
شما به تازگی طرح ایده آلی را برای کسب و کار مشتری جدید ایجاد کرده اید. زیبایی شناسی چشم نواز است، جزئیات هوشمندانه هستند و می دانید که این مفهوم از قفسه ها خارج می شود. و سپس… آنها می خواهند به «جهت دیگری» بروند. چی شد؟
واقعیت این است که طرح های قوی خود را نمی فروشند. طراحی گرافیک یک شکل هنری بسیار ذهنی است و از دید یک مشتری آموزش ندیده بصری، تشخیص اینکه کدام طرح را انتخاب کنید دشوار است.
بدون زمینه یا ارائه قانع کننده، مشتری شما ممکن است تمام آن جزئیات هوشمندانه را از دست بدهد. یا ممکن است تفکر عمیق پشت رویکرد زیبایی شناختی شما را درک نکنند. حتی اگر این مفهوم در نظر شما عالی به نظر برسد، هنوز باید طرح خود را به مشتری خود “بفروشید”.
در این مقاله، ما شش راه را به اشتراک می گذاریم که مشتری شما را عاشق طراحی خود کنید.
1. ارائه همه چیز است
–
هنگام ساختن یک نام تجاری برای یک کسب و کار، به راحتی می توان فراموش کرد که اولین تاثیر چقدر می تواند روی مشتری باشد. ارائه شما باید کسب و کار آنها را زنده کند و به آنها کمک کند تا با کار طراحی شما در مرکز رویای آینده ای هیجان انگیز را داشته باشند.
این فقط در مورد یک لوگو یا برچسب بطری نیست – همه چیز در مورد تصویر بزرگتر است. به مشتری خود کمک کنید تا این سفر بزرگتر را با شما آغاز کند و به آنها کمک کنید طرح را در زندگی واقعی تجسم کنند و بفهمند که چگونه می توان آن را در آینده گسترش داد.
عکاسی استوک می تواند احساس یا فضای خاصی را القا کند. بافت یا الگوها می توانند جذابیت بصری را افزایش دهند. تابلوهای خلق و خوی ابزاری عالی برای کمک به مشتری شما برای درک آنچه شما در آن هستید است. حتی یک ماکت ثابت یا پوستر ساده در جای خود می تواند طراحی را ملموس تر کند و چرخ دنده ها را در ذهن مشتری بچرخاند.
هنگامی که مفهوم خود را جمع آوری کردید، همچنین مهم است که در نظر بگیرید که ارائه طرح را در چه قالبی ارائه خواهید کرد. آیا به مشتریان خود یک PDF ارسال می کنید یا به طور رسمی یک Keynote ارائه می دهید؟ آیا در یک مسابقه طراحی شرکت میکنید و برای متمایز شدن از سایر ارسالها به یک تصویر کوچک از طرح خود نیاز دارید؟
اطمینان حاصل کنید که به فضای کاری خود اجازه تنفس می دهید تا مشتری بتواند واقعاً آن را وارد کند. پر کردن جزئیات بیش از حد می تواند ارائه را آشفته و هضم آن را سخت کند.


2. طراحی خود را زمینه سازی کنید
–
به عنوان بخشی از ارائه شما، توضیح کارتان همیشه مهم است. مشتری شما ذهن خوان نیست. به آنها کمک کنید تا فرآیند فکری پشت طرح را درک کنند و به وضوح آنها را در رویکرد خود قرار دهید و به جزئیات جالب اشاره کنید.
چرا آن نماد نگاری، پالت رنگ یا زیبایی شناسی خاص را انتخاب کردید؟ آیا تخم مرغ های عید پاک در طرح پنهان شده است؟ اگرچه ممکن است چیزی هوشمندانه و متفکرانه ایجاد کرده باشید، اما اگر به آن اشاره نکنید، مشتری شما ممکن است چیزهای زیادی را از دست بدهد.
برای اینکه واقعاً پیشرفت خود را پیش ببرید، باید از کلمات کلیدی از خلاصه خلاقانه آنها استفاده کنید تا نشان دهید که چگونه به نیازهای آنها گوش داده اید و آنها را در کار خود به کار برده اید. این به مشتری کمک می کند تا طراحی شما و دیدگاه خود را با وضوح بیشتری به هم مرتبط کند. آنها از توجه شما قدردانی خواهند کرد.
3. به جزئیات معطل نشوید
–
اگر به مشتری خود چندین گزینه برای یک پروژه طراحی می دهید، مطمئن شوید که همه یک دیدگاه قوی دارند. شما می خواهید مشتری ابتدا مفهوم کلی را دریافت کند. با ارائه گزینه های طراحی که بیش از حد مشابه هستند، ممکن است خیلی زود وارد بحث در مورد رنگ ها و گزینه های چیدمان شوید. Pitching در واقع در مورد تعیین مسیر کلی مشتری شما و جلب اشتیاق آنها است.
هنگامی که مشتری شما جهتی را انتخاب کرد، می توانید فرآیند بازخورد را شروع کنید. اما باز هم، شما متخصص هستید – قبل از انجام اصلاحات برای مشتری، برخی از کارهای سخت را خودتان انجام دهید. گاهی اوقات بهتر است کاری را به خوبی انجام دهید و انتخاب های کمتری ارائه دهید تا مشتری بتواند بازخورد واضح تری را بدون غرق شدن ارائه دهد.
4. مطابقت صنعت را نشان دهید
–
طراحی شما چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد؟ این یک سوال بزرگ در ذهن هر مشتری است. به عنوان یک طراح، می توانید با انجام برخی تحقیقات رقابتی در صنعت خود به آنها کمک کنید تا این موضوع را تجسم کنند. آیا مشتری شما می خواهد با زیبایی شناسی دیگران مطابقت داشته باشد یا به سمت و سویی کاملا متفاوت برود؟
به عنوان مثال، فرض کنید مشتری شما در حال راه اندازی یک کسب و کار مد بالا است. می توانید با یک شبکه آرم بصری ساده به آنها نشان دهید که چگونه لوگوی شما با سایرین در صنعت مقایسه می شود:

ارائه طرح خود به این روش به مشتری کمک می کند تا ببیند برند آنها چگونه مقایسه می شود و (در صورت موفقیت آمیز بودن) در نهایت می تواند کار شما را به آنها بفروشد. چه آنها بخواهند با هم ترکیب شوند یا برجسته شوند، این یک راه آسان برای آنها است تا بفهمند مفهوم شما چگونه در بازار جا می شود.
5. کلمات خود را با دقت انتخاب کنید
–
کرنینگ. شطرنجی میزبان. DPI حلزون ها طراحی گرافیک واژگان منحصر به فردی دارد – همه به این زبان صحبت نمی کنند. هنگام کار با مشتریان، مهم است که واژگان طراحی را به چیزی که در دسترس تر است ترجمه کنید. پس از همه، آنها یک شریک کلیدی در فرآیند خلاقیت شما هستند.
به این فکر کنید که چگونه در مورد طراحی به روشی جهانی صحبت کنید. به عنوان مثال، کلماتی مانند “ردیابی” را می توان به عنوان “فاصله بین حروف” مشخص کرد. کلماتی مانند “bleed” را می توان به عنوان “منطقه چاپ شده روی لبه برش خورده” نام برد.
مکالمات به خوبی نوشته یا درک آسان می تواند در مورد یک طراح بسیار بیشتر از واژگان طراحی قوی آنها صحبت کند.
6. به مشتری خود فضا بدهید
–
آیا تا به حال قربانی یک فروشنده زورگیر شده اید؟ تصور کنید در حال گشت و گذار در یک فروشگاه هستید و ناگهان آنها شما را از هر گوشه فروشگاه می برند و سعی می کنند در این فرآیند شما را به فروش برسانند. چیزی که باید یک خرید آرامش بخش باشد به یک انحراف استرس زا تبدیل شده است.
اون فروشنده نباش پس از به اشتراک گذاشتن پروپوزال خود با یک مشتری، به آنها فرصت دهید تا درباره مسائل فکر کنند. در دسترس باشید و به آنها اطلاع دهید که خوشحال هستید به هر سؤالی پاسخ دهید و سپس از شما بخواهید که یک جلسه بعدی برای اتصال مجدد برنامه ریزی کنید.
شما به آنها چیزهای زیادی برای هضم داده اید. اجازه دهید این کار را بدون ناراحتی معده انجام دهند.
نتیجه
–
در پایان روز، معرفی یک مشتری می تواند بسیار شبیه به قرار ملاقات باشد. اگر صادق، با اعتماد به نفس و قابل برخورد باشید، مشتریان شما را به عنوان فردی می بینند که با خوشحالی می توانند برای مدت طولانی با او کار کنند.
با کنکاش در مفاهیم طراحی خود و بیان افکار خود به وضوح، زمینه ای را در اختیار آنها قرار می دهید که در مورد آن فکر کنند و در مورد طرح های خود بازخورد ارائه دهند. و با گوش دادن دقیق به نیازهای آنها و انعکاس آنها در کار خود، نشان خواهید داد که چگونه می توانید یک شریک مشترک عالی باشید و بتوانید طرح خود را بفروشید.
در حالی که هنوز ممکن است در هر زمینی برنده نشوید، این نکات ساده باید به شما مزیت رقابتی بدهد!
ما اینجا برای شما هستیم.
الهامات، ابزارها و نکات فریلنسر بیشتری پیدا کنید.
بیا بریم
این مقاله در اصل توسط workerbee نوشته شده و در سال 2015 منتشر شده است و با نمونه ها و اطلاعات جدید به روز شده است.
پست چگونه طرح های خود را به مشتریان «فروش» کنیم اولین بار در 99designs پدیدار شد.