10 نکته طراحی لوگو برای افزایش حضور برند شما

10 نکته طراحی لوگو برای افزایش حضور برند شما

ایجاد لوگو بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند ساخت برند است. از ترکیب شکل‌های کلیدی گرفته تا انتخاب رنگ‌های عالی، لوگوی شما باید با شخصیت شما به عنوان یک برند صحبت کند و در عین حال نمادی به یاد ماندنی از هویت شما باشد.

تصویر توسط OrangeCrush

موفق ترین لوگوها آنهایی هستند که انعطاف پذیری را در خود جای داده و در فضاهای متعدد کار می کنند. با این حال، فرآیند ایجاد یک لوگو می تواند زمان بر و خسته کننده باشد. از استارت آپ های جدید گرفته تا طراحان باتجربه، همه می توانند از یادگیری نکات طراحی لوگو بهره مند شوند. به یاد داشته باشید که طراحی یک لوگو در مورد کاوش در امکانات هر چیزی است که برند شما می تواند باشد، زیرا لوگو یک نمایش بصری از برند شما است. رسیدن آن لوگو به مقصد نهایی می تواند زمان، صبر و تلاش قابل توجهی را بطلبد.

بنابراین چه برای اولین بار یک لوگو ایجاد کنید، چه در حال حاضر عمیقاً در فرآیند طراحی هستید یا می خواهید یک لوگوی موجود را دوباره طراحی کنید، این نکات طراحی لوگو به شما کمک می کند تا لوگوی شما بهترین باشد.

10 نکته طراحی لوگو برای تبلیغ برند شما

  1. بدانید با چه چیزی سر و کار دارید
  2. روی کاغذ تجسم کنید، سپس به صورت دیجیتالی رندر کنید
  3. یک داستان بگویید
  4. با سیاه و سفید شروع کنید (رنگ می تواند بعدا بیاید)
  5. آن را پیچیده نکنید
  6. از حروف و اشکال به صورت استراتژیک استفاده کنید
  7. مسائل اندازه
  8. لوگوی خود را به صورت افقی و عمودی قرار دهید
  9. مطمئن شوید که لوگوی شما تنها متعلق به شماست
  10. از اینکه اجازه دهید لوگوی شما تکامل یابد نترسید

1. بدانید که با چه چیزی سر و کار دارید

اول از همه: اهداف این پروژه طراحی لوگو را شناسایی کنید و یک ایده محکم از کار در دست داشته باشید. دقیقاً مشخص کنید که می خواهید با این لوگو به چه چیزی برسید، سپس تعیین کنید که برای رسیدن به آن چه چیزی لازم است. به یاد داشته باشید: برندسازی و لوگو دو چیز متفاوت هستند. برندسازی هنر ظریف شکل دادن به برند شما است، در حالی که یک لوگو به عنوان یک نمایش بصری از خود برند عمل می کند. هر دو مهم هستند، اما یکسان نیستند. از این گذشته، هر دو برای پایداری کسب و کار شما بسیار مهم هستند.


هنگام طراحی لوگو، با یک طرح کلی طراحی لوگو شروع کنید تا بتوانید اطلاعات لازم را پوشش دهید. و در حین نوشتن خلاصه طراحی لوگو، فراموش نکنید که هزینه لوگوی شما چقدر است، زیرا این به شما ایده می‌دهد که چه گزینه‌های طراحی با بودجه شما در دسترس هستند. این همه چیز نیست، درک روانشناسی طراحی لوگو می تواند به شما کمک کند لوگوی خود را به سطح بعدی ببرید. هنگامی که دانش و منابع مناسب را در اختیار داشته باشید، مانند طلا خواهید بود.


2. روی کاغذ تجسم کنید، سپس به صورت دیجیتالی رندر کنید

در دنیایی که تمایل داریم مستقیماً وارد نرم افزارهای دیجیتالی مانند Adobe Creative Cloud شویم تا کار را انجام دهیم، قدرت طرح کاغذ را فراموش می کنیم. یک طرح کاغذی نباید کامل باشد، اما می تواند به شما کمک کند چرخ های خود را حرکت دهید. طراحی لوگو به شما کمک می کند تجسم کنید، شکل ها را توسعه دهید و افکار اولیه را در آنجا به دست آورید.


لازم نیست شما پیکاسوی بعدی باشید تا بتوانید از طریق یک طرح کاغذی ارتباط برقرار کنید. حتی اگر شما کسی نیستید که دست اول طراحی را انجام می دهد، این یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن سریع افکار خود با دیگران است. تصاویر ملموس مانند یک طرح کاغذی نیز می تواند به شما کمک کند تا به سرعت در زیبایی شناسی یک لوگو، موارد پسند و ناپسند خود را شناسایی کنید.

برای ایده های کوچک و سریع، تجسم روی کاغذ اغلب سریعتر از کار دیجیتالی است. ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد، اما به طور جدی: یک ابله می تواند راه طولانی را به شما بدهد. گرفتن قلم و کاغذ بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند خلاقیت است.

3. داستان بگویید

توسعه لوگو به شما این فرصت را می دهد که داستانی را تعریف کنید. برای تأثیرگذاری بر طرح داستان خود، کلمات کلیدی تعیین کننده برند را شناسایی کنید که با شخصیت شما به عنوان یک برند صحبت می کنند، سپس آنها را در لوگوی خود ببافید. این کلمات کلیدی به لوگوی شما معنا و هدف می بخشند.

معنی در یک لوگو نباید بدیهی باشد، بلکه باید به عنوان بخشی از گفتگو عمل کند. همه حس تعجبی را که وقتی برای اولین بار متوجه فلش در لوگوی فدکس شدند را به یاد می آورند. با دقت به لوگوی تور دو فرانس نگاه کنید، دوچرخه سواری را در حال حرکت خواهید دید.


لوگوی Baskin Robbins شامل تعداد مشخصی از طعم ها است. و ما نمی توانیم لوگوی تویوتا را فراموش کنیم که با بررسی دقیق هر حرف از نام برند را نشان می دهد. همه این لوگوها داستانی را بیان می کنند و شما نیز باید داستانی را بیان کنید.


4. با سیاه و سفید شروع کنید (رنگ می تواند بعدا بیاید)

در حالی که رنگ ها واقعاً برای هویت برند شما مهم هستند، می توانند ذهنی نیز باشند. طراحی لوگوی رنگی می تواند مانع از طوفان فکری خلاقانه شود. این را در نظر داشته باشید: در یک نقطه، همه لوگوها در جایی سیاه و سفید می شوند. بنابراین شروع سیاه و سفید هرگز ضرری ندارد.


با یک لوگوی سیاه و سفید برای شروع، می توانید روی اشکال و تم های مهم تمرکز کنید. این یک راه عالی برای بررسی موارد ضروری است. هنگامی که از نسخه تک رنگ لوگوی خود راحت و راضی هستید، یک نسخه رنگی را امتحان کنید.


5. آن را ساده نگه دارید

یک لوگوی موفق باید آسان هضم باشد و بیش از حد پیچیده نباشد. سادگی کلیدی است زیرا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که لوگوی شما به راحتی به خاطر سپرده می شود. همچنین، لوگوهای ساده معمولاً همه کاره ترین و مفیدترین هستند.

گاهی اوقات کمتر، بیشتر است، و این نمی تواند برای طراحی لوگو صادق باشد. نیازی نیست که لوگو شلوغ یا بیش از حد تحریک شود. در واقع فضای منفی به تمیز نگه داشتن لوگو کمک می کند. بسیاری از معروف ترین برندهای جهان لوگوهای بسیار ساده ای دارند (برای مثال اپل، شانل، المپیک و اسپاتیفای).




6. از حروف و اشکال به صورت استراتژیک استفاده کنید

در مورد نحوه و زمان استفاده از حروف و اشکال در لوگوی خود هوشمند باشید. لوگوی شما باید به یاد ماندنی، تند و منحصر به فرد برای شما باشد – لازم نیست که تصویر پیچیده ای از نمادها و منحنی ها باشد.

لوگوی Lululemon Athletica از طریق ویکی مدیا

به این موضوع فکر کنید: Lululemon Athletica، نایک، پپسی و توییتر ثابت کرده اند که یک لوگو می تواند بدون هیچ حروفی موفق باشد. در همین حال، برندهایی مانند سونی، گوگل، پاناسونیک و ویکتوریا سیکرت به ما نشان داده‌اند که یک لوگو می‌تواند بدون هیچ شکل یا نمادی موفق باشد. و برخی از لوگوها برای رشد نیاز به هماهنگی کلمات و اشکال دارند. به عنوان مثال می توان به National Geographic، Microsoft، Ford و Levi’s اشاره کرد.


در مورد حروف و اشکال لزوماً پاسخ درست یا غلط وجود ندارد. عاقل باشید و مسیری را انتخاب کنید که مناسب برند شماست.

7. اندازه مهم است

لوگو باید مقیاس پذیر باشد. در حالت ایده آل، در بسیاری از اندازه ها و مکان ها خوب به نظر می رسد و به شما انعطاف پذیری مطلوب می دهد. برای رسیدن به لوگوی کامل و مقیاس پذیر، لوگوی خود را در مکان های مختلف، بزرگ و کوچک تصور کنید. به افراط فکر کنید مثلا هم روی بیلبورد و هم روی کارت ویزیت میتونه کار کنه؟

تصویر توسط OrangeCrush

در طول فرآیند طراحی و طوفان فکری، چاپگر خود را روشن کنید تا مقیاس پذیری لوگوی خود را به وضوح ببینید. لوگوی خود را در اندازه های مختلف چاپ کنید تا ببینید چگونه ترجمه می شود. داشتن یک نسخه ملموس در اندازه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا ایده بهتری در مورد نحوه انتقال لوگوی خود در تنظیمات مختلف داشته باشید.

8. لوگوی خود را به صورت افقی و عمودی قرار دهید

اکثر برندها در نهایت به چندین لوگو نیاز دارند و این اشکالی ندارد. هر لوگویی در هر فضایی کار نمی کند، و آن زمانی است که تغییرات لوگو به کار می آیند.

یک لوگوی اولیه و ثانویه ایجاد کنید تا مطمئن شوید که می توانید از لوگوی خود در هر دو فضای افقی و عمودی استفاده کنید. به طور معمول، لوگوی اولیه بیشتر افقی است و لوگوی ثانویه بیشتر عمودی است. لوگوی اصلی شما کامل ترین و پیچیده ترین لوگوی شما خواهد بود، در حالی که لوگوی ثانویه شما می تواند به عنوان یک قطعه همراه مفید باشد.




9. مطمئن شوید که لوگوی شما تنها متعلق به شماست

لوگوی شما باید دقیقاً همین باشد: متعلق به شما و هیچ کس دیگری. اصالت، اصالت و مالکیت بخش‌های کلیدی فرآیند خلاقیت هستند. به علاوه، منحصر به فرد بودن بخش مهمی از موقعیت یابی موثر برند است. هنگام طراحی لوگو از خود بپرسید: آیا قبلاً این مورد را در جایی دیده اید؟


ما چیزهای زیادی از بحث لوگوی Airbnb یاد گرفتیم، جایی که این شرکت در سال 2014 در مجموع 180 مورد را با زیبایی لوگوی خود انجام داد و در نهایت نتایجی به‌طور تکان‌دهنده‌ای مشابه استارت‌آپ موجود یعنی Automation Anywhere داشت. بعداً در سال 2017، وضعیت مشابهی در پرونده Paypal v. Pandora به وجود آمد، جایی که Pandora به دنبال تجدید نظر بود و در نهایت به لوگویی رسید که بسیار شبیه به آرم PayPal بود.

اخلاقیات داستان این است که دزدی اشتباه است و طراحی لوگو نیز از این اصل مستثنی نیست. برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی و به دست آوردن کمی آرامش، یک جستجوی عکس در گوگل ایده لوگوی خود را انجام دهید.

10. از اینکه اجازه دهید لوگوی شما تکامل یابد نترسید

نام تجاری شما می تواند در طول زمان و همچنین لوگوی شما تکامل یابد. لازم نیست یک لوگو برای همیشه باقی بماند و خوب است که آن را دوباره طراحی کنید. بسیاری از مشهورترین لوگوهای جهان در طول زمان تغییر کرده اند. اینستاگرام، فایرفاکس، IKEA، مک دونالد و استارباکس لوگوهای خود را به روز کرده اند تا زیبایی شناسی مدرن را منعکس کنند.

اگر لوگوی خود را دوباره طراحی می کنید، سعی کنید خیلی از لوگوی اصلی دور نشوید. به جای تغییر کامل، ویژگی های خاصی را حفظ کنید. به این ترتیب، فالوورهای فعلی شما خیلی دور نمی شوند.

تکامل لوگوی فایرفاکس از طریق ویکی مدیا


اجازه دهید آب های خلاق شما جاری شود

دانستن این 10 نکته برای طراحی لوگو می تواند به شما کمک کند لوگوی خود را به سطح بعدی ببرید، چه از ابتدا طراحی کنید و چه به دنبال تجدید نظر در لوگوی خود باشید. بنابراین اجازه دهید چرخ ها بچرخند و برند شما را با یک لوگوی جذاب و قانع کننده تقویت کنند.

آیا می خواهید لوگوی عالی برای کسب و کار خود داشته باشید؟

برای تحقق آن با طراحان با استعداد ما همکاری کنید


یک طرح دریافت کنید

The post 10 نکته طراحی لوگو برای افزایش حضور برند شما اولین بار در 99designs پدیدار شد.