
در طول دوازده سال گذشته، SHINE از یک برنامه کارآموزی سالن به یک برنامه مدرسه جامع و آگاه از تروما برای دختران و زنان جوان در معرض خطر تبدیل شده است. برای مدیرعامل، ربکا میلار، این تحول منجر به فهرستی طولانی از دانش شده است.
در سال 2010، مندی جولی SHINE را برای حمایت از فرزندان زنانی که خشونت خانگی را تجربه کرده اند راه اندازی کرد. مندی به عنوان یک آرایشگر می دانست که سالن ها مکانی امن برای صحبت و ارتباط زنان با یکدیگر فراهم می کنند. او بهعنوان حامی یک پناهگاه محلی برای زنان، همچنین میدانست که فضاهای امن یک عنصر گمشده در زندگی کودکانی است که از خانههای متاثر از خشونت خانگی آمدهاند.
مندی با ایجاد ارتباط بین ورزشگاه و فضای امن برای دختران و زنان جوان، یک برنامه آزمایشی برای مشارکت در مدرسه راه اندازی کرد.

دوازده سال بعد، SHINE از کانون توجه سالن مو و سالن زیبایی خود تکامل یافت. اکنون این یک برنامه جامع است که از مشارکت کنندگان جوان آسیب پذیر خود با کمک به آنها برای یافتن احساس تعلق و مکان در جهان حمایت می کند.
با پیشرفت مندی و مدیر عامل شرکت ربکا میلار در حال حاضر، سال 2022 سال تغییر و رشد به نظر می رسد. ما با ربکا در مورد دگرگونی SHINE صحبت کردیم، اینکه چگونه برند جدید رنگارنگ آنها نمایانگر دیدگاه آنها است و چگونه همه چیز با یک لوگو شروع شد.
همان چیزی است، اما متفاوت است
–
اگرچه SHINE در دوازده سال گذشته تکامل یافته است، ارزش های اصلی و تأثیر آنها بر جوانان یکسان است – برای حمایت، آموزش و توانمندسازی دختران با مهارت های رشد.
ربکا میلار، مدیر عامل SHINE، گفت: بسیاری از دخترانی که وارد این برنامه میشوند «موانع بسیار مهمی در زندگی خود دارند». “این دختران زنده مانده اند.”
«گاهی اوقات ما انتظار داریم که وقتی بچهها یونیفورم خود را بپوشند و به مدرسه بروند، به طور خودکار در مکان مناسبی برای مطالعه باشند. اما اگر آسیبی وجود داشته باشد، انجام آن می تواند بسیار دشوار باشد.

در قلب SHINE رویکرد آنها برای صحبت در مورد روابط، اعتماد به نفس و اعتماد به نفس است. “کودکانی که با آنها کار می کنیم همیشه روابط سالمی ندارند که برای آنها در خانه یا جامعه الگوبرداری شده باشد. و اگرچه سازمان ما از ورزشگاه فاصله گرفته است، اما آنچه ثابت مانده است تعهد ما به آموزش به هر دختری است که چگونه روابط سالم ایجاد کند – چه دوستی با دختر دیگری، یک رابطه عاشقانه، یک رابطه با والدین یا خواهر و برادرها، و خواهران و با دنیا.”
این روابط بسیار مهم هستند زیرا می توانند پایه ای را برای ایجاد یک زندگی سالم بزرگسالانه فراهم کنند.
چالش
–
وقتی نوبت به لوگوی آنها رسید، SHINE با یک چالش کلیدی روبرو شد: لوگوی موجود آنها نشان دهنده جایی بود که آنها بودند. چطور میتوانستند تصور کنند الان کجا هستند؟»

مدیر عامل آنها، ربکا، مشکوک بود که SHINE هنوز به عنوان یک برنامه مو و زیبایی برای دختران در جامعه محلی آنها دیده می شود.
اگرچه جامعه آنها می دانست که این برنامه ها عالی بوده و هستند، اما “اکنون هم در داخل و هم در خارج از مدارس کار می کنند، آنها گسترش یافته اند. [their] برنامه ها در سطوح مختلف سالانه و فارغ التحصیلان شاغل در جامعه در مشاغل مختلف. SHINE دیگر فقط برنامههایی برای سالنها و زیبایی نیستند، آنها دارای هنر، صنایع دستی، آشپزی، ورزش و بسیاری برنامههای دیگر هستند که میتوانند از جوامع و زنان جوان در علایق مختلفشان حمایت کنند. آنها خواهان لوگویی بودند تا تنوع زنان و تنوع برنامه هایشان را به تصویر بکشد.
برندسازی آنقدر برای ما مهم است که می توانیم داستان خود را تعریف کنیم. برای تصدیق و افتخار به جایی که از آن آمده ایم، اما همچنین به آینده نگاه کنیم.
این نه تنها این بود که لوگو چیست، بلکه نحوه درک مردم از لوگو نیز مهم بود.
ربکا میگوید: «ما از برخی افراد (که هرگز نام ما را نشنیدهاند) پرسیدیم که نظرشان در مورد لوگوی قدیمی چیست. “یک نظر این بود که شبیه لوگوی یک برند معروف شامپو است. نظرات دیگر این بود که این لوگو شبیه شعله است، رنگ های قرمز و سیاه با هم برخورد می کنند یا رنگ ها یادآور دهه 80 هستند!
در حالی که مردم محلی لوگو را به رسمیت شناختند و ارتباط قوی را احساس کردند، بسیاری اظهار داشتند که با تغییرات جامعه، زنانگی تلطیف شده نشان دهنده تنوع هویتی افراد نیست.
لوگوی جدید آنها نشان دهنده زنان قوی و جوامع پر رونق، رشد و تنوع برنامه های آنها، و به تصویر کشیدن تنوع و فردیت زنانی بود که آنها از آنها حمایت می کنند.

راه حل
–
اولین قدم جذب ذینفعان، حامیان مالی و شرکای برنامه بود. تغییر لوگویی که برای مدت طولانی مورد علاقه بوده است می تواند یک چالش باشد.
ایجاد ارتباط عاطفی با یک لوگو و احساس غرور به آن طبیعی است. ربکا می خندد: «این مثل یک تیم فوتبال است! «تصور کنید اگر بخواهید رنگ عقاب های ساحل غربی را تغییر دهید. بحث برانگیز خواهد بود – یک معامله بزرگ!
دانستن چرا ایجاد تغییر بخش مهمی از روشی است که می توانید با ذینفعان درگیر شوید. نشان دادن اینکه مردم چگونه لوگو و برند خود را درک میکنند و سازمان به کجا میرود به ذینفعان نشان میدهد که دلیل روشنی برای آنچه در آینده باید بیفتد بود.

با حضور سهامداران، سازمان های غیرانتفاعی 99، یک ابتکار جهانی که خدمات طراحی رایگان را به سازمان هایی ارائه می دهد که تأثیر مثبتی دارند، برای حمایت از SHINE در ایجاد لوگوی جدید خود گام برداشته اند. آنها توانستهاند به جامعه جهانی طراحان با استعداد ما بپیوندند تا طراح مناسبی را برای ایجاد لوگویی بیابند که نشاندهنده موقعیت فعلی آنها به عنوان یک سازمان باشد.
“من عاشق لوگوی جدیدمان هستم. ما میخواستیم نشان دهیم که همه در سفر خود هستند و پرتوهای هدایتشده خورشید در لوگوی ما برای نشان دادن فردیت این مسیرها طراحی شدهاند.
لوگوی قبلی ما در گذشته ایجاد شده بود. لوگوی جدید ما را به آینده می برد.
نکات تغییر برند برای یک سازمان غیرانتفاعی
–
آیا شما یک سازمان غیرانتفاعی در حال تغییر نام تجاری هستید؟ ما از ربکا راهنمایی خواستیم که او باید در میان بگذارد.
1. اول اینکه از تغییر نترسید
توسعه برند یک فرآیند طبیعی است و به ویژه برای سازمان های غیر انتفاعی اهمیت دارد.
ربکا گفت: “فقط به آنچه در چند سال گذشته رخ داده است نگاه کنید.” “شما جنبش #metoo را دارید، گریس تام و حمایت او از بازماندگان خشونت جنسی را دارید، شما این همه صدای زنانه شگفت انگیز را دارید که بالاخره شنیده می شود! بهعنوان سازمانی که با دختران و زنان جوان کار میکند، این گفتگوهایی است که ما باید در آن شرکت کنیم.»
با علم به اهمیت شرکت در این گفتگوها، لازم بود تشکیلات خود را از همان جایی که شروع کرده است ادامه دهند و به سمت نیازهای جامعه و جهان حرکت کنند. “ما نمی توانیم بترسیم و نمی توانیم در زمان گیر کنیم. اگر میخواهیم جامعه به سمت بهتر شدن تغییر کند، باید راهی پیدا کنیم تا بخشی از این گفتگو باشیم.»
آنها با نگاهی به برند و لوگوی خود و نحوه تغییر نام تجاری خود شروع کردند تا نشان دهند که کجا هستند و به کجا می روند. ربکا می گوید: «ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما برندسازی در واقع بخشی از معنای دفاع از تغییر است.
2. تاریخچه برند خود را روشن کنید
بهجای استفاده از رنگها و فونتهای نام تجاری خود به همراه تصاویر یا نمادهای رایج، به بررسی عمیقتر «چرا» سازمان غیرانتفاعی خود و داستانی که میخواهید بگویید بپردازید.
ربکا می گوید: «کسانی هستند که شما را درک می کنند و در طول سفر با شما بوده اند. «به همین دلیل است اخذ شده سپس. اما تصور نکنید که کسی که برای اولین بار شما را ملاقات می کند شما را به همان شکل درک می کند.”
دریابید که سازمان شما چگونه درک می شود. ربکا توصیه می کند: “با جامعه خود صحبت کنید.” صحبت کردن با افراد خارج از سازمان می تواند به شما کمک کند تا دریابید که آیا نام تجاری شما داستانی را که می خواهید بگویید ارائه می دهد یا خیر.
هنگامی که «چرا» خود را پیدا کردید، به ابزاری تبدیل میشود که به شما کمک میکند برندسازی مجدد را توجیه کنید و از آن به عنوان راهنمای سفر خود به سمت تغییر نام تجاری استفاده کنید.
3. هنگامی که شما یک سازمان غیرانتفاعی هستید، هر پنی اهمیت دارد
ربکا میگوید: «ما از سخاوت 99 سازمان غیرانتفاعی شگفتزده شدیم. به عنوان سازمانهای غیرانتفاعی، ما باید کمک و حمایت را در زمانی که به دستمان میرسد، بشناسیم.»
از سال 2012، 99nnonprofits طراحی گرافیکی رایگان را برای صدها سازمان غیرانتفاعی و تأثیرات اجتماعی در سراسر جهان ارائه کرده است. پس از درخواست موفقیت آمیز خود در این برنامه، SHINE از اعتبار رایگان خود در پلتفرم برای حمایت از رقابت طراحی مجدد لوگوی خود استفاده کرد.
با کمک و خلاقیت طراحان ما، لوگوی جدید و تغییر نام تجاری SHINE در سال 2022 کار خواهد کرد!
آیا شما یک سازمان غیرانتفاعی هستید یا یک سازمان تأثیر اجتماعی؟
برای پروژه طراحی بعدی خود پشتیبانی و اعتبار دریافت کنید
ثبت نام کن
انتشارات Rebranding غیرانتفاعی: از این 3 نکته برای حداکثر تأثیر استفاده کنید اولین بار در 99design ظاهر شد.