
یادگیری نحوه کار با یک طراح گرافیک برای اولین بار می تواند دلهره آور باشد. شما اساساً کل هویت و شهرت برند خود را به یک غریبه می سپارید، اما هر چقدر هم که مخاطره آمیز به نظر برسد، این هوشمندانه ترین کاری است که می توانید از منظر تجاری انجام دهید.
تا زمانی که بدانید چگونه با طراح گرافیک خود به درستی همکاری کنید، محصول نهایی شما فراتر از وحشیانه ترین انتظارات شما خواهد بود. اما به یاد داشته باشید: این یک زمینه خلاقانه است، بنابراین کارها کمی متفاوت است.

در اینجا لیستی از 7 نکته برتر برای کار با یک طراح گرافیک آورده شده است. فقط به این موارد توجه کنید و ما می توانیم به شما اطمینان دهیم که بهترین محصول ممکن را برای زمان، انرژی و هزینه خود دریافت خواهید کرد:
- نشون بده، نگو
- ابتدا نیازهای خود را درک کنید
- با توافق بر سر جزئیات شروع کنید
- بازخورد عبارت را به عنوان مشکل، نه راه حل
- از طراحان به تیم خود خوش آمدید
- دوباره توضیح بده
- ذهن خود را باز نگه دارید
- چگونه یک طرح مختصر بنویسیم (و لوگویی طراحی کنیم که واقعاً دوستش خواهید داشت)
ما همچنین نظرات برخی از طراحان برتر خود را جویا شدهایم، بنابراین شما میتوانید بهترین عملکرد را – مستقیماً از خود طراحان با تجربه – بشنوید!
1. نشان دهید، نگو.
–
تقریباً هر مشتری طرحی می خواهد که “پاپ” باشد. اما به چه معنا است؟ ممکن است فکر کنید، “وقتی آن را ببینم متوجه خواهم شد” و طراح شما احتمالاً در همان قایق است، پس چرا به جای گفتن نشان ندهید؟

به جای استفاده از کلمات، با مثال های بصری آنچه را که می خواهید به طراح گرافیک خود نشان دهید. نمونه هایی از سبک مورد نظر خود را از سایر لوگوها، وب سایت ها، تبلیغات، علائم، تی شرت، کارت ویزیت و موارد دیگر جمع آوری کنید. مطمئناً، یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد، اما تصاویر بصری همچنین به طراح شما این فرصت را می دهد تا تمام تفاوت های ظریف هنری و تکنیک هایی را که دوست دارید در پروژه خود بگنجانید، ثبت کند.
لازم نیست در مثال های نزدیک به هم متوقف شوید. منشعب شوید و خلاق باشید. به عنوان الهام بخش برای لوگوی خود، نقاشی ون گوگ مورد علاقه خود را به طراح نشان دهید. یا یک بریده روزنامه قرن هجدهم برای نشان دادن نوع حروف مورد نظر در وب سایت خود. اگر طراح بتواند آنچه را که میخواهید ببیند، اغلب مفیدتر از توضیح شفاهی است.
اگر وقت دارید، یک تابلوی خلق و خوی پر از تصاویر، رنگ ها، نمادها و تایپوگرافی ایجاد کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستید به تصویر بکشید. تابلوهای حالت یک راه عالی برای شروع ایجاد یک سبک بصری است.
2. ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید
–

دو نوع مشتری وجود دارد: آنهایی که می دانند چه می خواهند و آنهایی که نمی دانند. حدس بزنید که در نهایت چه کسی بیشتر راضی می شود.
هر چه بهتر بفهمید چه می خواهید، طراح شما بهتر می تواند آن را به شما بدهد. این شامل هم هدف خلاقانه (سبک بصری، طرح رنگ، موضوع) و هم تجارت (بازار هدف، مقصد، غذای اصلی شما) است. به طور طبیعی، شما می خواهید بسیاری از تصمیمات خلاقانه را به طراح بسپارید (به همین دلیل است که آنها را استخدام می کنید!)، اما برخی از انتخاب های تجاری و برند وجود دارد که آنها نمی توانند برای شما انجام دهند.
همچنین، مطمئن شوید که پروژه را زودتر انجام داده اید. اگر می خواهید یک لوگوی سفارشی یا یک سری طرح به جای یک طرح داشته باشید، زودتر به این موضوع پی ببرید. شما می توانید بسیاری از این جزئیات اولیه را با یک خلاصه خلاقانه به خوبی ساخته شده، که طرح کلی اولیه یک پروژه است، به اشتراک بگذارید.
با خیال راحت از الگوی مختصر خلاقانه ما برای شروع ایجاد الگوی خود استفاده کنید.
توصیه دنیای واقعی از طراح Mky:
افکار خود را جمع آوری کنید و لیستی از تمام چیزهایی که نیاز دارید تهیه کنید.
“قبل از تماس با طراح در مورد پروژه جدید خود، افکار خود را جمع آوری کنید و لیستی از همه چیزهایی که نیاز دارید تهیه کنید. این به طراح کمک می کند تا برنامه و قیمت منصفانه را تعیین کند. اگر این کار را نکنید و فقط در حین انجام کارهای جدید انباشته کنید، هرج و مرج ایجاد می کند (به یاد داشته باشید: شما تنها کسی نیستید که طراح شما با او کار می کند).
3. با توافق بر روی جزئیات شروع کنید
–
در حالی که شما و طراحتان به دنبال زمینه های مشترک در جنبه های خلاقانه هستید، از جزئیات خاص غافل نشوید. مهلتها، زمانبندیها، بازنگریها، تحویلپذیریها، پرداخت… شما میتوانید با پرداختن به آنها در ابتدا و نه در پایان پروژه، از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید.
چارچوب های زمانی معقول را برای پروژه ها تعیین کنید.
طراح گرافیک Pinch Studio می گوید: «تعیین ضرب الاجل های معقول برای پروژه ها مهم است، زیرا ضرب الاجل های کوتاه می تواند دستور العملی برای فاجعه باشد.

هیچ یک از طرفین واقعاً از این نوع صحبت های کوچک لذت نمی برند، اما ارزش مطرح کردن آن را دارد. دریافت پاسخ های قطعی امکان یک فرآیند طراحی کارآمدتر را فراهم می کند، فرآیندی که در وسط بحث های پولی گرفتار نمی شوید.
این در مورد جزئیات کوچک نیز صدق می کند. مواردی مانند فرمت نهایی فایل ممکن است مهم به نظر نرسند، اما اگر نادیده گرفته شوند، میتوانند منجر به عواقب آزاردهنده یا حتی فاجعهبار شوند.
توصیه دنیای واقعی از طراح Mky:
با بازخورد یا منابع در زمان تعیین شده نمایش دهید.
«آخر مهلتی را که شما و طراحتان با هم مذاکره کردید را به خاطر دارید؟ خوب، این فقط برای طراح نیست، برای شما هم هست! اگر انتظار دارید که طراح شما فایلها را به موقع تحویل دهد، لطفاً به جای ناپدید شدن برای هفتهها، با بازخورد یا منابع در زمان تعیین شده نیز حضور پیدا کنید. البته، زندگی اتفاق میافتد، اما به آنها ایمیل بزنید و اگر تغییری در برنامهها ایجاد شد، به آنها اطلاع دهید!»
4. بازخورد را به عنوان مشکل، نه راه حل، قاب کنید
–

حتی بهترین طراحان هم همیشه در اولین بار آن را به درستی انجام نمی دهند. اکثر پروژه ها حداقل یک دور بازخورد را شامل می شوند، اما اگر نقد خود را به خوبی تنظیم نکنید، قبل از اینکه از نتایج راضی باشید، به دو، سه، چهار یا چند دور نگاه می کنید.
یک نکته متخصص برای پیشبرد سریع این فرآیند این است که بازخورد خود را به جای راه حل، به عنوان مشکل در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، آنچه را که شما را آزار می دهد به وضوح توصیف کنید، اما نحوه رفع آن را راهنمایی نکنید.
به عنوان مثال، فرض کنید شما در حال ارزیابی یک طراحی مجدد جدید برای وب سایت خود هستید. بازخورد خوب ممکن است چیزی شبیه این باشد: “ما به یک فراخوان برای اقدام یا مرحله بعدی در صفحه اصلی نیاز داریم.”
طراح شما در طراحی متخصص است. با گفتن اینکه چه کاری باید انجام دهند، نه تنها تخصص آنها را نادیده می گیرید، بلکه فرصت ارائه راه حلی را که حتی بهتر از راه حل شماست را نیز برای آنها قطع می کنید. وقتی زمان بازخورد است، آنچه را که نیاز دارید بیان کنید، اما برای آنها تجدید نظر نکنید.
توصیه دنیای واقعی از جوهر طراح svart:
انرژی و اشتیاق آنها به من انرژی می دهد.
من می خواهم همه مشتریانم بدانند که انرژی و اشتیاق آنها به من انرژی می دهد. یک مشتری تنبل و بیعلاقه که از یک طراح انتظار دارد تنها با پنج کلمه بازخورد معجزه کند، احتمالاً نمیداند چه میخواهد. چنین مشتریانی اغلب ناپدید می شوند و اگر مسیر دو مفهوم اول را دوست نداشته باشند، پروژه ها را رها می کنند. میخواهم بدانند که هر چه بیشتر صحبت کنند و درگیرشان بیشتر باشد، طراح آنها نیز بیشتر خواهد بود.»
5. از طراحان به تیم خود خوش آمدید
–

آیا می خواهید با طراح گرافیک آزاد خود بیشتر دوست باشید؟ سعی کنید بیشتر شبیه یک دوست یا همکار با آنها رفتار کنید. فریلنسرها اغلب به عنوان ابزار یا دارایی هایی دیده می شوند که می توان آنها را حذف کرد، اما با استقبال از آنها در گروه خود، می توانید آنها را بخشی از تیم کنید.
با نحوه ارتباط شما شروع می شود. با آنها مانند همکارانتان با احترام صحبت کنید. اگر نیاز به لغو قرار ملاقات دارید، قبل از موعد به آنها اطلاع دهید.
همچنین برخی از آزادی هایی را که کارمندان عادی دارند به آنها بدهید. این به معنای دسترسی به اسناد شرکت است. مواردی مانند خرابی بازار، تجزیه و تحلیل فروش، داده های وب سایت و شخصیت های بازاریابی می تواند برای طراحان گرافیک برای پیشبرد اهداف تجاری شما بسیار مفید باشد.
به همین ترتیب، اطلاعات تماس تیم خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانند با افراد مناسب در تماس باشند. اگر شما تنها رابط بین طراح و سایر اعضای شرکت هستید، گردش کار شما مطمئناً درگیر خواهد شد.
6. بیش از حد توضیح دهید
–
معمولاً توضیح بیش از حد چیز بدی است، اما وقتی صحبت از مفاهیم انتزاعی می شود، هر ذره ای کمک می کند. علاوه بر اینکه نمونه های تصویری را به آنها نشان می دهید، تا حد امکان به آنها اطلاعات بدهید.

از به کار بردن اصطلاحات مبهم خودداری کنید و در توضیح بیش از حد به جای خیلی کم اشتباه کنید. علاوه بر پارامترهای پروژه و سبک های خلاقانه، انگیزه ها و اهداف تجاری خود را با طراح خود در میان بگذارید. نتیجه مورد انتظار از این پروژه خاص چیست؟ به طور کلی چگونه در کسب و کار شما قرار می گیرد؟ طراحان حرفه ای این حوزه را بهتر از آنچه فکر می کنید درک می کنند و دانستن این جزئیات می تواند به آنها کمک کند تا راه حل های طراحی حتی موثرتری پیدا کنند.
توصیه دنیای واقعی از طراح Mky:
اطلاعات بیش از حد همیشه بهتر از اطلاعات کافی نیست.
اطلاعات زیاد همیشه بهتر از ناکافی بودن است. به احتمال زیاد، طراح که با او کار می کنید، سؤالات زیادی در مورد کسب و کار شما و طرحی که به دنبال آن هستید برای شما ارسال می کند تا بتواند بهتر بفهمد که چه چیزی به آن نیاز دارید و چیزی نزدیک به آن ایجاد کند. ممکن است همیشه ندانید به چه چیزی نیاز دارید، اما برای پاسخ دادن به همه آن سوالات احمقانه آماده باشید. اگر به اندازه کافی به تجزیه و تحلیل موضوع اهمیت نمی دهید، چرا از طراح خود انتظار دارید که اهمیت دهد؟
7. ذهن خود را باز نگه دارید
–
وقتی یک طراح گرافیک را استخدام می کنید، نه تنها برای مهارت های هنری او هزینه می کنید، بلکه برای دانش و تجربه او نیز هزینه می کنید. وقتی می گویند یک ایده جدید بهتر از یک ایده قدیمی است، ذهن خود را باز نگه دارید.

برای مشتریان معمول است که چشم اندازی ثابت از آنچه می خواهند در ذهن خود داشته باشند و طراحان را صرفاً برای تحقق بخشیدن به آن ایده استخدام می کنند. اما طراحی گرافیک یک رشته سخت و پیچیده است و به احتمال زیاد طراح چیزی در مورد دیدگاه شما می داند که شما نمی دانید. ایده ای که در ذهن شما وجود دارد ممکن است آنطور که فکر می کنید عملی نباشد، یا حتی به احتمال زیاد، ایده طراح شما ممکن است در واقع کادرهای بیشتری نسبت به اصلی شما داشته باشد.
به توانایی های طراح خود اعتماد کنید. البته، بینش شما ارزشمند است، اما بهتر است ایده های خود را با ایده های یک متخصص ترکیب کنید تا اینکه سرسختانه به یک مفهوم درجه دو بچسبید. آنچه طراح شما به شما ارائه می دهد ممکن است آن چیزی نباشد که تصور می کردید. اما این می تواند چیز خوبی باشد!
توصیه دنیای واقعی از طراح Pinch Studio:
«هر چه مشتری بیشتر بداند، جریان بهتر است. هیچ جادویی برای آسانتر کردن فرآیند وجود ندارد، به جز صبر از هر دو طرف و برخی راهنماییهای ما طراحان برای غلبه بر موانع.»
کمی اعتماد راه درازی می کند
–
اعتماد کنید. لازم است، اما انجام آن با کسی که قبلاً هرگز با او کار نکرده اید، سخت است. اما هنگامی که یاد گرفتید چگونه با طراحان گرافیک بهتر کار کنید، برای همکاری خلاقانه ای که می توانید به آن اعتماد کنید برای ارائه نتایجی که ایده های شما را زنده می کند آماده خواهید بود.
اگر به دنبال طراحی لوگو هستید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم! در زیر مشاهده کنید که رابین بهترین راههای کار با یک طراح را برای ایجاد لوگوی مورد علاقهتان – از نوشتن خلاصهتان تا بررسی پیشنویسهای طراحی شما و اطمینان از انتقال نرم و صاف، راهنمایی میکند.
با یک متخصص طراحی با استعداد کار کنید!
طراحان ما می توانند ظاهر جدید و عالی برای برند شما ایجاد کنند.
اولین قدم ها
The post کار با یک طراح گرافیک: 7 نکته برای همکاری بهتر appeared first on 99designs.