ما دائماً توسط تبلیغات احاطه شده ایم، در گردابی اجتناب ناپذیر از کلمات، رنگ ها و تصاویر. اما همیشه اینطور نبود – زمان سادهتری در دوران اکتشافات تبلیغاتی در دوران Mad-Men وجود داشت و حتی چندین دهه قبل از آن زمانی که شرکتها به دنبال چیزی بودند که به آنها کمک کند مشتریان را با نام تجاری خود مرتبط کنند.
برای غذاها، با پس زمینه بسته بندی مناسب، طرح طلسم آمد. این نمایشهای بصری برندها به جایی رسیدهاند که به شهرت جهانی رسیدهاند و افرادی که حتی فرصت امتحان یکی از این محصولات را نداشتهاند، احتمالاً تصویر، اگر نام این شخصیتها را نگوییم، میدانند. این ابزار معاملاتی قدرتمندی است. به 15 مورد از نمادین ترین طلسم ها نگاهی بیندازید و کمی بیشتر در مورد زمان و دلیل پیدایش آنها بیاموزید:
1. آقای بادام زمینی
این نماینده نجیبکار از کاشتکنندگان حبوبات در شرایط فروتنتری متولد شد، زاییده فکر آنتونیو جنتیله 14 ساله (او برای این ایده 5 دلار دستمزد دریافت کرد). این شخصیت توسط هنرمند تجاری Frank P. Crease Sr. این در سال 1916 بود و در دهه 1930 این مرد در راه تبدیل شدن به یکی از نمادین ترین طلسم های تاریخ بود.
2. سرهنگ سندرز
طلسم مرغ سرخ شده کنتاکی از سرهنگ واقعی هارلند دیوید سندرز، موسس این شرکت الگوبرداری شده است. اگرچه اصالتاً اهل تنسی بود، اما در دوران رکود بزرگ شروع به فروش مرغ سرخ شده در کنار جاده کرد. و همانطور که همه ما به خوبی می دانیم، پرتره او هنوز چهره یک برند بین المللی است.
3. تونی ببر
«آنها عالی هستند!» عبارت جذاب پسر Frosted Flakes شماره 1، تونی ببر است، و تقریباً به اندازه خود گربه مشهور است. Kellogg’s Kitten ساخته شده توسط Leo Burnett Co. و یکی از چهار نفری بود که در اصل این برند را نمایندگی میکردند – کتی کانگورو، نیوت وایلدبیست و المو فیل در جدول حضور نداشتند.
4. رونالد مک دونالد
اگرچه بیشتر اوقات بهجای انیمیشن به صورت واقعی ارائه میشود، اما نمیتوانیم این یکی را از مجموعه خود حذف کنیم – همانطور که در بالا میبینید، گاهی اوقات به عنوان یک کارتون زنده میشود. این شخصیت در سال 1963 خلق شد و از آن زمان تا کنون وابسته فرهنگی مک دونالد برای کودکان بوده است.
5. زمزمه کردن
زنبور عسل انسانسازی شده از Honey Nut Cheerios در سالها تبلیغات تلویزیونی سعی کرده است مشتریان را برای لذت بردن از یک کاسه بزرگ غلات ترغیب کند. موارد مورد علاقه ما در چند سال گذشته وجود داشته است، با زنبورهایی که از ستارگانی مانند آشر و نلی تغییرات شهری را دریافت کرده اند. و منظور ما از قضا این است.
6. Cap’n Crunch
این تقریباً تمام چیزی است که باید بدانید: هوراتیو ماژلان کرانچ از Quaker Oat ناخدای یک کشتی به نام گوپی است و “در جزیره کرانچ در دریای شیر متولد شد – مکانی جادویی با درختان سخنگو، موجودات دیوانه و یک کوه کامل ( Mt. Crunchmore)، ساخته شده از غلات Cap’n Crunch.”
7. خانم چیکیتا
“بانوی اول میوه ها” بیش از 50 سال سن دارد، اما به نظر نمی رسد. او کار خود را به عنوان یک موز واقعی شروع کرد، با پوشیدن لباس و کلاه میوه – کاریکاتوریست دیک براون. این تا سال 1987 بود، زمانی که هنرمند دیگری، اسکار گریلو، او را به عنوان زن انسانی که اکنون هر بسته موز چیکیتا را که از فروشگاه می گیریم تزئین می کند، دوباره مفهوم سازی کرد.
8. غول سبز جولی
این غول سبز به این شادی شروع نکرد! اگرچه این شخصیت در ابتدا در سال 1928 مفهومسازی شد، اما تا قبل از ارتقای بصری در اواسط دهه 1930، حال و هوای خوب معروف خود را به دست نیاورد. و هنرمند؟ کسی نیست جز لئو برنت، بنیانگذار یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در جهان امروز، که همچنین مسئول خلق چند شخصیت دیگر در این لیست است – آیا می توانید آنها را تشخیص دهید؟
9. مرد کواکر
لری، همانطور که کارمندان Quaker Oats گاهی اوقات به طور غیررسمی با محبت به او اشاره می کنند، یک مرد واقعی مرموز است. اگرچه گمانهزنیهای زیادی در مورد اینکه او از چه کسی الگو گرفته است، وجود دارد، اما این شرکت ادعا میکند که این طلسم صرفاً یک جنتلمن است که لباسهای سنتی کواکر به تن دارد. همچنین یکی از قدیمیترین طلسمهایی است که هنوز وجود دارد، که در بیش از 130 سالی که وجود داشته، تغییر بسیار کمی داشته است.
10. چستر یوزپلنگ
این مرد جسارت دارد و شهرتش بیشتر و بیشتر می شود. با تبلیغات تلویزیونی اخیر خود، او به صورت کامل CG 3D نشان داده شده است که باعث ایجاد انواع شیطنت ها می شود و در حالی که “Dangerously Cheesy” را با لهجه انگلیسی خنک خود خرخر می کند. این تجسم تبلیغاتی یک “گربه باحال” از دهه 1950 است.
11. الف های کیبلر
اغلب تصویر پدرسالار قبیله کیبلر، «ارنست جی. Keebler یا Ernie همانطور که دوستانش دوست دارند او را صدا کنند. کل خدمه، که بسیاری از آنها به روشهای هوشمندانهای نام برده میشوند، زندگی میکنند و خوراکیهای خود را در درخت خود میپزند، به نام کارخانه درختان توخالی. آنها در سال 1968 توسط — آیا می توانید حدس بزنید؟ – لئو برنت در سراسر جهان.
12. مرد کمک کول
شخصیت نسبتاً گرد ژنرال میلز در سال 1954 توسط ماروین پلاتز خلق شد که از تماشای نقاشی پسرش روی یک پنجره مه آلود الهام گرفت. او چنان معروف شد که در سیمپسون ها و موزه هنر مدرن نیویورک ظاهر شد.
13. کلیک کنید، پاپ و پاپ کنید
اولین و تنها طلسم در لیست ما که در یک مجموعه ارائه می شود. Elvins برنج کریسپیس Kellogg توسط Vernon Grant در اوایل دهه 1930 طراحی شد تا نشان دهنده onomatopoeia باشد – کلیک ها، ترقه ها و پاپ هایی که نشان دهنده صداهایی است که برنج گازدار تولید می کند.
14. خرگوش تریکس
این خرگوش حیله گر اولین کار تجاری خود را در سال 1958 انجام داد، زمانی که تلاش بی پایان خود را برای امتحان غلات میوه ای شیرین آغاز کرد. افسوس، او همیشه باید در تلاش هایش شکست می خورد، طعنه های بچه ها که می گفتند: “ای خرگوش احمق، تریکس برای بچه هاست!”
15. آقای جغد
این دزد آبنبات چوبی برای بازگشت به عقب اینجا آمده است – نه به عنوان یک طلسم پرکار مانند برخی از بقیه در لیست، اما مطمئناً توسط بسیاری از ما به خوبی به یاد میآوریم، و یک تبلیغ ویژه که هنوز هم میتوانید هر از گاهی آن را ببینید. برای رسیدن به مرکز Tootsie Pop چند لیس لازم است؟
آشنایی با لوگوهای طلسم
اگر احساس میکنید از این 15 نمونه نمادین الهام گرفتهاید، نگاهی به ویدیوی زیر بیندازید، زیرا ما جزئیات و نکات طلسمها را توضیح میدهیم و به شما نشان میدهیم که چه زمانی (و چه زمانی) از یکی برای برند خود استفاده کنید. اگر به دنبال نمونه های بیشتری هستید، این 36 لوگوی طلسم را با چهره بازی آنها بررسی کنید!
برخی از دیگر طلسم های برند غذایی مورد علاقه شما چیست؟ ما دوست داریم از شما در نظرات بشنویم!
The post پشت 15 مورد از نمادین ترین طلسم های برندینگ مواد غذایی appeared first on 99designs.