

نحوه انتخاب برند
انتخاب نام یا برند یکی از مهم ترین اصول برای راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای و بسیار مهم است. انتخاب نام و برند می تواند مانند روشن کردن یک لامپ برای لحظه ای اتفاق بیفتد. به مقاله می رویم نحوه انتخاب برند یاد بگیرید چگونه برندی را انتخاب کنید که مناسب حرفه شما باشد.
دلیل اهمیت برند برای هر کسب و کاری
نام و برند سازمان شما می تواند یکی از مهم ترین و اساسی ترین گام ها برای راه اندازی کسب و کار شما باشد و انتخاب نام و برند معمولا باعث پیشرفت شغلی شما حول آن برند می شود. به همین دلیل است که انتخاب نام و برند می تواند برای توسعه و رشد کسب و کار شما بسیار مهم باشد.
شما به یک برند منحصر به فرد و جذاب نیاز دارید تا خود را از رقبای خود متمایز کنید و همچنین مشتریان خود را به خاطر بسپارید. و این برند باید برای حرفه شما مناسب باشد. یک برند باید ارزش ها، سبک کسب و کار و شخصیت افرادی را که در قلب شرکت شما کار می کنند منعکس کند.
انتخاب برند را یاد بگیرید
برای برخی از کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها، بلافاصله یک نام واضح به ذهن خطور می کند، زیرا انتخاب یک برند دقیقاً مانند شروع حرفه شما است. البته بیشتر این مقاله درباره شرکت ها و سازمان هایی است که حرفه خود را انتخاب کرده اند اما هنوز نامی برای حرفه خود انتخاب نکرده اند. قبل از تصمیم گیری نهایی باید چند نام و ایده را دنبال کنید تا در نهایت به نام و برند برسید.
نام گذاری مشاغل عجله ای نیست. این چیزی است که شما زمان کمتری را صرف آن می کنید، حتی اگر همه پاسخ ها آن چیزی نباشد که می خواهید بشنوید. اگر بتوانید برند انتخابی خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید، ممکن است ایده های قانع کننده تری داشته باشید.
هنگام انتخاب نام تجاری، باید به گونه ای عمل کنید که چشم انداز وسیع کسب و کار خود را در نظر بگیرید، یعنی به گونه ای که اگر می خواهید حرفه خود را توسعه دهید، برند شما این ظرفیت را داشته باشد که با نام تجاری خود مطابقت داشته باشد. حرفه خود را توسعه دهید. شما می توانید نام برند خود را همزمان با راه اندازی کسب و کار خود تغییر دهید. اگر فکر می کنید امکان پذیر است، می توانید در عرض چند روز نام برند خود را تغییر دهید، زیرا این یکی از مهمترین قسمت ها است. هر سازمانی یک نام بسیار زیبا و مناسب انتخاب می کند.
انتخاب برند: موضوعات و ارتباط کلمات
برای دستیابی به یک برند موفق، باید ایده هایی را برای نام شرکت خود در راستای کل کسب و کار خود توسعه دهید. شما می توانید با بازی با کلمات حرفه خود یک برند برای کسب و کار خود انتخاب کنید. این نام می تواند ساختار بسیار قوی با نام برند شما داشته باشد.
ارزش ها و مضامین برند
ارزش ها و فلسفه خود را در طول فرآیند نام گذاری در نظر داشته باشید. فهرست کوتاهی از ارزشهای کسبوکار مرتبط با افراد و محصولات خود تهیه کنید و برندهای بالقوه خود را در مقابل آنها بررسی کنید تا مطمئن شوید در مسیر درستی هستید.
ارتباط با کلمات
ارتباطات کلمه یک علم دقیق نیست، اما می تواند در انتخاب ایده های بالقوه برای نام شرکت بسیار مفید باشد. هر کلمه مجموعه ای از تداعی های خاص خود را دارد. آنها بین افراد کمی متفاوت هستند، اما معمولاً یک ارتباط مشترک وجود دارد، مانند اتصال “کارت ویزیت” با ایده های مرتبط و مبهم مانند “مهر“چاپ کارت ویزیتو «چاپخانه». بنابراین هنگام تصمیم گیری، به برخی از ارتباط های آن کلمه یا عبارت فکر کنید.
برخی از کلمات را می توان با برخی قافیه ها ترکیب کرد و این قافیه ها به یک کلمه می رسد.
انتخاب برند: عوامل آوایی
ارتباط جالبی بین آوایی و بازاریابی وجود دارد. می دانیم که نام های تجاری خوب علاوه بر داشتن معنای مشترک، لایه های نفوذ بیشتری بر واج خود دارند. برای مثال، فرمت PDF هم نام فرمت فایل و هم نام برند شرکت است.
اگرچه بسیاری از افرادی که با این برند و برند کار می کنند ممکن است از این برند اطلاعی نداشته باشند، اما ناخودآگاه با این برند و برند مرتبط هستند. از طرفی نباید یک سری کلمات سخت و سنگین را انتخاب کنید که تلفظ آن برای عموم مردم آسان نباشد. کلماتی که تلفظ آنها سخت است، به سختی در ذهن مردم باقی می ماند.
نام تجاری را کوتاه و شیرین کنید
سعی کنید نام کوتاهی برای برند خود انتخاب کنید، زیرا هر چه نام برند شما کوتاه تر و ساده تر باشد، راحت تر خواهد بود و برای مدت بسیار طولانی در ذهن شما باقی خواهد ماند. اگر نمی توانید برند خود را در دو کلمه انتخاب کنید، می توانید نام اختصاری برند خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، هواپیمایی هما، هواپیمایی ملی ایران، می تواند یک کلمه بسیار ساده و با محتوای زیاد برای برند شما انتخاب کند.
انتخاب برند: سازگاری و برند
هویت برند مفهوم مهمی است که هنگام ایجاد یک برند باید آن را درک کنید. این به معنای “جزئیات” آشکار حضور شرکت شما است – مناطقی که برای عموم قابل مشاهده است، مانند گرافیک، ویترین فروشگاه، نام محصولات، لوگوها، حساب های وب سایت و شبکه های اجتماعی. این کل تاریخ نام تجاری شما نیست، اما یک بخش اساسی است، به خصوص زمانی که یک شرکت جدید راه اندازی می کنید.
همانطور که در مقاله است نحوه انتخاب برند اشاره کردیم که اصالت تصویر برند شما بسیار مهم است و این بدان معناست که شما تمام بخشهای مختلف هویت برند را به هم گره میزنید تا به طور کلی کار کنند. نام شرکت شما بخش بزرگی از این فرآیند است و نقش مهمی در تعیین استراتژی برند شما دارد.
انتخاب نام برند شما باید به گونه ای باشد که اگر در آینده قصد راه اندازی سایت یا شبکه اجتماعی برای آن دارید، این ظرفیت و توانایی را داشته باشد که وقتی برند خود را به زبان انگلیسی وارد می کنید، به راحتی بتوانید این کلمه را بنویسید و یا جستجو کنید. برای این کلمه به زبان فارسی در اینترنت و شبکه های اجتماعی.
هنگام جستجوی برند خود، جنبه های دیگر هویت برند خود را در نظر داشته باشید، مانند:
طراحی لوگو
نام محصول و دامنه
کانال های بازاریابی، از جمله رسانه های اجتماعی
نام دامنه ای که برای وب سایت خود استفاده خواهید کرد
در نهایت، باید از خود بپرسید که هر روز با این برند زندگی خواهید کرد و افراد و مشتریان شما هر روز با آن نام با شما تماس خواهند گرفت. بنابراین باید زمان بیشتری را برای انتخاب برند خود اختصاص دهید، زیرا این برند برای شما مناسب خواهد بود عنوان را چاپ کنید ، چاپ پوستر ، چاپ بروشور ، چاپ عکس ، چاپ پاکت نامه و خیلی چیزهای دیگر باید کیت اداری شما باشد و برند شما طوری باشد که هر روز از این برند انرژی مثبت دریافت کنید و با این برند به موفقیت های بزرگی در تجارت دست پیدا کنید.
در این مقاله نحوه انتخاب برند ما سعی کرده ایم تمامی زوایای انتخاب یک برند خوب و موثر برای هر سازمان را ارائه دهیم و امیدواریم با مطالعه این مقاله نحوه انتخاب برند تو موفق شدی نحوه انتخاب برند شما خوب و کارآمد وارد شده اید و می توانید با این برند یک تجارت خوب و سودآور راه اندازی کنید.
نوشته نحوه انتخاب برند برای اولین بار در چاپ متین. به نظر می رسد.