ایجاد یک نام تجاری قوی که با مشتریان فعلی شما طنین انداز شود و مشتریان جدید را جذب کند، کار بدی نیست. اما با فداکاری و درک روشنی از علایق و نیازهای مخاطبان هدف خود و اینکه چگونه می توانید آنها را برآورده کنید، ساختن برند شما آسان خواهد بود. برای آسانتر کردن کارها، چهار مرحله کلیدی برای ایجاد یک برند موفق داریم.
1. درک برند خود را درک کنید
–
اساس یک برند قوی به درک مشترک از هدف محصول یا خدمات مربوط می شود: کاری که انجام می دهد، چگونه آن را انجام می دهد، و ویژگی های بی شمار دیگری منحصر به فرد برای کسب و کار شما.
یکی از بهترین راهها برای شروع مرحله «ادراک» برندسازی شما این است که با کارمندان، مشتریان و سهامداران خود در مورد نحوه درک آنها از کاری که انجام میدهید صحبت کنید. می توانید نظرسنجی انجام دهید یا مستقیماً با آنها صحبت کنید و ببینید آیا ایده های آنها موافق است یا خیر. از آنجا، میتوانید نام تجاری خود را تغییر داده و تنظیم کنید تا با دیدگاه دیگران نسبت به برند شما مطابقت داشته باشد.
2. یک چشم انداز ایجاد کنید
–
چشم انداز برند شما به این بستگی دارد که چگونه در زندگی افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، جا می گیرید. و یک برند موفق چشم اندازی خواهد داشت که کاملاً با هدف آن همسو باشد. هدف از چشم انداز برند این است که به مشتریان و مخاطبان بالقوه کمک کند تا بفهمند برند چه کاری انجام می دهد، اهداف آتی آن چیست و چگونه این اهداف با زندگی و نیازهای مشتری مطابقت دارند.
3. ارزش های خود را تعریف کنید
–
ارزش های برند شما نباید منحصر به فرد باشد. چیزی که برندهای قوی را از برندهای ضعیف متمایز می کند این است که چقدر این ارزش ها را به خوبی تجسم می دهند، چقدر خوب با مخاطبان برند ارتباط برقرار می کنند و مخاطب چقدر به آنها پاسخ می دهد.
بنابراین، برای مثال، اگر یکی از ارزشهای برند شما باز بودن است، باید روی برند، مواد بازاریابی و تمام ارتباطات خارجی – از جمله ایمیلهای داخلی و خارجی، پستهای اجتماعی و بستهبندی – تمرکز کنید، باید تا حد امکان شفاف باشید.
4. شخصیت خود را بسازید
–
شخصیت برند شما باید طوری طراحی شود که مخاطب هدف شما را جذب کند. برندهای سبک زندگی گاه به گاه می توانند شخصیتی را تجسم کنند که مشتریان آنها می خواهند با آنها دوست شوند، در حالی که مارک های B2B ممکن است با شخصیت حرفه ای که به عنوان یک فرد آگاه و قابل اعتماد برای تجارت با آنها آشنا می شود، بهتر عمل کنند.
شخصیت برند شما هر چه باشد، باید از طریق طراحی، ارتباطات، لحن و زبانی که در داخل و خارج از آن استفاده می کنید، مشخص باشد. اطمینان حاصل کنید که شخصیت برند شما در هر کاری که انجام می دهید وجود دارد.
هنگامی که بر چهار مرحله برندسازی خود تسلط پیدا کردید، شانس بیشتری برای برقراری ارتباط موفقیت آمیز با آنچه نام تجاری خود دارد خواهید داشت. وقتی شرکت شما مطابق با ارزشها، چشمانداز و شخصیت شما عمل میکند، به بخشی یکپارچه از تجارت شما تبدیل میشود و برای مخاطبان شما قابل باورتر است.
آیا می خواهید طراحی مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید؟
طراحان ما می توانند به شما در ایجاد تقریباً هر چیزی کمک کنند.
یک طرح دریافت کنید
The post 4 مرحله برندسازی چیست؟ اولین بار در 99طراحی ظاهر شد.