
همانطور که کسب و کار شما رشد می کند و تغییر می کند، برند شما باید با آن تکامل یابد. اما دانستن اینکه چه زمانی یا چه چیزی را تغییر نام دهید می تواند دشوار باشد. برای صاحب کسب و کار کوچک استنلی چیس III از شرکت لوئیزویل وگان جرکی. تغییر نام تجاری (LVJCo) با رشد کسب و کار، تغییر رقابت و گسترش بازار یک تحول طبیعی بود.
چیزی که در ابتدا به عنوان یک ظرف سوخته تصادفی شروع شد، به یک تجارت پر رونق تبدیل شد که دارای 12 طعم منحصر به فرد است که در سراسر کشور فروخته می شود. با توجه به موفقیت ما در طراحی بستهبندی مدرن و آزمایشی، به سیر تکاملی یک نام تجاری میپردازیم و نشان میدهیم که چگونه اختراع مجدد ظاهر برند شما در حین رشد، برای ارتباط با پایگاه مشتریان فعلی شما و گسترش دامنه دسترسی شما حیاتی است. به مخاطبان جدید ما شما را از 4 مرحله متمایز که کسبوکارها برای تغییر نام تجاری موفق میگذرانند، راهنمایی میکنیم:
- DIY (DIY)
- اصلاح
- گسترش
- آزمایش
در پایان این مطالب، درک بهتری از اینکه در مسیر برند خود کجا هستید و اینکه آیا تغییر نام تجاری شما حرکت درستی است، خواهید داشت. و 5 نکته برای کمک به شما در برندسازی موفق.

این را تصور کنید: سال 2011 همچنین سال تاسیس LVJCo است. در تلاش است تا با فروش ساندویچ های گیاهی در اطراف شهر زندگی خود را تامین کند. یک روز پس از تلاش برای ایجاد یک ساندویچ جدید، به طور تصادفی مقداری پروتئین سویا را زیاد پخت و به قصد دور انداختن آن را روی پیشخوان گذاشت تا خنک شود. ساعتی بعد، هم اتاقی اش از آشپزخانه صدا زد: «چه کسی آن سرخ شده را درست کرده است؟! بقیه آن تاریخ است – پس از امتحان کردن خود، او به سرعت باقیمانده آن را در کیسه های زیپ دار ریخت تا با دوستانش در یک بار محلی به اشتراک بگذارد و میان وعده جدیدش بسیار محبوب شد.
DIY (DIY)
–
شروع فروتن اغلب نیاز به احتیاط مالی دارد، اما چند دلار و یک رویای بزرگ می تواند راه درازی داشته باشد. خوشبختانه، استن یک مزیت هم داشت: پیشینه خودآموز در طراحی گرافیک و برادری که تصویرگر شگفت انگیزی بود.
در سال 2012، آنها با الهام از غرور و افتخاری که برای شهر خود داشتند و زیباییشناسی داروخانههای قدیمی، اولین طرح لیبل LVJCo را ایجاد کردند. هر عطر توسط شخصیتهای معروف لوئیزویل، از جمله انید یاندل (Sriracha Maple)، مجسمهساز و فعال مشهور جهانی ارائه شد. پیت براونینگ (فلفل دودی)، اولین بازیکن بیسبال که لوئیزویل اسلاگر شخصی دریافت کرد. و تاد براونینگ (چیپوتل دودی با بوربن)، کارگردان فیلم دراکولا.
لوئیزویل یک شهر فوق العاده منحصر به فرد است، اکثر مردم همیشه نمی توانند جنبه خلاقانه و عجیب را ببینند.

لیبلها در محل چاپ میشد و با دست روی هر کیسه قرار میگرفت. با افزایش محبوبیت این محصول، استن به راهی برای تولید انبوه کیسه ها با سرعت بیشتری نیاز داشت. او یک شرکت چاپی پیدا کرد که میتوانست مستقیماً روی کیسهها چاپ کند و در وقت و تلاش ارزشمند او صرفهجویی میکند و میتواند در جنبههای دیگر رشد تجارت سرمایهگذاری کند.
اصلاح
–
با کسب و کار رو به رشد و سرمایه اضافی برای صرف تولید سریعتر، استن آماده بود تا لیبل های کوچک خود را به یک طرح بسته کامل ارتقا دهد که کل کیسه را از جلو به عقب بپوشاند. با این حال، او متوجه شد که اتخاذ مجدد رویکرد DIY امکانپذیر نیست و باید زمان بیشتری را به جنبههای دیگر کسبوکار اختصاص دهد و چشمانداز تازهای را به ارمغان آورد. همکاری و تفویض اختیار در این مرحله ضروری بود، اما پیشنهاد 10000 دلاری آژانس محلی در دسترس نبود. او که احساس دلسردی می کرد، به دنبال گزینه های آنلاین گشت و با 99 طرح مواجه شد.

تنوع ایدهها و راهنماییهای موجود در این پلتفرم به شما امکان میدهد تا فرآیند خلاقانهای با طراوت و آرام داشته باشید.
استن وارد جامعه جهانی طراحان ما شد و طراح سطح بالای Mj.vass را برای همکاری انتخاب کرد. این همکاری 2 طعم جدید با 2 شخصیت تاریخی لوئیزویل جدید اضافه کرد. روبن دورت (کارولینا کباب دودی) که اولین کتابخانه عمومی لوئیزویل را در سال 1871 افتتاح کرد. و مادر استن، پالت (مپل بیکن)، که شور و شوق او را برای آشپزی برانگیخت.
طراحی مدرن تمام کیف را با یک پنجره کوچک در جلو میپیچد که به طرز ماهرانهای شکل ایالت کنتاکی را به خود میگیرد و نگاهی اجمالی به تند و تیز داخل آن ارائه میدهد. رنگهای پررنگتر و فونتهای بزرگتر برای افزایش تأثیر و خوانایی طراحی استفاده شدهاند و ارتقایی را ارائه میدهند که خیلی از ظاهر و احساس اصلی فاصله نمیگیرد.
هنگامی که گروه Arcade Fire برای جمعیتی که در لوئیزویل فروخته شده بودند نواختند، آنها از سوارکار کیسههایی از چیپوتل دودی بوربن LVJCo خواستند.
سال ها گذشت و خبر صبحانه وگان مانند آتش سوزی پخش شد. ما افرادی را در پورتلند، اورگان پیدا کردیم، آنها ما را کشف کردند و گروه Arcade Fire به ما ایمیل زد. تنها چیزی که آنها می دانستند این بود که لوئیزویل همان جایی بود که وگان jerky از آن سرچشمه می گرفت.» بر اساس موفقیت روزافزون آنها از طریق تبلیغات شفاهی و هوشمندانه در رسانه های اجتماعی، واضح بود که روند تند وگانی فقط یک هوی و هوس نیست. همانطور که دیگر برندهای گوشت وگان شروع به ظهور کردند، LVJCo دیگر در بازار تنها نبود. زمان آن فرا رسیده بود که بزرگتر فکر کنیم و راه هایی برای متمایز شدن از رقبا پیدا کنیم.
گسترش
–
همانطور که LVJCo بیشتر و بیشتر به رسمیت شناخته شد، فروش و طرفداران اجتماعی قوی پیدا کرد، نقطه عطف دیگری در سفر تجاری آنها به سرعت نزدیک می شد – 10 سالگی آنها. استن بار دیگر بسته بندی خود را با چالش های جدیدی که باید مورد توجه قرار گیرد، اصلاح کرد. چگونه می توان از رقبا متمایز شد و برای مخاطبان وسیع تری جذابیت داشت. در این مرحله، استن یک رابطه کاری محکم با Mj.vass ایجاد کرد، که باعث شد او به او اعتماد کند تا برند بعدی بزرگ خود را تغییر دهد.
علیرغم ورود شرکتهای بزرگتری مانند Beyond Meat به بازار گوشتهای پخته شده وگان، استن قصد داشت زیباییشناسی مستقل خود را حفظ کند و در عین حال عناصر مدرن و امروزی را در خود جای دهد. این شرکت در تلاش است تا ضمن معرفی ویژگیهای مدرن و تاثیرگذار، مضامین الهامگرفته از لوئیزویل برند فعلی خود را حفظ کند. Mj.vass به سمت تخته نقاشی رفت (به معنای واقعی کلمه).

برای حفظ حس بوتیک، برند مستقل Mj.vass تصویری از افق لوئیزویل را با دست طراحی کرد و پنجره بسته بندی کنتاکی شکل را حفظ کرد. چهرههای تاریخی از طرح حذف شدند و با فونتهای پررنگتر، رنگهای روشنتر و عناصر وکتور بیشتر جایگزین شدند تا حس مدرنتری به آن ببخشند. برای تکمیل همه چیز، گواهینامه های رسمی غیر GMO، وگان و بدون گلوتن اضافه شده است. LVJCo با طراحی جدید با جذابیت انبوه بیشتر، اکنون می تواند با اطمینان خاطر محصولات خود را در قفسه ها در کنار رقبای اصلی به نمایش بگذارد و در عین حال به ریشه های مستقل لوئیزویل خود وفادار بماند.
من در مورد قانون 20 فوت در برندسازی یاد گرفتم، جایی که از خود میپرسید آیا مشتری میتواند از فاصله 20 فوتی بگوید که بسته چیست؟ با توجه به این توصیه، ما می خواستیم بسته بندی تا حد امکان واضح و جسورانه باشد.

آزمایش
–
استن به عنوان یک لذت بصری و فرصتی برای امتحان دستور العمل های جدید، چیزها را سرگرم کننده و غیرقابل پیش بینی نگه می دارد و طعم های کوچکی را که او آن را “محل آزمایش” می نامد، نگه می دارد. اینجاست که LVJCo میتواند آزاد شود و «واقعاً به روشی منحصربهفرد با مشتریان ارتباط برقرار کند و کنترل خلاقانه کاملی را اعمال کند» بدون اینکه مطابق با آنچه در حال حاضر وجود دارد مطابقت داشته باشد. این رویکرد همچنین به LVJCo اجازه می دهد تا با سازمان هایی که ارزش های مشابهی دارند همکاری کند.

به نوعی، سرخ کردنی وگان ما مانند آبجو دستی است.
به عنوان مثال، Queer KY نمونه بارز گروهی است که کار باورنکردنی برای جامعه LGBTQ در کنتاکی انجام می دهد. کیف Shelby Park ما راهی معنادار برای حمایت از محلهای بود که کارخانه تولیدی ما در آن قرار دارد و در عین حال داستان آنها را با مردم در سراسر جهان به اشتراک میگذاشتیم. این فقط یک شرکت تنقلات نیست، بلکه سرمایه گذاری و ترویج اهدافی است که ما به آنها در جامعه خود باور داریم.”
5 نکته برای کمک به شما در برندسازی موفق
–
تکامل طراحی بستهبندی LVJCo به زیبایی نشان میدهد که چگونه یک برند میتواند با روندها و تقاضاهای در حال تغییر سازگار و رشد کند و در عین حال به ریشههای خود وفادار بماند. استنلی و LVJCo از اشتراکگذاری کیفهای زیپدار با دوستان گرفته تا تزئین قفسههای هزاران فروشگاه مواد غذایی در سراسر کشور راه طولانی را پیمودهاند.
در هر مرحله از برندسازی مجدد، جوهره برند حفظ شده است، هویت آن را تقویت کرده و با مشتریان جدید و وفادار طنین انداز می شود. سفر تجاری Stan به ما بینش فراوانی را در مورد آنچه برای تازه و هیجان انگیز نگه داشتن محصول شما نیاز است به ما ارائه می دهد. اگر به فکر تغییر برند هستید، در اینجا 5 نکته کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.
1. سعی نکنید همه کارها را خودتان انجام دهید
فقط به این دلیل که شما می توانید همیشه به این معنی نیست که باید. همکاری با دیگران میتواند دیدگاهها و ایدههای تازهای را به ارمغان بیاورد و زمان را برای تمرکز بر سایر زمینههای رشد کسبوکارتان آزاد کند.
2. تغییر را در آغوش بگیرید
گرایش های طراحی همیشه در حال تحول هستند. نام تجاری خود را تازه و مرتبط با علایق و ترجیحات مخاطبان خود نگه دارید و در عین حال بدانید که سلیقه های زیبایی شناختی می تواند در طول زمان تغییر کند.
3. نوآوری و ثبات را متعادل کنید
در حالی که پذیرفتن تغییرات و همگام شدن با آخرین روندها مهم است، حفظ هویت بصری ثابت می تواند به شما کمک کند تا یک رابطه قوی با پایگاه مشتریان فعلی خود حفظ کنید. با ترکیب ایدههای تازه با عناصر آشنا، میتوانید مخاطبان خود را افزایش دهید بدون اینکه کسانی را که قبلاً برند شما را دوست دارند از خود دور کنید. این رویکرد نه تنها باعث ایجاد وفاداری به برند می شود، بلکه می تواند مشتریان جدیدی را نیز جذب کند که جذب منحصر به فرد بودن برند شما می شوند.
4. خود را از رقبا متمایز کنید
داستان برند منحصر به فرد خود را در طراحی خود به اشتراک بگذارید. یک داستان جذاب برند که در یک هویت بصری قوی بافته شده است می تواند به متمایز کردن برند شما و ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان شما کمک کند.
5. جایی برای آزمایش بگذارید
از امتحان کردن چیز جدید نترسید: به یاد داشته باشید که آزمایش تماماً در مورد آزمایش چیزهای جدید است – می تواند کلید برجسته شدن در یک بازار شلوغ باشد. اگر به اندازه کافی شجاع باشید که از وضعیت موجود رها شوید و چیزهای غیرمنتظره را در آغوش بگیرید، ممکن است به کلید موفقیت دست پیدا کنید.
آیا برای یک ظاهر جدید آماده هستید؟
به جامعه خلاق جهانی ما ضربه بزنید
یک طرح دریافت کنید
این مقاله در اصل توسط Samual Lundquist نوشته شده و در سال 2016 منتشر شده است و با نمونه ها و اطلاعات جدید به روز شده است.
The post 5 نکته تغییر نام تجاری از یک کسب و کار کوچک موفق اولین بار در 99designs پدیدار شد.