3 مرحله برای طراحی لوگوی کوتاه و عالی

3 مرحله برای طراحی لوگوی کوتاه و عالی

خلاصه طراحی لوگو به طراحان می گوید که چه نوع لوگویی را با تمام جزئیات لازم و اطلاعات پس زمینه طراحی کنند. نوشتن این خلاصه طراحی لوگو اولین قدم برای بدست آوردن لوگوی عالی برای برند شماست.

ممکن است ندانید که چگونه یک خلاصه طراحی لوگو بنویسید، اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، اما آنها برای یک طراح برای ارائه آنچه شما به دنبال آن هستید کاملاً ضروری هستند. هرچه بریف طراحی شما بهتر باشد، برای طراح راحت‌تر می‌تواند به نتیجه برسد. بنابراین در زیر هر چیزی که برای تهیه پروژه کوتاه خود نیاز دارید را در 3 مرحله ساده و اساسی توضیح می دهیم.

خلاصه طراحی لوگو چیست؟

خلاصه طراحی لوگو سندی است که حاوی تمام جزئیات مهم پروژه طراحی لوگو است. توسط کسب و کار، مالک یا شرکت نوشته یا پر می شود و به طراح داده می شود تا آنها دقیقا بدانند چه نوع لوگویی را باید بسازند.

شورت های طراحی لوگو در اشکال مختلفی وجود دارد. گاهی اوقات آنها فقط مجموعه ای از یادداشت ها و ایده ها هستند، گاهی اوقات آنها حاوی جزئیات کوچکی مانند سایه های رنگی خاص یا طرح های خشن هستند – مهمترین چیز این است که ایده به وضوح منتقل شود و همه اطلاعات در آنجا وجود داشته باشد.

تصویر توسط OrangeCrush

هیچ الزامی برای اینکه یک طراحی لوگو مختصر به چه مقدار یا کمی اطلاعات نیاز دارد وجود ندارد، اما هر چه جزئیات بیشتری را وارد کنید، طراح به دیدگاه شما نزدیک‌تر خواهد شد. بنابراین برای اینکه مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید، در اینجا 3 مرحله برای ایجاد خلاصه طراحی لوگوی عالی آورده شده است.

3 مرحله برای طراحی لوگوی کوتاه و عالی

  1. اطلاعات کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید
  2. سبک لوگوی خود را تعیین کنید
  3. زمان و بودجه خود را روشن کنید

1. اطلاعات کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید

اول از همه، خلاصه طراحی لوگو شما باید شامل اصول کسب و کار شما باشد. به طور طبیعی، این شامل اصول اولیه مانند نام شرکت، صنعت، شعار و موقعیت مکانی است، اما چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد.

همه چیز از محصول و مخاطب هدف گرفته تا ارزش ها و اهداف

یک طراح باید بداند که یک شرکت چگونه کار می کند، با چه کسی صحبت می کند و ارزش های آنها چیست. انتقال این اطلاعات به طراح برای ایجاد یک خلاصه طراحی لوگو که بهترین نشان دهنده برند شما باشد، کلیدی است.

این به توضیح اطلاعات اولیه در مورد شرکت شما مانند نام و صنعت، و همچنین برخی جزئیات داخلی مانند روش های تولید، جایی که محصولات/مواد خود را از کجا تهیه می کنید و غیره کمک می کند. به عنوان مثال، تنها استفاده از مواد ارگانیک ممکن است به طراح شما الهام بخشد که یک سبک بصری طبیعی را در لوگوی شما بگنجاند، اما تنها در صورتی که آشکارا نحوه عملکرد کسب و کار خود را بیان کنید.

به اشتراک گذاشتن تمام اطلاعات کلیدی، از جمله اهداف و جاه طلبی ها، با طراح خود می تواند به آنها کمک کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و به عنوان یک کسب و کار می خواهید به چه چیزی برسید.

شخصیت برند

اطلاعات تجاری همچنین شامل برند و شخصیت برند می شود. ارزش های برند تاثیر مستقیمی بر سبک های لوگو دارد. یک برند جدی و حرفه ای به نوعی لوگوی متفاوت از یک برند بازیگوشتر و معمولی می خواهد. عناصر طراحی گرافیکی مانند رنگ‌ها، اشکال و تایپوگرافی حالت‌ها و مفاهیم متفاوتی دارند، بنابراین داشتن شخصیت برند قوی به طراحان کمک می‌کند جلوه‌های بصری را بهینه کنند.

99designs لغزنده های خلق و خوی را در خلاصه های طراحی لوگوی ما ارائه می دهد

اگر هنوز هویت برند خود را تثبیت نکرده اید، راهنمای ما در مورد چگونگی ایجاد هویت برند قوی را بخوانید تا بدانید کدام جزئیات برند را در خلاصه طراحی لوگوی خود بگنجانید.

2. سبک لوگوی خود را تعیین کنید

بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند به طراح اجازه دهند درباره جزئیات خلاقانه تصمیم گیری کند، اما همچنان باید یک جهت کلی ارائه دهند تا طراح را در مسیر خود نگه دارد. حتی اگر می خواهید طراح شما پیش قدم شود، باید به برخی موارد به عنوان حداقل نیاز اشاره کرد. و اگر ایده خاصی در ذهن دارید، باید تا حد امکان جزئیات بیشتری را وارد کنید.

نوع لوگو

برای شروع، نوع لوگوی مورد نظر خود را در خلاصه طراحی خود ذکر کنید. ما قبلاً در مورد 7 نوع لوگو صحبت کرده ایم، اما اگر با آنها آشنا نیستید، در اینجا یک مرور کلی وجود دارد:

  1. خلاصه– یک تصویر مبهم، مانند یک شکل کلی
  2. طلسم– شخصیتی که به عنوان نماینده برند شما عمل می کند
  3. ترکیبی– ترکیبی از انواع مختلف لوگو، مانند یک لوگوی گرافیکی با یک متن روی آن
  4. نشان– نشان‌ها، مهرها یا تاج‌های سبک آرم تاریخی
  5. علامت حروف (تکنگ)– حروف اول یا مخفف نام شرکت شما در تایپوگرافی سبک
  6. تصویری (شخصیت)– یک تصویر، نماد یا نماد متمایز با شکل قابل تشخیص
  7. علامت کلمه (لوگو)– نام شرکت شما با تایپوگرافی سبک نوشته شده است

سبک طراحی

حتی زمانی که می‌دانید لوگوی شما باید چه باشد، باز هم باید برای اینکه چه سبکی می‌خواهید، جهت دهید. سبک هنری می تواند به طرز چشمگیری تفسیر لوگوی شما را تغییر دهد – تونی ببر را تصور کنید که با سبکی خشن و واقعی عکس کشیده شده است.

اگر متوجه شوید چه سبکی را ترجیح می دهید، برای طراحان مفید است تا بعداً مجبور نباشند آن را تغییر دهند. تعداد نامحدودی از سبک‌های هنری برای انتخاب وجود دارد، اما اگر در تصمیم‌گیری مشکل دارید، می‌توانید آن را به برخی از سبک‌های رایجی که در راهنمای خود در مورد نحوه طراحی لوگو مورد بحث قرار داده‌ایم محدود کنید:

  • کلاسیک– تمایل به ساده و انتزاعی بودن دارد، لوگوی کلاسیک یک شرط مطمئن برای هر صنعتی است
  • یکپارچهسازی با سیستمعامل / قدیمی– استفاده از زیبایی‌شناسی قدیمی‌تر، افراد را نوستالژیک می‌کند
  • مدرن و مینیمالیست– مینیمالیسم با دیگر نکات مدرن، فضایی از پیچیدگی را به شرکت شما اضافه می کند
  • سرگرم کننده و عجیب– استفاده از کارتون، رنگ های روشن و طنز برای گروه های جوان و دمدمی جذاب است
  • دست ساز– با استفاده از طرح های خشن، این سبک مفاهیم کیفیت را اضافه می کند، به خصوص زمانی که با سبک های دیگر مانند یکپارچهسازی با سیستمعامل یا دمدمی ترکیب شود.
تصویر توسط OrangeCrush

همچنین باید رنگ های لوگوی خود (یا به طور کلی نام تجاری، اگر قبلاً تصمیم نگرفته اید) را انتخاب کنید. بر اساس تئوری رنگ، رنگ های لوگو دارای معانی قابل توجهی هستند، به عنوان مثال، قرمز برای اشتیاق و فوریت، آبی برای اعتماد و مهمان نوازی و غیره. راهنمای ما برای معانی رنگ لوگو را بخوانید تا بیشتر بدانید.

الهام و مثال

اگر بیان احساسات یا هیجانات انتزاعی برای برند و لوگوی خود چالش برانگیز است، شما تنها نیستید. تعیین احساسات پشت یک لوگو می تواند دشوار یا حتی خسته کننده باشد. برای کمک، می توانید یک تابلوی خلق و خو یا نمونه های الهام بخش را در خلاصه طراحی لوگو خود قرار دهید.

در اینجا می‌توانید آرم‌هایی را که دیده‌اید و دوست دارید، یا سبک‌های لوگوی متناسب با برندتان اضافه کنید. این یک راه عالی برای ارائه ایده به طراح شما در مورد چیزی است که باید از آن تقلید کند. به همین ترتیب، تابلوهای خلق و خوی می توانند به شما کمک کنند تا زمانی که کلمات شما را ناکام می گذارند، دیدگاه خود را بیان کنید، به خصوص زمانی که می خواهید حال و هوای خاصی را به تصویر بکشید. اینها ابزارهای عالی هستند که به شما کمک می کنند آنچه را که به دنبال آن هستید را در خلاصه طراحی لوگو به صورت بصری بیان کنید.

چه باید کرد و چه کاری نباید انجام داد

اگرچه اختیاری است، اما شامل فهرستی از بایدها و نبایدها می تواند مواردی را که قبلاً می دانید در طراحی لوگوی خود می خواهید یا نمی خواهید نشان دهد. برای مثال، اگر می‌دانید سایه‌ها، تن‌ها یا رنگ‌های خاصی را نمی‌خواهید، می‌توانید بگویید «از قرمز به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید، اما از رنگ‌های روشن اجتناب کنید»، یا اگر می‌خواهید تصویری از یک سگ داشته باشید، می‌توانید بگویید «فقط از یک نمایش ساده از تصاویر سگ استفاده کنید.» این بهترین کار را در ارتباط با یک خلاصه کامل دارد، نه به جای آن.

این به ایجاد یک پایه قوی‌تر در خلاصه طراحی لوگوی شما کمک می‌کند تا طراحان شما طرح‌های خود را بر اساس آن بنا کنند.

3. برنامه و بودجه را روشن کنید

در برخی مواقع، طراحی لوگوی شما باید به تجارت بازگردد. هر خلاصه طراحی لوگو باید جزئیات فنی توافقنامه شما، به ویژه چارچوب زمانی و بودجه را تقویت کند.

تصویر توسط OrangeCrush

دوره زمانی

برخی از پروژه های طراحی لوگو ماه ها طول می کشد، در حالی که برخی دیگر فقط ساعت ها طول می کشد. طراحان می‌توانند تحت محدودیت‌های زمانی مختلف کار کنند، اما اگر تاریخ‌های ضرب‌الاجل را از قبل مشخص نکرده‌اید، انتظار نداشته باشید که ضرب‌الاجل‌های شما را برآورده کنند.

یک طراحی لوگوی مختصر خوب به وضوح جدول زمانی ایده‌آل پروژه، از جمله ضرب‌الاجل‌ها، نشانگرها و نقاط عطف تجدیدنظر را بیان می‌کند. طراحان باید زمان خود را بر این اساس تخصیص دهند، بنابراین ارائه یک نقشه راه قطعی از همان ابتدا به آنها کمک می کند تا زمان خود را به بهترین نحو برنامه ریزی کنند.

اگر از همان ابتدا می ترسید به یک ضرب الاجل خاص متعهد شوید، جایگزین را در نظر بگیرید. مهلت های از دست رفته و سردرگمی در مورد ضرب الاجل ها هم می تواند پروژه ها را به تاخیر بیندازد و هم هزینه ها را افزایش دهد. بهتر است فقط از ابتدا تمام تاریخ های لازم را مشخص کنید و اگر زمانش فرا رسید می توانید با برنامه های افزودنی مقابله کنید.

بودجه

شما همچنین می خواهید تصمیمات پرداخت را در خلاصه طراحی لوگوی خود محکم کنید. مطمئناً، بحث در مورد پول از قبل ممکن است ناخوشایند باشد، اما نه به اندازه بحث در مورد پرداخت یا آتش زدن یک پل، زیرا شما برخی از جزئیات مالی را نادیده گرفته اید.

مشخص کنید که آیا با پرداخت هزینه ثابت یا یک نرخ ساعتی راحت هستید (یا به هر دوی آنها باز هستید). اگر طراح نرخ ساعتی را ترجیح می دهد، از اینکه از طراح برای تخمینی بپرسید نترسید. اگر برای اولین بار است که کار طراحی را برون سپاری می کنید، ممکن است مذاکره با قیمت منصفانه دشوار باشد، بنابراین راهنمای ما را در مورد هزینه طراحی لوگو بررسی کنید تا کورکورانه وارد مذاکره نشوید.

چک لیست برای نوشتن خلاصه کامل طراحی لوگو

برای نوشتن خلاصه طراحی لوگوی خود آماده اید؟ در اینجا یک چک لیست سریع از تمام نکاتی است که به آنها پرداخته ایم، بنابراین مطمئن باشید چیزی را از دست ندهید.

  • اطلاعات پایه کسب و کار– نام، صنعت، آدرس، شعار و غیره
  • اطلاعات مفید تجاری– هر گونه اطلاعات ثانویه در مورد کسب و کار شما که به طراحان کمک می کند شرکت شما را درک کنند، مانند منبع محصول، مواد، ارزش های برند، بیانیه های ماموریت و غیره.
  • شخصیت برند– ویژگی های شخصیتی برای برند شما که در لوگوی شما به تصویر کشیده شود
  • نوع لوگو– کدام یک از 7 نوع لوگو را می خواهید
  • طرح رنگی– چه رنگ هایی را در لوگوی خود می خواهید
  • سبک هنری– چه سبکی را دوست داری؟ کارتونی، مصور، فوتورئالیستی، علمی تخیلی و غیره
  • روندهای فعلی– آیا می خواهید روندهای فعلی را در لوگو بگنجانید؟
  • نمونه های الهام بخش– لوگوهای دیگری را که دوست دارید یا تابلوهای خلق و خوی برای الهام قرار دهید
  • چه باید کرد و چه کاری نباید انجام داد– فهرستی از همه چیزهایی که می دانید انجام می دهید یا نمی خواهید در لوگوی خود ایجاد کنید
  • دوره زمانیمهلت‌ها و نقاط عطف طراحی پروژه را فهرست کنید
  • بودجه– غرامت و نحوه صورتحساب کار طراحی را مشخص کنید

برای شروع پروژه لوگوی خود آماده اید؟

لوگوی بصری منحصر به فرد ما به شما کمک می کند تا لوگوی مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید.


لوگو دریافت کنید

این مقاله در اصل توسط workerbee نوشته شده و در سال 2017 منتشر شده است و با نمونه ها و اطلاعات جدید به روز شده است.

پست 3 مرحله برای طراحی لوگوی کوتاه کامل اولین بار در 99designs پدیدار شد.