
لوگوهای مردم در اطراف ما هستند. و دلیل آن واضح است – ما مردم هستیم! بنابراین، مطمئناً، برندها با نشان دادن چهرههای انسان (و انساننما) در لوگوی خود نشان میدهند که برای چه کسی هستند و روی چه کسی تمرکز میکنند.
به دلیل نبود اصطلاح بهتر، این نوع لوگو برند را انسانی می کند. این به این معنی است که ارتباط و تفسیر برند را برای مصرف کنندگان به عنوان فردی با اهداف، ارزش ها و شخصیت آسان تر می کند تا یک شرکت بی چهره.
هیچ دو نشانی شبیه هم نیستند و در میان آرم هایی که افراد (و چهره های انسان مانند) را به تصویر می کشند، هر کدام منحصر به فرد هستند. برخی از آنها یک سبک هنری بسیار تحت اللفظی دارند که چهره، دست ها یا شکل واقعی انسان را به تصویر می کشد. برخی دیگر به مسیر انتزاعی یا کارتونی می روند. سبک هنری مناسب برای لوگوی شما به برند شما بستگی دارد، و با لوگوهای افراد، ترجمه شخصیت برندتان به یک تصویر تاثیرگذار اغلب آسان تر از یک کلمه، حروف یا لوگوی نماد است.
چرا از لوگوی انسانی استفاده کنیم؟
–
همانطور که در مقدمه گفتیم، لوگوی انسانی برند شما را انسانی می کند. بنابراین هر برندی که بخواهد نسبت به مخاطبان خود احساس انسانیت بیشتری داشته باشد، می تواند این کار را با لوگوی انسانی انجام دهد.
اما این کمی گسترده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ اکثر برندها – شاید حتی همه برندها – تلاش می کنند شخصیت های انسانی را در آغوش بگیرند و با مخاطبان خود مانند همتایان خود رفتار کنند. بسیاری این کار را کاملاً بدون نشان دادن افراد در لوگوی خود انجام می دهند:

پس چرا یک برند ترجیح می دهد به جای مثلاً کلمه یا تصویر محصول خود، تصویر یک شخص را در لوگوی خود قرار دهد؟
یکی از دلایل این است که آیا محصول این برند به نوعی برای بدن افراد مفید است یا خیر. به عنوان مثال، یک متخصص کایروپراکتیک ممکن است فردی را که در لوگوی خود ایستاده یا می دود انتخاب کند تا نشان دهد که درمان او می تواند به بیننده کمک کند قد بلندتر بایستد و فعالیت های بدنی انجام دهد. یک باشگاه ورزشی ممکن است لوگوی یک فرد را تقریباً به همین دلیل انتخاب کند: برای اطلاع از این که به مردم کمک می کند تا در بهترین شکل ممکن باشند.

دلیل دیگر، تا حدودی مشابه این است که اگر برند بخواهد ارتباط برقرار کند که از نظر اجتماعی، مالی، سیاسی یا روانی به مردم کمک می کند. یک برنامه تأیید روزانه ممکن است لوگویی را انتخاب کند که مجموعهای از دستها را نشان میدهد که قدردانی میکنند، یا یک سیاستمدار ممکن است لوگویی طراحی کند که دارای مجموعهای از چهرههای مختلف باشد تا نشان دهد که برای خدمت به کل جمعیت تلاش میکند.

هر برندی که بخواهد تاکید کند که برای مردم وجود دارد، می تواند از طریق لوگوی یک شخص این کار را انجام دهد. همانطور که در زیر خواهید دید، روش های مختلفی برای طراحی لوگوی افراد وجود دارد. اگر در نظر دارید یک لوگو برای شخصی در نظر بگیرید، اما مطمئن نیستید که کدام جهت هنری را انتخاب کنید، برای دیدن الهامات در چندین سبک هنری مختلف و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع برندهایی که هر کدام را انتخاب می کنند، ادامه مطلب را بخوانید.
لوگوی افراد انتزاعی
–
لوگوهای افراد انتزاعی راهی عالی برای گنجاندن یک انسان در لوگوی شما بدون اینکه آن را با جزئیات زیاد کنید. میتوانید از مجسمهها، چهرهها یا سایر قسمتهای بدن در فضای منفی، پیشنهادهایی از فیگورهای انسانی، یا فیگورهایی که در الگوهای انتزاعی بزرگتر قرار میگیرند، استفاده کنید تا ارزشهای متمرکز بر شخصیت برند خود را بدون اینکه خودتان را با تصویر واقعی مشتزنی کنید، به اشتراک بگذارید.
برای طراحی یک لوگوی انتزاعی موثر، همان دستورالعمل های طراحی را که برای طراحی هر لوگوی انتزاعی دیگری استفاده می کنید، دنبال کنید. تعیین کنید که کدام رنگ ها و شکل ها ارزش های برند شما را به بهترین شکل منتقل می کنند و از آنها برای ایجاد یک طرح انتزاعی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که “انتزاعی” یک اصطلاح گسترده است … لوگوهای مینیمالیستی می توانند انتزاعی باشند، آرم های حداکثری می توانند انتزاعی باشند، الگوهای هندسی محکم ریاضی می توانند انتزاعی باشند، همانطور که تصاویر با خطوط ارگانیک براق و ناقص می توانند انتزاعی باشند.


لوگوی افراد کارتونی
–
وقتی لوگوی یک فرد انتزاعی نیست، اما واقع بینانه هم نیست، به احتمال زیاد کارتونی است.
درست مانند لوگوهای افراد انتزاعی، لوگوهای افراد کارتونی یک دسته بندی گسترده هستند. فقط به تمام سبک های هنری مختلف در کارتون ها نگاه کنید – هر یک از آنها می تواند لوگوی شما را الهام بخشد. به عنوان مثال، شاید یک لوگوی الهام گرفته از انیمه مانند این لوگو از Miniverso برای مخاطبان شما جذاب باشد:

یا احتمالاً چیزی که به نظر می رسد از دهه 1930 پاره شده است مانند:

اگر چیزی ملموس تر از یک تصویر انتزاعی برای لوگوی خود می خواهید، اما برند شما به اندازه کافی جدی نیست که با یک لوگوی واقعی انسانی نمایش داده شود، یک لوگوی متحرک متناسب با شخصیت برند خود انتخاب کنید. آرم های کارتونی می توانند زیبا باشند، مانند این یکی از BayuRIP:

یا با نسبت های واقعی تر، بیشتر شبیه یک تصویر کتاب است تا یک شخصیت کارتونی تلویزیونی:

همانطور که می بینید، لوگوهای افراد متحرک دسته بندی گسترده ای هستند. تقریباً هر لوگویی که در آن پیکره های انسانی تناسب واقعی ندارند، می توانند در این دسته قرار گیرند. برای اهدافمان، تصاویر انتزاعی آشکار را جدا کردیم و آنها را به طور جداگانه دسته بندی کردیم، و دسته کارتونی را بر روی لوگوهایی متمرکز کردیم که در روزنامه، کتاب کمیک، کارتون تلویزیونی یا کتاب کودک ظاهری نامرتب به نظر نمی رسند.

گاهی اوقات لوگوهای کارتونی به خوبی با یک سبک هنری قابل تشخیص مانند یکپارچهسازی با سیستمعامل یا الهام گرفته از انیمه مطابقت ندارند. ولی شبیه کارتون هستن آنها اغلب ناقص، نامتقارن، یا به نظر می رسند که با دست یا خط کشیده شده اند. آنها اغلب حس شوخ طبعی خود را دارند.
به یاد داشته باشید که آرم افراد همیشه یک فرد کامل را به تصویر نمی کشد. این لوگوی bo_rad ایجاد شده برای Nuts in your Mouth را بررسی کنید:

آرم مردم با نسبت های واقعی
–
چگونه یک لوگوی یک شخص جدی ایجاد کنیم؟
با ایجاد یک لوگوی واقعی از یک شخص. توجه داشته باشید که وقتی میگوییم «آرمهای واقعی انسانی»، منظور ما لوگوهایی نیست که از عکسها استفاده میکنند – اگرچه مطمئناً وجود دارند، اما نادر هستند. منظور ما آرم هایی است که دارای پیکره های انسانی با نسبت های واقعی و اجزای بدن با رندر واقعی هستند، مانند شکل های موجود در لوگوی زیر از برندهای سام:

اگر برند شما جدیتر یا کمکلیدتر است، مانند یک شرکت سرمایهگذاری یا مطب پزشکی، میتوانید به مشتریان خود از طریق این نوع لوگو انتظار مراقبت حرفهای و متمرکز بر شخص را داشته باشند. با این حال، آرمهای انسانی متناسب با واقعی به این زمینههای سرویسگرا محدود نمیشوند. هر برندی که میخواهد نماینده یک شخص باشد، اما نمیخواهد در کاریکاتور یا انتزاع زیاد پیش برود، میتواند این کار را با لوگویی انجام دهد که اگرچه لزوماً واقعبینانه نیست، اما هیچ ویژگی را اغراق نمیکند یا احساس میکند باید آن را قرار دهید. اشکال با هم برای دیدن طرح کلی صورت یا یافتن یک شکل در فضای منفی:

شخصیت پردازی در لوگوها
–
سپس لوگوهایی وجود دارند که از شخصیت پردازی استفاده می کنند. این آرم ها نشان دهنده مردم نیستند – آنها نشان دهنده اشیاء و حیوانات شخصیت شده هستند. با این حال، آنها همان ایده های لوگوهایی را که افراد را به تصویر می کشند، منتقل می کنند.
شخصیت پردازی، انتخاب هنری برای به تصویر کشیدن غیر انسانی با ویژگی های انسانی است. اغلب از این برای تأکید بر یک ویژگی خاص استفاده می شود، مانند اینکه چگونه Freshinnet از تصویر خوکی در حال کشیدن سیگار برای برجسته کردن دود بودن گوشت خوک برند استفاده می کند.


شخصیت پردازی با انسان سازی یکسان نیست. Anthropomorphization به شخصیت های غیر انسانی اطلاق می شود که به معنای واقعی کلمه مانند انسان عمل می کنند، مانند میکی موس و باب اسفنجی. از سوی دیگر، شخصیت پردازی اغلب یک تصویر زودگذر است که به جای ایجاد یک شخصیت مستحکم، برای انتقال ویژگی ها یا ایده ها استفاده می شود.
در یک لوگو، یک شی یا حیوان شخصیشده راهی برای برند است تا با جلب توجه برخی از ارتباطات فرهنگی بینندگان با اشیاء یا حیوانات مورد استفاده، تأکید کند که چه کسی هستند و چه ارزشهایی دارد.

به عنوان مثال، یک شرکت بازی سازی ممکن است از تصاویر دایناسورها برای اتصال مضامین فانتزی، ماجراجویی و سرگرمی به برند خود استفاده کند.

فراتر از این نوع تداعی، یک برند همچنین میتواند از حیوان یا شیء شخصیشده برای نشان دادن آنچه ارائه میکند یا ارائه میکند استفاده کند. به پیچ شخصی سازی شده در این لوگو در سمت چپ Freshinnet نگاه کنید:

قدرت برای مردم (لوگوها)
–
اگر یک برند انسان محور هستید، با یک طراح لوگو با تجربه برای ایجاد یک لوگوی انسان محور همکاری کنید. فرقی نمی کند که آن لوگو واقع گرایانه باشد یا کارتونی، انتزاعی یا حتی یک شخصیت به جای یک چهره واقعی… برای مردم و فعالانه زندگی مردم را بهتر می کند.
آیا می خواهید لوگوی عالی برای کسب و کار خود داشته باشید؟
برای تحقق آن با طراحان با استعداد ما همکاری کنید.
بیا بریم!
این مقاله در اصل توسط متیو پرایس نوشته شده و در سال 2017 منتشر شده است و با نمونه ها و اطلاعات جدید به روز شده است.
The post لوگوهای 35 نفری که شرکت شما را انسانی می کنند اولین بار در 99طراحی ظاهر شد.