چهار نوع لوگو که هر برندی باید بداند

چهار نوع لوگو که هر برندی باید بداند

در حالی که لوگو یک بیان بصری منحصر به فرد از نام تجاری شما است، می تواند – و باید – اشکال مختلفی داشته باشد. در اینجا تغییرات لوگو آمده است. نوع لوگو نسخه جایگزین لوگوی اصلی شما است. این گزینه به برند شما این توانایی را می دهد که در بسیاری از تنظیمات منسجم، سازگار و قابل تشخیص باشد. این شما را سازگار می کند.

به این موضوع فکر کنید: یک تصویر در رسانه های اجتماعی، یک وب سایت و یک کارت ویزیت ممکن است به آرم های مختلف در اشکال و سبک های مختلف نیاز داشته باشد. به جای تکیه بر یک لوگوی واحد برای انجام همه کارها، برند شما می تواند انعطاف پذیری لازم برای توسعه چندین نوع لوگو را داشته باشد.

هر برندی می تواند از تغییرات لوگو بهره مند شود، اما برخی از برندها نسبت به سایرین به تنوع بیشتری نیاز دارند. این بستگی به سبک لوگوی شما و نوع کسب و کار و نیازهای شما دارد. ما به چهار نوع کلیدی از تغییرات لوگو – اصلی، مرتب یا ثانویه، علامت فرعی و فاویکون – نگاه خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تا بفهمید به کدام یک نیاز دارید.

تصویر توسط OrangeCrush

لوگوی اصلی

ایجاد انواع لوگو با طراحی لوگوی اصلی شما شروع می شود. این کامل ترین و پیچیده ترین لوگوی شماست. این نیز همان چیزی است که بیشتر اوقات از آن استفاده خواهید کرد. لوگوی اصلی همان لوگوی است که بیشترین جزئیات مانند نام برند، شعار و تاریخ ایجاد را داشته باشد. از تابلوهای جسورانه گرفته تا تی شرت های شرکتی، این لوگوی اصلی و نمایش شما در جلو و در مرکز شخصیت شما به عنوان یک برند است.




لوگوهای اصلی اغلب افقی هستند، اما این می تواند بسته به طرح و موضوع متفاوت باشد. گاهی اوقات شما یک لوگوی منظم برای اصلی خود دریافت می کنید، همانطور که در مثال پایین سمت چپ بالای Gorcha است. اگر لوگوی اصلی شما دارای رنگ است، حتما یک نسخه سیاه و سفید در دسترس داشته باشید.

برای تاکید بر اهمیت لوگوی اصلی خود، مطمئن شوید که همیشه جایی برای تنفس داشته باشد و توسط عناصر دیگر طراحی تقویت نشود. لوگوی اصلی باید فریبنده، به یاد ماندنی و سازگار باشد. مطمئن شوید که در تیتر یک وب سایت به همان اندازه که در چاپ بزرگ به نظر می رسد زیبا باشد. بگذار ستاره باشد.

بیشتر برندها برای ثبات روی یک لوگوی اصلی تمرکز می کنند. با این حال، گاهی اوقات شاهد یک استثنای منحصر به فرد مانند آدیداس خواهیم بود. این برند دارای سه لوگوی اصلی است که بسته به مجموعه به جای یکدیگر استفاده می شوند. آنها انسجام خود را با استفاده از همان فونت حفظ می کنند و سه خط خود را در هر لوگو ادامه می دهند. این یک رویکرد غیرمعمول است که برای اکثر برندها کار نمی کند، به خصوص اگر هنوز در حال رشد کسب و کار خود هستید. اما آدیداس به عنوان دومین تولید کننده بزرگ پوشاک ورزشی جهان، مجوز دریافت می کند.

سه لوگوی آدیداس از طریق logaster.com

به جای مسیر آدیداس، اکثر برندها با یک لوگوی اصلی عرضه می شوند که دارای چندین گزینه مانند ثانویه، برند فرعی یا فاویکون است که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

لوگوی ثانویه

هنگامی که لوگوی اصلی خود را ایجاد کردید، نوبت به ایجاد یک لوگوی ثانویه می رسد. هدف اصلی لوگوی ثانویه این است که چیدمانی متفاوت از نسخه اصلی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر لوگوی اصلی شما افقی با نمادی در کنار کلمات است، لوگوی ثانویه ممکن است با نمادی در بالا یا پایین کلمات مرتب شود.




لوگوی ثانویه را به عنوان بازتابی از لوگوی اصلی در نظر بگیرید. باید فونت های یکسان، وزن یکسان و زیبایی شناسی کلی یکسانی داشته باشد تا شخصیت برند شما را به شیوه ای ثابت حفظ کند. لوگوی ثانویه برای مواقعی که فضا کمی محدود است یا اگر فضا با لوگوی اصلی شما مطابقت ندارد مفید خواهد بود.

مکان‌های مختلف نیاز به فضای لوگوی متفاوتی دارند، به عنوان مثال یک لوگوی افقی ممکن است برای یک الگوی سربرگ یا یک کارت ویزیت مناسب‌تر باشد. یا یک تصویر نمایه رسانه های اجتماعی ممکن است برای یک آرم به صورت عمودی مناسب تر باشد. از این نظر، لوگوی ثانویه شما برای حفظ و پر کردن شکاف هایی است که لوگوی اصلی شما در آن جا نمی شود یا به بهترین شکل به نظر نمی رسد.

زیر علامت گذاری کنید

هنگامی که لوگوهای اصلی و ثانویه شما در سنگ جاسازی شدند، مهم است که برند فرعی خود را ایجاد کنید. این ساده ترین و فشرده ترین نسخه لوگو است و در مواقعی که نیاز دارید لوگو را در فضایی کوچک قرار دهید، چه به صورت چاپی و چه دیجیتال، مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید: همه لوگوهای اولیه و ثانویه برای کاهش طراحی نشده اند. سپس علامت فرعی به کار خواهد آمد.

اولیه، ثانویه و تغییرات نشان‌واره فرعی ✦ᎪᏞᎥᏟᎥᎪ✦

دو نوع از رایج ترین نشانگرهای فرعی، دایره هایی هستند که حاوی متن و / یا نمادها هستند، یا یک علامت فرعی که فقط یک نماد است. بسته به اندازه و طرح لوگوهای اصلی و ثانویه خود، ممکن است به علامت فرعی نیاز داشته باشید یا نباشید، اما در صورت شک، داشتن یک ایده خوب است.

هنگام چاپ، مهرهای فرعی به عنوان پاورقی یا واترمارک رایج هستند و همچنین یک برچسب عالی ایجاد می کنند. در فضاهای دیجیتال، برند فرعی به عنوان یک آواتار در رسانه های اجتماعی یا در مواقع دیگری که نیاز به استفاده از لوگوی خود دارید، ایده آل است، اما می خواهید پیچیده تر به نظر برسد.

فاویکون

آخرین اما نه کم اهمیت، ایجاد فاویکون بخش مفیدی از توسعه انواع لوگو است. فاویکون یک نماد کوچک است که در بالای یک مرورگر اینترنت قرار دارد. اغلب فقط یک نماد است، اما بسته به طرح و چیدمان می تواند چندین حرف را در خود جای دهد.


هدف فاویکون ایجاد یادآوری بصری از هویت برند است. برای کسانی که چندین برگه را به طور همزمان باز نگه می دارند، فاویکون همچنین می تواند به مشتری یا کاربر شما کمک کند تا وب سایت شما را به راحتی پیدا کند. به آن به عنوان بهترین هر دو جهان نگاه کنید. با فاویکون، با افزایش آگاهی و هویت برند، بازدیدکنندگان می توانند به سرعت وب سایت شما را پیدا کنند.

اگرچه فاویکون همیشه برای برند شما ضروری نیست، اما مطمئناً می تواند برای شما مفید باشد زیرا می تواند به عنوان یک نماد برنامه در برابر عملکرد مضاعف مقاومت کند. به برنامه های متعدد روی تلفن خود فکر کنید و اینکه چگونه برخی از نمادها بیشتر از بقیه برجسته هستند. یک نماد خوب طراحی شده به شما کمک می کند و تأثیر مثبتی بر برند شما به عنوان یک کل ایجاد می کند.

آن را با انواع لوگو مخلوط کنید

لوگوی شما قابل تشخیص ترین جنبه برند شما در کل است. نه تنها باید زیبا و خاطره انگیز باشد، بلکه باید بتواند خود را با اشکال مختلف تطبیق دهد. با استفاده از انواع لوگو، برند شما آماده می شود تا در هر زمان و هر مکان تأثیری جسورانه داشته باشد. لوگوی اصلی، لوگوی ثانویه، علامت فرعی و فاویکون بهترین تجربه بصری برند را ایجاد می کند. و اگر احساس می کنید که چگونه این کار را انجام دهید غرق شده اید، کمک حرفه ای هرگز خیلی دور نیست.

آیا می خواهید لوگوی عالی برای کسب و کار خود داشته باشید؟

برای تحقق آن با طراحان با استعداد ما همکاری کنید.


یک طرح دریافت کنید

انتشار چهار نوع لوگو که هر برندی باید بداند اولین بار در 99 طرح ظاهر شد.