لوگوهای معروف F1 با روندهای طراحی 2022 بازسازی شده اند

لوگوهای معروف F1 با روندهای طراحی 2022 بازسازی شده اند

دهه 2020 به یک دهه اختراع مجدد از طریق تغییر نام تجاری برای صنعت خودرو تبدیل می شود.

در عصر خودروهای الکتریکی، موتورهای هیبریدی و امکانات بی‌پایان فناوری، برندها طراحی مدرن را با نوستالژی میراث کلاسیک ترکیب می‌کنند که برای دوستداران خودرو در سراسر جهان جذاب است. از Vauxhall، BMW، Nissan و Rolls Royce در سال 2020؛ به کیا، پژو، رنو، ولوو و جنرال موتورز در سال 2021 و بیوک در سال 2022، این صنعت در حال معرفی لوگوهای ظاهری جدید در همه جا است.

با روحیه اختراع مجدد، ما جامعه جهانی طراحان خود را به چالش کشیدیم تا آرم های ده تیم مسابقه F1 را با یک پیچ و تاب خلاقانه جدید با الهام از برخی از بزرگترین گرایش های طراحی گرافیک امسال دوباره تصور کنند.

فرمول 1 جایی است که ما شاهد بزرگترین نوآوری های فنی و مهندسی در ورزش موتوری هستیم. و هنگامی که این با برندهای نمادین که بخشی از فرهنگ عامه شده اند همراه شود، فضای مناسبی برای روندهای آزمایشی، بازیگوش و آینده نگر در طراحی لوگو پیدا می کنید.

مسابقه ردبول

طراحی با الهام از یک شلنگ لاستیکی قدیمی توسط Glerm Rubini

طراح گلرم روبینی با الهام از روند طراحی لوگوی شلنگ لاستیکی یکپارچهسازی با سیستمعامل امسال، زیبایی شناسی عجیب و در دسترس را در طراحی مجدد لوگوی Red Bull Racing هدایت می کند. وی اظهار داشت: برند ردبول سنت کاوش در استفاده از کاریکاتور در ارتباطات خود را دارد و ایده لوگو این بود که تصویری واقعی از ردبول در یک محیط مسابقه و در کنار یک لاستیک بسیار دوستانه ایجاد کند.

عناصر مصور این لوگو با تایپوگرافی الهام گرفته از تبلیغات اوایل قرن بیستم تکمیل می‌شوند و از فونت‌های دست‌کشیده و بافت‌های نیمه‌تون برای بازسازی سبک قابل ارائه و قابل دسترس این روند استفاده می‌کنند.

ماشین فراری

طراحی حباب شدید با الهام از لوگوی کاکامورا

فراری شاید یکی از نمادین‌ترین برندهای جهان باشد و طراح کاکامورا الهام گرفت تا این برند قهرمان جاودانه را که نسل‌ها توسط جوانان (و همچنین بزرگسالان) دوست داشته است، دوباره تصور کند. این طرح با استفاده از تایپوگرافی دستی با الهام از یک طرح حباب قدیمی، با پالت رنگ قرمز روشن جوان به جای قرمز تیره‌تر میراثی که برند اکنون به آن رفته است، ایجاد شده است.

امسال دیدیم که طراحان با اختراع مجدد گرافیک های گرد و سبک حروف در یک روند طراحی حبابی شدید بازی کردند. در حالی که طراحی حباب را اغلب می‌توان در محصولاتی که برای کودکان هدف قرار می‌دهند، یافت، اغراق‌آمیز بودن تصاویر و شکل‌ها به طراحی کمک می‌کند کمی پیچیده‌تر به نظر برسد، در حالی که جرقه‌ای از لذت کودکانه را که در این لوگوی بازسازی‌شده فراری ثبت شده است، پرورش می‌دهد.

مرسدس بنز

طراحی لوگو الگوی پارامتریک توسط skaarj

در سال 2022، طراحان با استفاده از هندسه پارامتریک در طراحی بصری خود، الگوها را به منصه ظهور می‌رسانند. این خطوط روان و جلوه های سه بعدی حس حرکتی را ایجاد می کند که برای یک برند بصری F1 عالی است. همانطور که طراح skaarj اشاره می کند، “من دوست دارم طراحی الگوی پارامتریک را آزمایش کنم. این یکی از معدود سبک‌های طراحی است که می‌تواند در عین استفاده از رنگ‌های مسطح، آثار هنری با عمق سه بعدی خلق کند. برای اطلاع از آمار تی شرت ها به ما مراجعه کنید!

مک لارن

طراحی آزمایشی حروف توسط Ravastra Design Std

امسال، حروف تجربی در طراحی لوگو به اوج جدیدی رسید و تایپوگرافی را ایجاد کرد که در نوع خود گویا است. در اینجا می بینیم که Ravastra Design Std چگونه از این روند چند وجهی استفاده کرد وقتی آنها لوگوی تیم مک لارن را با استفاده از یک تایپ فیس سفارشی دوباره تصور کردند و مفهوم خود را توصیف کردند: “این ایده از swoosh نمادین مک لارن می آید: منحنی ظریف بدن پرنده نجیب کیوی ایده اولیه لوگو من آن را به مرکز منتقل کردم و از آن به عنوان منحنی R استفاده کردم.

می‌توانید حروف را در این طراحی لوگو ببینید که شکل‌های جدیدی به خود می‌گیرند، با R بزرگ شبیه شکل نمادین «کیوی سریع» از نیوزلند بومی بروس مک لارن است.

آلپی

طراحی با الهام از گرانج توسط AdriánKG

در سالی که گرایش های طراحی دهه 90 در همه جا دیده می شود، احیای گرانج نیز در دنیای طراحی جا افتاده است که می توان آن را در این لوگوی بازسازی شده آلپاین مشاهده کرد. این زیبایی‌شناسی که با بافت‌های خشن مشخص می‌شود، انرژی تراوش می‌کند زیرا لکه‌ها و جزئیات خراشیده باعث ایجاد حس حرکت و حرکت تقریباً کنترل نشده می‌شوند.

طراح AdriánKG که به عنوان یک طراح صنعتی فارغ التحصیل شده است اما علاقه زیادی به طراحی لوگو و برندسازی دارد، نحوه طراحی مجدد لوگوی تیم فرانسوی را توضیح می دهد: «مفهوم پشت لوگوی آلپاین بر اساس احساسات پر انرژی، سریع و شدید جایزه بزرگ است. روند احیای گرانج تمام زیبایی‌شناسی را که می‌خواستم بیان کنم فراهم می‌کند: بافت‌های ناهموار زمین، حس حرکت و مسیر مسابقه نشان‌دهنده رانندگانی است که با لاستیک‌هایشان روی زمین مانده‌اند.»

آلفا توری

زیرنویس های کشیده و پیوسته توسط وویه

حروف کشیده و پیوسته یکی از بزرگترین روندهای طراحی لوگوی امسال است که به زیبایی در این طراحی مجدد AlphaTauri توسط vuveeh به تصویر کشیده شده است.. این روند بصری از تایپوگرافی منحرف برای جابجایی مرزها و ایجاد ظاهر و احساس بی پایان استفاده می کند. جلب چشم بیننده به یک مکان خاص در طراحی لوگو، تنوع بصری ایجاد می کند و به خلاقان اجازه می دهد تا بر عناصر خود برند تأکید کنند: به عنوان مثال، در اینجا “P” و “R” کشیده شده در حرکت رو به جلو و سرعت ضمنی یک نشان می دهد. گاو نر از آخرین “من” در Taurus بیرون می آید.

به عنوان طراح وویه توضیح می دهد: «وقتی به F1 فکر می کنم، اولین چیزی که به ذهنم می رسد سرعت و حرکت است. من فکر کردم یک راه جالب برای نشان دادن سرعت و حرکت در لوگوی AlphaTauri استفاده از گاو نمادین و تغییر آن از “I” به Tauri است. این به زیبایی برای رسیدن به آن ظاهر و احساس حرکت عمل می کند. می‌دانستم که برای دستیابی به آن اثر و داشتن لوگویی که منسجم به نظر می‌رسد، باید تایپوگرافی را برای تناسب با این طرح جدید گسترش دهم.»

استون مارتین

طراحی الهام گرفته از Y2K توسط danoveight

امسال، خلاقان روند طراحی Y2K را با استفاده از سبک‌ها و بافت‌های نوستالژیک احیا کرده‌اند که نشان‌دهنده خوش‌بینی تکنولوژیکی تازه‌ای است که مشخصه اوایل دهه 2000 بود. پالت رنگ صورتی، آبی و رنگین کمانی در این طراحی مجدد استون مارتین یادآور پشت سی دی است و حسی از نوستالژی معصومانه را ایجاد می کند که به شیوه ای زیبا و جوان پسند کمی جذاب است.

طراح danoveight زمینه ای را برای طراحی لوگوی بازسازی شده آنها فراهم می کند: “این طراحی مجدد لوگوی تیم فرمول 1 استون مارتین از آینده گرایی یکپارچهسازی با سیستمعامل الهام گرفته شده است، یک سبک طراحی Y2K که با شیب هایی که نمایانگر ظاهری آینده نگر ترکیب شده با میراث استون مارتین بریتانیایی مسابقه سبز است.”

هاس

طراحی نوستالژیک دهه 90 توسط arfi_▼

این طراحی مجدد لوگوی تیم هاس توسط arfi_▼ مملو از عناصری از روند طراحی نوستالژیک دهه 90 است که ثابت کرده است در سال 2022 بسیار محبوب بوده است. بلوک های رنگ روشن و الگوهای طراح ممفیس.

رنگ‌های روشن و خطوط ساده و تمیز این لوگو، حس آشنایی و سرگرمی را ایجاد می‌کند که با تجربه‌ی عظیم دو سال گذشته مقابله می‌کند. همانطور که طراح اظهار داشت، “این لوگویی است که به دنبال ارجاعات زیبایی شناختی از سرگرمی های دهه 1990 از طریق الگوهای طراحی ممفیس، رنگ های روشن، هندسه انتزاعی و ترکیب های جسورانه است که ریشه در هندسه سه بعدی الگو دارد.”

ویلیامز

طراحی لوگو Blur توسط Miloš Jevtović

یکی از گرایش‌های طراحی تجربی‌تر سال، لوگوهای تار است، زیرا طراحان برای تأکید بر روان بودن و حرکت با جلوه‌های تار بازی می‌کنند. همانطور که طراح میلوش یوتوویچ توضیح می دهد، این شاید روند عالی برای یک تیم فرمول یک باشد: “من از این روند الهام گرفتم زیرا با این اثر می توانم بر حرکت و روان بودن لوگو تاکید کنم و سرعت و ظاهر پویا را در همان زمان به تصویر بکشم. هدف من این بود که لوگو سریع و بدون عجله به نظر برسد. W قوی و متقارن در وسط و حروف واضح و مدرن زیر آن بیشتر به توهم حرکت افزوده است.

با توجه به اینکه ویلیامز تنها تیم Big Four است که به طور مستقل مالکیت خود را حفظ می کند، هیچ برندی مناسب برای ریسک خلاقانه با روند طراحی نیست: و این طراحی لوگوی مبهم می تواند به طور بالقوه مرحله دیگری را از طریق انیمیشن یا در کنار مسیر به عنوان ماشین پیش ببرد. از روی نوارهای رومبل عبور می کند یا حرکت می کند.

آلفا رومئو

طراحی لوگو با عناصر لایه ای توسط oky_wawi

ما با دو طرح برای آلفارومئو به پایان می‌رسانیم که هر کدام از گرایش‌های طراحی بسیار متفاوت از سال 2022 را به تصویر می‌کشند. اولین مورد، که توسط oky_wawi ایجاد شده است، نمونه‌ای عالی از نحوه استفاده طراحان از عناصر لایه‌بندی برای ایجاد لوگوهای کلاسیک با پیچ و تاب است. در این لوگوهای چند لایه، رنگ، الگو و متن یکدیگر را قطع می‌کنند، برای مثال در اینجا برداشت شفاف یک تایپوگرافی قرمز به سبک قدیمی‌تر در بالای کلمه “Alfa” یک جدایی بصری قابل توجه و جالب از عناصر طراحی ایجاد می‌کند.

طراحی با الهام از Ukiyo-e توسط Glerm Rubini

نسخه دوم لوگوی آلفارومئو از روند طراحی مسطح Ukiyo-e الهام گرفته شده است که محبوبیت خود را در بین هنرمندان سراسر جهان ثابت کرده است. طراحان در سال 2022 از پیشگامان طراحی تخت، هنرمندان ukiyo-e دوره Edo ژاپن الهام گرفتند.

این طراحی گسترده و دقیق یادآور سبک هنری با استفاده از بلوک های چوبی حکاکی شده با دست است، جایی که ژست ها اغلب با لمس سیالیت و حرکت اغراق آمیز می شوند (همانطور که در حرکت مار در این طرح می بینید).

گلرم روبینی زمینه بیشتری به مفهوم لوگوی خود می دهد و تأثیر سبک Ukiyo-e بر طراحی را توضیح می دهد: “لوگوی آلفا رومئو به روشی بسیار مینیمالیستی چندین نماد از منطقه میلان را حمل می کند و ایده در اینجا نشان دادن آنها بود. به روشی بسیار اغراق آمیز و صاف، کار با رنگ ها و بافت ها مانند چاپ های قدیمی ژاپنی و افزودن برخی عناصر مسابقه ای. به عنوان آخرین لمس، در پایین لوگو نیز ادای احترامی به نقاشی “موج بزرگ از کاناگاوا”، معروف ترین نماد سبک وجود دارد.

برندهای نمادین روند رو به جلو

در دنیای رقابتی، شرکت‌های خودروسازی معروف زنده مانده و پیشرفت کرده‌اند تا به برخی از نمادین‌ترین برندها در فرهنگ عامه تبدیل شوند. اما با شهرت، آزادی خلاقانه به وجود می آید! از تصویر شیلنگ لاستیکی با الهام از یکپارچهسازی با سیستمعامل دهه 1950 گرفته تا سبک های نوستالژیک Y2K، الگوهای پارامتریک فوق مدرن و حروف تجربی، برجسته ترین روندهای بصری امسال از طریق این طراحی های جدید لوگوی F1 در ترند جان می گیرند.

آیا می خواهید یک لوگوی آینده نگر را صیقل داده و اصلاح کنید؟

برای تحقق آن با طراحان با استعداد ما همکاری کنید.


بیا بریم

VISTA، VISTAPRINT، 99designs و VISTACREATE علائم تجاری یا علائم تجاری ثبت شده گروه شرکت های Cimpress هستند. همه علائم دیگر، از جمله علائم سازمان F1 و تیم‌ها و حامیان مالی مربوطه F1، علائم تجاری صاحبان مربوطه هستند. این مقاله به عنوان بررسی روندهای فعلی طراحی ارائه شده است که توسط آرم های تیم F1 فرضی منعکس شده است و Cimpress / 99designs هیچ وابستگی، حمایت مالی یا ارتباط دیگری با سازمان F1 یا تیم های F1 و حامیان مربوطه ندارد.

The post لوگوهای معروف F1 که با روندهای طراحی 2022 بازسازی شدند اولین بار در 99طراحی ظاهر شد.