
از زمانی که جعبه مقوایی برای اولین بار در قرن 19 در انگلستان اختراع شد، بسته بندی ساده طراحی جعبه راه طولانی را پیموده است. جمع و جور بودن و استحکام آن ثابت می کند که امروزه هنوز هم در بین مردم محبوب هستند و به احتمال زیاد چندین محصول مورد علاقه شما با هم جمع می شوند.
نه تنها این، شکل یکنواخت و مربعی جعبه بهترین بوم را برای مهیج ترین و چشم نوازترین طرح ها فراهم می کند. این به این دلیل است که شما مجبور نیستید به سطوح عجیب، ناهموار یا پیچ خورده فکر کنید. شما همیشه می دانید چه چیزی در یک جعبه دریافت می کنید و ما می گوییم که این یک هدیه برای هر طراح بسته بندی خواستار است.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام طراحی یک بسته بندی جعبه عالی به خاطر داشته باشید، و مجموعه ای از طرح های خلاقانه جعبه برای الهام بخشیدن به پروژه بعدی شما!

چیز هایی برای به یاد آوردن
–
چه طراحی شما عجیب و چه کاربردی باشد، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید …
فضای کافی برای اطلاعات محصول
به خاطر داشته باشید که در طراحی جعبه خود فضای کافی برای تمام اطلاعات مهم در نظر بگیرید. این شامل نام محصول، جزئیات یا دستورالعمل های محصول، جزئیات تماس سازنده، وزن / حجم و دستورالعمل های بازیافت (در صورت وجود) است.
به پتانسیل آن برای بازیافت فکر کنید
آیا بسته بندی طرح جعبه شما قابل بازیافت است؟ مطمئن شوید که پتانسیل بازیافت طرح جعبه خود را زود در نظر گرفته اید تا از غافلگیری در این مسیر جلوگیری کنید. اگر از مواد خاص، جوهر یا فقط برخی از قسمتهای جعبه قابل استفاده مجدد است، مطمئن شوید که مشتریان شما میدانند چگونه آن را به راحتی بازیافت کنند.
به مشتری (و سازنده!) خود فکر کنید.
برای چه کسی طراحی می کنید؟ هم به مشتری و هم به سازنده ای که طرح جعبه شما برای او ساخته شده است فکر کنید. اگر محصولی کودکانه است به خطرات پنهان آن فکر کنید یا برخی از اصول طراحی را برای دسترسی پذیری بپذیرید، مانند استفاده از مواد بافت دار و رنگ های مناسب برای افراد کم بینا.
شما همچنین باید در زمینه صنعت محصول طراحی کنید. به عنوان مثال، اگر این یک محصول دارویی است، ممکن است بخواهید بستهای با طراحی جعبه سادهتری بسازید که به سلب مسئولیتها و اطلاعات مهم سلامتی اجازه میدهد تا بدرخشند.
سهولت حمل و نقل
ارزش این را دارد که برای شناخت محصولی که طرح جعبه شما با خود حمل می کند وقت بگذارید، زیرا این به شما کمک می کند تا طرح طراحی خود را نهایی کنید. به این فکر کنید که محصول چقدر سنگین است و آیا برای مدت طولانی سفر خواهد کرد یا خیر – در این صورت به مواد بسته بندی قوی و محکم نیاز دارد و می تواند بر طراحی کلی تأثیر بگذارد.
ایده های طراحی جعبه که هیجان انگیز و الهام بخش خواهد بود
–
هنگامی که نکات برجسته را به پایان رساندید، ادامه دهید و از این 52 ایده طراحی جعبه الهام بگیرید:
حداقل بیرون، حداکثر در داخل
از هر قسمت بسته طراحی جعبه خود نهایت استفاده را ببرید. به جای خالی نگه داشتن داخل جعبه، جزئیات، رنگ و پانچ بیشتری به داخل جعبه خود اضافه کنید تا مشتریان خود را شگفت زده و خوشحال کنید.
نکته کلیدی در اینجا این است که به مشتری خود تجربه ای فراموش نشدنی از باز کردن بسته بندی بدهید تا برند همیشه در ذهن شما بماند. هنگامی که مشتری شما در این تجربه غوطه ور شد، دیگر بازگشتی وجود نخواهد داشت.

طراحی جعبه تعاملی
در زندگی پر سرعت ما، جایی که روابط واقعی گریزان می شوند، ایجاد یک تجربه تعاملی منحصر به فرد با مشتریان شما می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. مشتری را وادار به کار کنید (اما نه زیاد!) تا بفهمید در طراحی جعبه شما چه چیزی وجود دارد.
این راهی است که مشتری میتواند از طریق بخشهای جداگانه برای بخشهای مجزای محصول شما جستجو کند، بستهای که درب بالایی باز میشود و کشو را میتوان بیرون کشید تا جعبه یا محفظه قابل چرخش را باز کند.

نگاهی کوتاه بیندازید
در دنیایی که ما با انتخاب های زیادی بمباران شده ایم، ابتدا نگاهی کوتاه به محصول قبل از خرید یک استدلال قانع کننده برای مشتری برای انتخاب محصول شما نسبت به رقیب شما است. مشتری فقط با افزودن پانل های شفاف، جزئیات برش خورده یا تصویری واضح از محصول می تواند خود محصول را ببیند و گاهی اوقات احساس کند.
رنگ و تم منسجم
اگر مجموعهای از بستهها را در یک جعبه طراحی میکنید – مثلاً مجموعهای از دمنوشهای چای یا رنگهای مختلف لاک ناخن – یک راه عالی برای نگهداشتن آنها در کنار هم، استفاده از یک طرح ثابت و پیوسته بین بستهها است.
این به محصول شما کمک می کند هنگام نمایش در فروشگاه ها متمایز شود و تجربه ای لذت بخش و چشم نواز برای مشتریان شما ایجاد کند. حتی میتواند حس واقعی FOMO (ترس از دست دادن) را برانگیزد و آنها را تشویق به خرید بیشتر از این محدوده کند، که همیشه یک موفقیت برای برند شماست!


یک شخصیت کوچک اضافه کنید
فقط به این دلیل که شما با یک بسته طراحی جعبه کار می کنید به این معنی نیست که باید خسته کننده باشد! این طرحهای جعبه مطمئناً کمی هیجان بیشتری را به تجربه کلی محصول و برند اضافه میکنند. از این واقعیت که بسته بندی جعبه یک مورد دیگر را تقلید می کند (فر یا تنه، هر کسی؟) گرفته تا طرح کلی پوسته برای فلپ ها، آنها واقعاً اجازه دادند طراحی جعبه با شخصیت آواز بخواند.
جعبه قهوه ای معمولی
این سبک برای برندهای سبزتر ایده آل است بدون اینکه تاثیر بصری طراحی جعبه را به خطر بیندازد. جعبه قهوه ای معمولی ظاهری ساده و کلاسیک ارائه می کند یا می تواند بوم مناسبی برای طرح های چشم نواز، تایپوگرافی جسورانه یا برجستگی رنگ باشد.
ترکیب رنگ های چشمگیر
این طراحی جعبه واقعاً چند کاره است: نه تنها با ترکیب رنگ های چشمگیر که جلب توجه می کند تأثیر می گذارد، بلکه می تواند با رنگ آمیزی یک یا چند طرف جعبه با سایه های مختلف، اطلاعات مهم محصول را برای مشتری شما برجسته کند. کلید اطلاعات برجسته است.

تصاویر پیچیده
افزودن برخی جزئیات پیچیده به تصویر می تواند طراحی جعبه شما را ارتقا دهد تا پیچیده تر و ظریف تر به نظر برسد. جزئیات به مشتریان شما امکان می دهد بیشتر کاوش کنند. و با دقت و جزئیاتی که در طراحی وجود دارد، شکی نیست که مشتری شما تاثیر بالایی بر روی بسته بندی و محصول شما خواهد داشت.
شیب رنگ
گرادیان رنگ راه بسیار خوبی برای افزودن نرمی و حرکت به طراحی جعبه شما است. این اثر توجه مشتریان شما را به خود جلب می کند و جلوه و حسی آرامش بخش و عرفانی می بخشد. این یک راه عالی برای اضافه کردن یک عنصر پویا به طراحی جعبه شما است!

تایپوگرافی سرگرم کننده و جسورانه
تایپوگرافی می تواند چیزی بیش از ابزاری برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد برند، محصول و کسب و کار شما باشد. این یک فرصت عالی برای لذت بردن از متن پررنگ تر، چیدمان های مختلف یا ترکیبی از تصویر و متن است. این باعث می شود که نام تجاری شما فوراً از سایرین متمایز شود.
روشن و لکه دار
سیلوئت های ارگانیک مدتی است که وجود داشته اند، اما این بار از طریق لبه های نرم تر و خمیده به روز می شوند – به نقاط، امواج و اشکال گرد فکر کنید. این را با رنگ های روشن ترکیب کنید و زیبایی مفرح و طبیعی خواهید داشت!

آیا برای بسته بندی آن آماده هستید؟
–
در دنیای مصرفکنندهای که بهطور فزایندهای رقابتی میشود، بستهبندی طراحی جعبه هرگز به این سختی کار نکرده است تا شگفتزده و خوشحال شود. از بستهبندی خلاقانه برای جذب مشتریان، تا تجربه باز کردن بستهبندی تعاملی که آن را در ذهن شما نگه میدارد، اینها تنها برخی از ایدههای الهامبخش طراحی جعبه برای محصولات شما هستند. هنگامی که آماده شروع طراحی جعبه خود هستید، طراحان حرفه ای اینجا هستند تا به شما کمک کنند تا ایده های طراحی جعبه را ارائه دهید که هیجان انگیز و الهام بخش باشد.
به چیزی طراحی شده عالی نیاز دارید؟
جامعه جهانی طراحان ما می توانند تقریباً هر چیزی را خلق کنند.
یک طرح دریافت کنید
پست با 52 ایده طراحی خارج از جعبه برای بسته بعدی شما اولین بار در 99طرح ظاهر شد.