ برس‌خورده می‌سازد.

رنگ‌های خنثی و نمای نزدیک نخ ظریف، مقادیر مدوس اینتارسیا را به وسیله مدوس اینتارسیا برجسته می‌کند.

در همین حال، RE/DONE، جین های قدیمی را انتخاب کرده و با زیبایی شناسی الهام گرفته از فرهنگ جایگزین دهه 60 و 70، آن را به لباس های جدید تبدیل می کند. لباس‌های ناهموار و در عین حال بازیگوش حاصل دارای تکه‌ها، پارگی‌ها و حال و هوای موج‌سواری هستند. بنیانگذاران شان بارون و جیمی مازور در مجموع حدود 230000 لباس قدیمی را به روز کرده اند: دلیلی بر این که یک برند ثابت، پایدار و جذاب می تواند تاثیری جدی داشته باشد.

همانطور که می بینیم، در حالی که مواد بازیافتی در ماموریت RE/DONE نقش اساسی دارند، آنها تنها لایه هویت برند نیستند. به طور مشابه، برند عینک بوتیک Bird و غول پاتاگونیا از مواد بازیافتی استفاده می کنند، اما همچنین محصولاتی تولید می کنند که برای افرادی که هرگز در زندگی خود به پایداری فکر نکرده اند، جذاب باشد.

الگوهای برگ و مواد طبیعی از طریق Bird به پایداری اشاره دارد

Bird از نام یک حیوان نامگذاری شده است و از طرح‌هایی الهام گرفته از برگ‌ها، سایه‌های جنگلی و حیوانات استفاده می‌کند، اما شما می‌توانید محصولات آنها را برای گواهی B Corp و چوب راش بازیافتی شیک خریداری کنید، یا فقط به این دلیل که ظاهر خنک قاب‌ها را دوست دارید. در همین حال، پاتاگونیا از طریق ابتکارات خیریه، وبلاگ نویسی و لباس های ضد آب و غیررسمی که برای فضای باز ساخته شده است، خود را با طبیعت مرتبط می کند، اما باید کمی حفاری کنید تا متوجه شوید که قبلاً از 69٪ مواد بازیافتی استفاده می کند و تلاش می کند تا به 100٪ برسد. مواد بازیافتی مبتکرانه می توانند پایه و اساس محصول شما باشند بدون اینکه قلاب اصلی بازاریابی شما باشند.

گونه‌های مهاجم (خرچنگ‌های گره‌دار ژاپنی و سیگنال‌دهنده) بتن زیستی این کاشی‌ها را از طریق Dezeen تشکیل می‌دهند.

چگونه مواد بازیافتی می توانند برندها را متحول کنند

همانطور که دیدیم، هیچ راه واحدی برای استفاده از مواد بازیافتی یا فروش آنها وجود ندارد. و در حالی که استفاده مجدد ساده، مانند استفاده مجدد از ضایعات یا کاغذ، قرن هاست که وجود داشته است، ما اکنون در عصر جدیدی هستیم. تغییرات آب و هوایی و رشد جمعیت به این معنی است که ما باید در رابطه خود با موادی که زمانی دور ریخته شده و فراموش شده اند تجدید نظر کنیم.

برخی از برندها با موادی که استفاده می کنند بسیار مبتکر هستند – از پلاستیک بازیافتی گرفته تا بافتنی های ژاپنی – در حالی که برخی دیگر گام های کوچک تری برمی دارند. اما رویکرد شما هر چه باشد، مطالب شما باید با پیام شما مطابقت داشته باشد تا بخشی از یک داستان متقاعد کننده شود. از آنها برای ایجاد چیزی که عموم مردم می خواهند بخرند استفاده کنید، و ممکن است فقط چند محصول دیگر بفروشید – و بخشی از تلاش بشریت برای ساختن آینده ای روشن تر شوید.

آیا می خواهید بسته بندی های قابل بازیافت خلاقانه ای برای محصولات خود ایجاد کنید؟

جامعه طراحان ما می توانند چیزی زیبا برای شما ایجاد کنند.


یک طرح پیدا کنید

The post ایده های خلاقانه برای استفاده از مواد بازیافتی در برند شما appeared first on 99designs.