همراه با هجوم هیجانی که با شروع یک کسب و کار به وجود می آید، اغلب ممکن است کمی ترس در مورد سفر پیش رو وجود داشته باشد. اگر تا به حال از خود پرسیده اید، «آیا واقعا می توانم این کار را انجام دهم؟» بدانید که شما تنها نیستید. ترس از بنیانگذار کاملا طبیعی است.
در جشن ماه کارآفرینی امسال، ما قصد داریم به کارآفرینان اطمینان دهیم که شما کاملاً می توانید این کار را انجام دهید. نه تنها این – سفر می تواند بسیار سرگرم کننده باشد! ما متوجه شدهایم که از بین تمام مراحلی که هنگام راهاندازی یک کسبوکار جدید برمیداریم، یکی از سرگرمکنندهترین و انجام شدنیترین آنها میتواند ایجاد برند بصری شما باشد.
ما از جامعه جهانی طراحان خود خواستیم که سه برند بصری عالی را از ابتدا ایجاد کنند. این برندهای بصری از ایدههای تجاری الهام گرفته شده توسط کودکان هستند. و برای کمی چالش اضافی (چون، چرا که نه؟!)، ما همچنین فقط یک هفته به آنها فرصت دادیم تا این کار را انجام دهند.
با طرح ایده های تجاری و زمان کوتاه، طراحان ما شروع به ایجاد مارک های بصری الهام بخش، خیره کننده و سرگرم کننده از ابتدا کردند. همانطور که مارک های بصری ایجاد شده توسط طراحان را کشف می کنیم و کشف می کنیم که چقدر آسان است که خودتان با استعداد و تجربه حرفه ای درست ایجاد کنید، ادامه دهید.
چالش: ایده های الهام بخش با طراحی
–
چالش با یافتن سه ایده تجاری واقعاً تخیلی و وحشی آغاز شد. هر چه وحشی تر بهتر ما می خواستیم ثابت کنیم که همه ایده ها را می توان با طراحی زنده کرد.
کجا بهتر از ذهن جادویی کودکان می توان یک ایده دیوانه کننده پیدا کرد؟ از سه بچه تخیلی پرسیدیم: “اگر می توانستید چیزی اختراع کنید، آن چه چیزی بود؟”
و انجام شد! از کفشهای کتانی توربوشارژ جادویی و هدفونهای دوربری گرفته تا درختهایی که در تاریکی میدرخشند، طراحان این ایدهها را به این سه برند بصری سرگرمکننده تبدیل کردند.
1. کفش ورزشی Vroom توسط Arty
–
«اگر می توانستم کاری انجام دهم چه؟ کفشهایی که باعث میشوند به سرعت سونیک بدوم چطور؟ [the Hedgehog]؟! وروووم!» – آرتی، 4 ساله
اولین برند ما که توسط Artie 4 ساله اختراع شد، کفشهای ورزشی Vroom است: سری کفشهای ورزشی برای بچهها که میتواند آنها را سریعتر بدود و بالاتر بپرد.
شرح مختصر ساده بود. همراه با توصیف ایده کسب و کار، نمونههایی از طرحهای لوگو را که دوست داشتیم به اشتراک گذاشتیم و از طراحان خواستیم که لحن برند را بازیگوش نگه دارند. ما میخواستیم اطمینان حاصل کنیم که برای مخاطبان بچههای ماجراجو و پرانرژی جذاب باشد – درست مانند خود آرتی.
طی چند روز آینده، ده ها پاسخ درخشان دریافت کردیم. سپس، مانند جادو، طراحی هنرمند خودآموخته Al (al54) ایده آرتی را زنده کرد: یک لوگوی یکپارچهسازی با سیستمعامل الهام گرفته از کارتونی که دارای یک طلسم کفش با چشمانی درخشان است.
آل میگوید: «از اولین خواندن خلاصه، این ایده دیوانهکننده برای ساختن یک طلسم کفش با اشاره به تصاویر کلاسیک شلنگ لاستیکی را داشتم. پس از کمی طراحی در فتوشاپ، به چند گزینه رسیدم – برخی از آنها کمی ترسناک بودند، برخی دیگر کاملا دوستانه به نظر می رسیدند – و همانطور که می بینید، در نهایت کار کرد.”
توصیه آل برای کارآفرینانی که آماده شروع کار با برند بصری خود هستند؟ آن را ساده نگه دارید و از آن لذت ببرید! آل میگوید: «من واقعاً در مشاوره دادن مهارت ندارم، اما هی، بیایید با هم چیزهای جالبی درست کنیم.»
با یک لوگوی یکپارچهسازی با سیستمعامل سفارشی از یک طراح حرفه ای مانند al54، شخصیت برند خود را به نمایش بگذارید.
2. درخشش در درختان تاریک توسط نیکلاس
–
“چراغ خیابان در راه من خاموش شد و من و مامان در مورد اینکه اگر درخت ها بجای آن روشن شوند چه می شد؟ با کرم شب تاب یا چیزی شبیه به آن، به جای برق” – نیکولا، 11 ساله
دومین برندی که ما از ابتدا با ایده نیکولای 11 ساله ایجاد کردیم، Glow in the Dark Trees است. این درختان به طور طبیعی درخشان و نورانی هستند که جایگزینی سازگار با محیط زیست و سبزتر برای چراغ های خیابان هستند.
یک بار دیگر به طراحان یک خلاصه ساده دادیم که نیاز به طراحی بافت دار، رویایی و الهام گرفته از طبیعت داشتیم. ما از برند خواستیم تا با مخاطبان جوانی که علاقه مند به روش های جدید و نوآورانه مراقبت از سیاره هستند صحبت کند.
طرح برنده آنا (ananana14) ایده نیکولا را زنده کرد. آنا به ما میگوید: «این احساس رهایی بخش بود که منطق را آرام کنم و به تخیلم اجازه بدم.» من فقط اجازه دادم دستم هدایت شود، که منجر به شکل و مفهوم عجیبی شد. احتمالاً به همین دلیل است که من از کار کردن با آن خوشحال هستم!»
آنا در توصیههای خود به کارآفرینان میگوید: «دیدن اولین پیشنویس طرحتان که به شما تحویل داده میشود، به شما کمک میکند تصور کنید که چگونه ایدهتان واقعاً به یک تجارت تبدیل میشود و شما را پر از اشتیاق و انرژی میکند تا آن را ادامه دهید. متوجه شوید.»
با طراح خود، همیشه احساس می کنید که یک متحد در کنار خود هستید
شخصیت برند خود را با لوگوی خاکی الهام گرفته از طبیعت از طراح حرفه ای مانند ananana14 به نمایش بگذارید.
3. هدفون SpaceJump توسط Riley
–
“وقتی آهنگی را می نوازم، اما می تواند مرا به هر کجای دنیا ببرد” – رایلی، 8 ساله
جدیدترین برند ما، با الهام از رایلی 8 ساله، هدفون SpaceJump است. این طیف از هدست ها به کاربران خود اجازه می دهد تا فوراً از طریق فضا و مسافت از راه دور منتقل شوند.
لیندسی (gothlux)، یک طراح هویت و تصویرگر باتجربه، از پس این چالش برآمد و یک برند بصری با تصویرسازی شخصیت های عالی در کنار تایپوگرافی الهام گرفته از روانگردان ایجاد کرد.
لیندسی در راهنمایی های خود برای کارآفرینان می گوید: “ارتباطات کلیدی است!” “در مورد فرآیند طراح خود مشورت کنید و بپرسید و به نمونه کارها آنها نگاه کنید تا ببینید آیا آنها برای شما و پروژه شما مناسب هستند یا خیر.”
«کار من واقعاً عجیب، سرگرم کننده و جایگزین است. من عاشق هر چیزی هستم که با خرده فرهنگ ها و تاریخ انجام شود – به خصوص موسیقی گوت، مد و رسانه.
برای من، پر ارزش ترین بخش طراحی، ارائه راه حل های خلاقانه است که حس هیجان یا شگفتی را ایجاد می کند.
شخصیت برند خود را با طراحی لوگوی جالب یا تریپ از طراح حرفه ای مانند gothlux نشان دهید.
چک لیستی برای ساختن برند بصری خود از ابتدا
–
برداشتن اولین قدم ها در سفر کارآفرینی خود، متعهد به ایده خود و باور به خود، شجاعت می خواهد.
آیا احساس می کنید آماده هستید تا جرقه جدیدی از اشتیاق و خلاقیت را به ایده کسب و کار خود اضافه کنید؟ طراحی لوگو یا برند خود را با کمک جامعه طراحی ما شروع کنید!
در اینجا یک چک لیست ساده برای شروع کار با شروع ساخت برند بصری خود از ابتدا وجود دارد:
- اطلاعات پایه کسب و کار: باید از نام و عنوان کسب و کار خود مطمئن شوید. هر اطلاعات دیگری که می توانید ارائه دهید نیز مفید خواهد بود، مانند ارزش های برند یا بیانیه ماموریت شما.
- شخصیت برند: چه برند شما دمدمی مزاج و بازیگوش مانند کفش های ورزشی Vroom باشد، چه رویایی و الهام گرفته از طبیعت مانند Glow in the Dark Trees، شما همچنین می خواهید در مورد ویژگی های شخصیتی که باید در طراحی لوگوی خود بدرخشد، اطمینان داشته باشید. در اینجا بیشتر در مورد چگونگی ایجاد یک شخصیت برند قوی توضیح داده شده است.
- طرح رنگی: چه رنگ هایی در لوگوی خود می خواهید؟ اگر به دنبال راهنمایی بیشتر در اینجا هستید، راهنمای کامل ما برای رنگهای لوگو را بررسی کنید.
- الهام گرفتن: لوگوهای دیگری را که دوست دارید به صورت آنلاین جستجو کنید تا بتوانید آنها را با طراح خود به اشتراک بگذارید.
- چه باید کرد و چه کاری نباید انجام داد: فهرستی از کارهایی که می دانید انجام می دهید یا نمی خواهید در لوگوی خود ایجاد کنید.
- دوره زمانی: تمام ضرب الاجل های مهم را مشخص کنید تا طراح شما بداند برای چه چیزی تلاش می کند.
هنگامی که آنها را بررسی کردید، آماده شروع طراحی لوگوی خود خواهید بود! خبر خوب این است که راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد. این راهنمای مفید را بررسی کنید که چقدر باید برای طراحی لوگوی جدید خود هزینه کنید.
آیا می خواهید لوگوی عالی برای کسب و کار خود داشته باشید؟
جامعه جهانی طراحان ما می توانند تقریباً هر چیزی را خلق کنند.
یک طرح دریافت کنید
پست 3 برند با الهام از بچه ها: ببینید چگونه طراحی می تواند به تبدیل هر ایده به واقعیت کمک کند اولین بار در 99designs ظاهر شد.