آیا لوگوهای رنگارنگ را دوست ندارید؟ عالی! چه کسی رنگ را دوست ندارد؟
اما “رنگارنگ” می تواند معانی زیادی داشته باشد. برای برخی، یک لوگوی رنگارنگ آن چیزی است که روشن و سرگرم کننده است. برای دیگران، یک لوگوی رنگارنگ چیزی است که جسورانه و چشم نواز است.
در این مقاله، نحوه استفاده از رنگ در لوگو را بررسی خواهیم کرد و به شما در انتخاب سبک مناسب برای لوگوی رنگی خود کمک خواهیم کرد.
قابل اعتماد و متخصص:
- نمونه های رنگ مشابه متوالی
- نمونه هایی از رنگ های مکمل متضاد
- نمونه هایی از لوگوی سه رنگ
- نمونه هایی از طرح های رنگی طبیعی
- نمونه هایی از طرح رنگ های رنگین کمان
- رنگ های لوگوی شما در مورد کسب و کار شما چه می گویند
5 روش خیره کننده برای استفاده از رنگین کمان
–
تک رنگ ها معمولاً در مفاهیم خود کاملاً بدون ابهام هستند (بسته به فرهنگ معین). با گذشت زمان، یاد گرفته ایم که آنها را با احساسات و ایده های خاص مرتبط کنیم. به عنوان مثال، رنگ قرمز یک نشانه تقریبا جهانی از هیجان و افزایش احساسات است.
استفاده از چند رنگ می تواند ابهام ایجاد کند. آنچه را در وضوح از دست می دهید، در پویایی و انرژی به دست می آورید.
بیایید با نگاه کردن به چرخه رنگ شروع کنیم.
این طرح های رنگی سه راه عالی برای اضافه کردن رنگ بیشتر به لوگوی شما هستند. بیایید با جزئیات به آنها نگاهی بیندازیم – به علاوه طرحهای رنگی طبیعی و کمانی – و ببینیم که چگونه میتوانند بر مخاطب شما تأثیر بگذارند. اگر می خواهید بیشتر بدانید، این مقاله در مورد تئوری رنگ را بررسی کنید.
رنگ های مشابه
اولین گزینه شما این است که به رنگ های مشابهی که در کنار یا نزدیک به یکدیگر در چرخه رنگ هستند نگاه کنید.
استفاده از رنگ های مشابه باعث می شود لوگوی شما یکپارچه و منسجم باشد. اینها رنگهایی هستند که «با هم میآیند»، چیزی که در بین فرهنگها برای چشم بسیار خوشایند است.
احساس نکنید که باید از رنگ ها به طور یکنواخت استفاده کنید. انتخاب یک رنگ برای تسلط بر لوگوی خود و رنگ دوم برای حمایت از آن را در نظر بگیرید. و رنگ سوم به عنوان لهجه برای هدایت چشم.
طرح های رنگی اضافی
“مکمل” یک اصطلاح خنده دار برای این طرح رنگ است زیرا رنگ ها در واقع تضاد شدید دارند. به قرمز و سبز، آبی و نارنجی، زرد و بنفش فکر کنید – رنگ هایی که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار دارند. قرار دادن این رنگ ها در کنار یکدیگر بلافاصله لوگوی شما را چشمگیر و چشم نواز می کند.
احتیاط: لوگوی خود را به طور مساوی بین دو رنگ تقسیم نکنید. چشم شما برای استراحت بصری به رنگ مخالف نیاز دارد. اگر آنها را 50/50 تقسیم کنید، هیچ رنگی غالب نیست، که دید شما را بیش از حد بار می کند.
طرح های رنگ سه گانه
شاید دو رنگ برای شما کافی نباشد؟ اگر واقعاً یک لوگوی رنگارنگ میخواهید، طرح سهگانه ممکن است راهی برای رفتن باشد.
همانند رنگهای مکمل، رنگهای سهگانه کنتراست پویا ایجاد میکنند که از صفحه خارج میشود. همچنین مانند طرح های مشابه، تنوع بیشتری از رنگ ها را ارائه می دهد.
فقط به سه رنگ محدود نباشید. همین اصل با چهار رنگ کار می کند. برای ایجاد یک مربع (یا حتی یک مستطیل) در چرخه رنگ، به سادگی دو مجموعه از رنگ های مکمل را انتخاب کنید.
طرح های رنگ طبیعی
سبک های بالا برای طرح های انتزاعی یا کارتونی کاملاً مناسب هستند. اگر هدفتان کمی واقعیتر باشد (بدون فوتورئالیستی) چه؟
یکی از راههای رسیدن به این هدف، انتخاب رنگهای طبیعی است که با رنگ سوژهای که به تصویر میکشید مطابقت داشته باشد. از آنجا، می توانید رنگ را سایه یا رنگ آمیزی کنید، و شادابی آن را تنظیم کنید تا واقعاً برجسته شود.
گل های موجود در لوگوی Mama J را در زیر دریافت کنید. گل ها و پروانه ها مطمئناً چند رنگ هستند، اما معمولاً اینطور نیستند روشن. یا به لوگوی Friends of Noyes Park نگاه کنید. من هرگز چنین درختی ندیده بودم که سایه خاصی از سبز هیچ کس آن را با یک عکس اشتباه نمی گیرد، اما با انتخاب رنگ های طبیعی، بیننده همچنان می تواند بیضی سبز را به عنوان یک درخت تشخیص دهد. این یک نمایش جهانی قابل درک است.
طرح های رنگین کمان
–
اگر برای شما به اندازه کافی رنگارنگ نیست، چرا فقط به سراغ کل رنگین کمان نروید؟
به معنای واقعی کلمه لوگوی خود را با رنگ پر کنید.
فقط به صورت تصادفی رنگ ها را مانند نقاشی جکسون پولاک کنار هم قرار ندهید. این بخش الهامبخش آخرین مورد است تا بتوانید از دانشی که قبلاً در این مقاله آموختهاید استفاده کنید: رنگهای مکمل را در طرح کنار هم قرار دهید، از اصول رنگهای مشابه برای جلب توجه به قسمتهای مهم لوگو استفاده کنید و البته، فکر کنید اگر لوگوی شما اشیاء واقعی را به تصویر میکشد چگونه طبیعتگرایی را منتقل کنید.
حتی رنگارنگ ترین لوگوها نیز اگر به دقت چیده شوند، منسجم و در عین حال چشم نواز به نظر می رسند.
شما نمی توانید با لوگوهای رنگارنگ اشتباه کنید
–
چگونه متوجه می شوید که کدام رنگ ها برای کسب و کار و برند شما مناسب هستند؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید تا ببینید چگونه – با استفاده از روانشناسی رنگ اروپای غربی و آمریکایی – معنای 11 رنگ رایج را ابهام زدایی می کنیم و بینش هایی را به اشتراک می گذاریم تا به شما کمک کند رنگ های مناسب برای کسب و کار خود را پیدا کنید.
بنابراین، میپرسید، آیا باید از رنگهای زیاد در لوگوی شما اجتناب کنم؟ دور از آن! لوگوهای رنگی برای بسیاری از انواع مشاغل و سازمان ها به خوبی کار می کنند. بهترین گزینه این است که طرح رنگی متناسب با برند خود پیدا کنید و با آن کار کنید. مخاطبان شما عقب نخواهند ماند.
آیا به یک لوگوی رنگارنگ برای برند خود نیاز دارید؟
ما طیف کاملی از طراحان را برای شما آماده کرده ایم. هر صنعتی، هر سبکی.
بیا انجامش بدیم!
این مقاله در ابتدا در سال 2018 منتشر شده است. با نمونه ها و اطلاعات جدید به روز شده است.
The post 40 لوگوی رنگارنگ که از رنگین کمان روشن ترند اولین بار در 99طراحی پدیدار شد.