
تقریباً برای هر محصول مصرفی، طراحی بسته بندی یکی از مهمترین جنبه های برندسازی آن است. این به این دلیل است که در اکثر موارد، بسته بندی محصول اولین چیزی است که خریدار می بیند، چه در یک آگهی آنلاین، چه در قفسه فروشگاه یا در خانه یک دوست. صابون نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما بسته بندی صابون باید بیشتر از جذابیت باشد – باید نشان دهد که محصول داخل به خوبی تمیز می شود و بوی خوبی خواهد داشت.

علاوه بر این، نام تجاری صابون شما باید با رقبا متفاوت باشد. برندها می توانند این کار را از طریق بسته بندی و طراحی نشان دهند که آیا این گیاه وگان است یا ظلم به حیوانات، آیا برای محیط زیست خوب است، آیا یک محصول تخصصی است یا یک بازار خاص. و این کافی نیست، شخصیت فردی هر برند وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اینها چیزهای زیادی هستند که می توانید در بسته پیدا کنید! خوشبختانه، چند ایده خلاقانه و الهام بخش برای بسته بندی صابون به دست آوردیم که ظاهر و بوی بسیار خوبی دارند.
فرم های ارگانیک روی بسته بندی صابون
–
بسیاری از بسته های صابون در طراحی خود از فرم های ارگانیک استفاده می کنند. این لزوماً به معنای ارگانیک به معنای زیست محیطی نیست، با تصاویر برگ ها و درختان در همه جا روی بسته بندی (اگرچه بسیاری از مارک های صابون از این رویکرد برای طراحی خود استفاده می کنند). منظور ما از فرم های ارگانیک فرم هایی است که به نظر نمی رسد به طور دقیق در یک برنامه طراحی یا با کمک نقاله ترسیم شده باشند. منظور ما اشکال موج دار، اشکال روان، اشکال ارگانیک ناهموار است که به نظر می رسد و احساس می شود که گویی توسط دست انسان ترسیم شده است.

این فرم ها حس واقعیت را از طریق ناقص بودن منتقل می کنند. برای آنها یک محصول دست ساز و خانگی وجود دارد که به خریداران اطلاع می دهد که صابون محصولی تولید انبوه پر از مواد غیرقابل تلفظ نیست. او به خریداران اطمینان میدهد و به آنها اطمینان میدهد که صابونی که روی بدنشان کف میکنند از مواد سالم و غالباً طبیعی ساخته شده است که باعث تحریک یا تأثیری بر سلامت آنها نمیشود.
از رنگ مشکی برای بسته بندی صابون استفاده کنید
–
وقتی به بهترین رنگ ها برای بسته بندی صابون فکر می کنید (به روانشناسی رنگ ها فکر کنید)، احتمالاً به رنگ آبی روشن، شاید سبز روشن یا صورتی و قطعاً سفید فکر می کنید. قهوه ای یا خاکستری یا به خصوص سیاه نیست، درست است؟ در واقع رنگ مشکی می تواند انتخابی فوق العاده برای بسته بندی صابون باشد.
وقتی صحبت از بسته بندی صابون می شود، رنگ مشکی به چند دلیل کار می کند:
- این یک پس زمینه تیره و شفاف است که رنگ سفید و سایر رنگ های روشن را برجسته می کند
- تصفیه شده است و تجربه ای مجلل را منتقل می کند. برای خریدار صابون لوکس، بسته بندی مشکی نوید تجمل خالص را می دهد
- کربن فعال یک عنصر محبوب در صابون ها و سایر محصولات مراقبت از خود است. اگر صابون شما حاوی کربن فعال است، بسته بندی مشکی این واقعیت را در جلو و در مرکز قرار می دهد
- در مقابل برندهای رقیب صابون در قفسه متمایز است. اگرچه برندهای بیشتری از صابون ها از بسته بندی مشکی استفاده می کنند، اما این رنگ هنوز هم در این فضا یک رنگ نسبتاً غیر معمول است. با طراحی بسته بندی کاملا مشکی یا برجسته شده به رنگ مشکی، مطمئناً در قفسه صابون شلوغ در سوپر مارکت متمایز خواهید شد.
بسته بندی صابون در غلاف
–
وقتی صابون سفت دارید، لازم نیست آن را در یک جعبه یا کیسه کامل بسته بندی کنید. غلاف به شما محل چاپ لوگو و هرگونه اطلاعات مرتبط را می دهد، در حالی که به خریدار چیزی می دهد که وقتی صابون را از قفسه بیرون می آورد و آن را بو می کند، آن را نگه دارد. گاهی اوقات این رایحه چیزی است که فروش را ادامه می دهد – بنابراین اگر صابون شما بوی شگفت انگیزی دارد، با استفاده از بسته بندی غلاف آن را از دست ندهید.

این نوع بسته بندی می تواند دوستدار محیط زیست بیشتری نسبت به سایرین باشد، زیرا به سادگی تعداد کمتری دارد و می توان از مواد بازیافتی تهیه کرد. به این ایدههای بستهبندی صابون به سبک غلاف نگاهی بیندازید و متوجه خواهید شد که اکثر آنها، اگر نه همه، از مقوا ساخته شدهاند – مادهای با بازیافت آسان و منبع پایدار.

بسته بندی صابون با تصاویر طبیعت
–
در قسمت تصاویر ارگانیک بسته بندی صابون کمی در مورد اشکال الهام گرفته شده از طبیعت صحبت کردیم، اما همه تصاویر طبیعت در دسته «اشکال ارگانیک» قرار نمی گیرند. برخی از بستههای صابون حاوی عکسها، تصاویر واقعی از گلها، درختان و برگها هستند.
برای برندهای صابونی که میخواهند تاکید کنند که دارای مواد طبیعی هستند، استفاده از تصاویر الهامگرفته از طبیعت میتواند راهی عالی برای انجام این کار باشد.

به رنگ های موجود در این طرح ها دقت کنید. در حالی که سبز معمولاً رنگ انتخابی برای برندهایی است که می خواهند بر استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک و تمرکز آنها بر سازگاری با محیط زیست و پایداری تأکید کنند، این تنها رنگی نیست که می تواند این کار را انجام دهد. گلهای وحشی روشن و رنگارنگ، رنگهای آرامبخش و دیگر رنگهای خاکی میتوانند همین ارزشها را منتقل کنند. اگر به دنبال ظاهری الهام گرفته از طبیعت هستید، فقط از نئون ها و فلزات دوری کنید، زیرا آنها واقعاً در اینجا کار نمی کنند.
ایده های بسته بندی صابون مایع
–
اگرچه مجموعه ای از ایده های بسته بندی صابون که تا کنون بررسی کرده ایم برای صابون هستند، روش های خلاقانه زیادی برای بسته بندی صابون مایع نیز وجود دارد. تمام اشکال و رنگ های مختلف بطری های صابون مایع ایجاد شده توسط طراحان را کاوش کنید:
یکی از بهترین چیزها در مورد صابون مایع این است که بسته بندی آن در بطری های قابل پر کردن مجدد و در غیر این صورت قابل استفاده مجدد است. برای یک برند صابون ارگانیک، این نوع بسته بندی بادوام دردسرساز است.
بسته بندی صابون مبدل هوشمندانه
–
و سپس طرح های بسته بندی صابون هستند که شبیه طرح های بسته بندی صابون نیستند. برخی شبیه گوهر هستند. بقیه شبیه شکلات هستند. همه آنها خلاق و سرگرم کننده هستند.
صابون یکی از آن دسته از محصولاتی است که می توان آن را به تعداد بی پایانی از روش های خلاقانه بسته بندی کرد زیرا بسیار انعطاف پذیر است. اگرچه بسته بندی صابون شما باید همیشه مشخص کند که محصول داخل صابون است (شما نمی خواهید کسی به طور تصادفی صابون شما را به شکل تخته شکلات گاز بگیرد!)، می توانید از طراحی آن برای مخاطب خاص خود لذت ببرید. .
همین امروز با یک طراح بسته بندی صابون تماس بگیرید
–
روشهای زیادی وجود دارد که در آن طراحی بستهبندی صابون فرآیندی مشابه با انواع دیگر طراحی بستهبندی است… و چند روش کلیدی وجود دارد که در آن چنین نیست. در حالی که طراحی بسته بندی صابون شما باید کاملاً مؤثر برند شما را نشان دهد و محصول شما را از رقبای خود متمایز کند، بدون اینکه خریداران را در مورد آنچه داخل آن است گیج کند، همچنین باید به شما اطلاع دهد که محصول داخل بوی خوبی دارد و آنها را تمیز نگه می دارد.
به چیزی طراحی شده عالی نیاز دارید؟
جامعه جهانی طراحان ما می توانند تقریباً هر چیزی را خلق کنند.
یک طرح دریافت کنید
پست با 34 ایده بسته بندی صابون که ظاهر و بوی بسیار خوبی دارد، اولین بار در 99طرح ظاهر شد.