6 اصل اساسی طراحی لوگو

6 اصل اساسی طراحی لوگو

هدف لوگو این است که برند شما را به طور کامل به مخاطب نشان دهد و در عین حال شما را از دیگران متمایز کند. وقتی کسی به لوگوی شما نگاه می کند، باید بتواند دو چیز را تشخیص دهد: اینکه آیا محصول را می خواهد و آیا می خواهد آن را از شرکت شما خریداری کند یا خیر. اصول طراحی لوگو به شما در انجام این کار کمک می کند.

تصویر توسط OrangeCrush

یادگیری نحوه طراحی لوگو ممکن است دشوار به نظر برسد. از کجا شروع می کنی؟ اینجاست که قوانین لوگوی زیر مفید هستند.

طراحی لوگو فرآیندی است که وقتی با دانش، تجربه و یک برنامه محکم به آن نزدیک شوید آسان تر می شود. اگر می خواهید چیزی عالی خلق کنید، دانستن اصول طراحی گرافیک و یادگیری برخی اصول طراحی گرافیک بسیار مهم است. در مرحله بعد، مشخص کنید که مشتری شما چه کسی است و چه چیزی می خواهید به آنها بگویید. انتخاب طراحی لوگو شما تفاوت بزرگی در انتقال پیام خود به مشتری ایجاد می کند.

اصول طراحی لوگو در زیر قوانینی است که اگر می خواهید یک لوگوی موثر و موفق ایجاد کنید باید از آنها پیروی کنید.

6 اصل کلیدی طراحی لوگو که باید بدانید:

  1. سادگی
  2. اصالت
  3. تطبیق پذیری
  4. مقیاس پذیری
  5. تعادل و تناسب
  6. بی زمانی
  7. اعمال این اصول در لوگو

1. سادگی

سادگی چیزی است که به یک لوگو کمک می کند تا در آزمون زمان مقاومت کند و آن را قابل تکرار و کار با آن آسان می کند.

سه خطی که “E” را مشخص می کنند، لوگو را به سادگی بیانگر matacurut می کند

شما می خواهید لوگوی شما تا حد امکان واضح و قابل مشاهده باشد و در عین حال زیبایی شناسی شما را منعکس کند و فلسفه شما را منتقل کند. لوگوی نایک را در نظر بگیرید – چیزی بیش از یک نوار تک رنگ. ساده تر از این نمی شود.

انتخاب عاقلانه فونت، گزینه های رنگ و گرافیک برای این مرحله حیاتی است. آیا لوگوی شما از چندین سایه، تصویر، فونت، حروف با هم همپوشانی تشکیل شده است؟ فقط چند عنصر فعال را برای طراحی خود انتخاب کنید – یک لوگوی خوب مملو از عناصر نیست. و فضای سفید را فراموش نکنید! سادگی مستلزم استفاده عالی از فاصله است. عناصری که لوگوی شما را تشکیل می دهند باید نفس بکشند تا لوگوی شما برجسته شود و به وضوح با مخاطبان صحبت کند.

2. اصالت

طراحی لوگوی اصلی و خاطره انگیز با جوهر svart.

لوگوی شما باید به اندازه کافی متفاوت باشد تا توجه افراد را به خود جلب کند و به اندازه کافی به یاد ماندنی باشد تا در ذهن مردم بماند.

ایمیل خود را بررسی کنید
ما به تازگی کتاب الکترونیکی لوگوی رایگان شما را برای شما ارسال کرده ایم.
کتاب الکترونیکی لوگوی رایگان را دریافت کنید و یاد بگیرید که چگونه لوگوی عالی ایجاد کنید.
ایمیل خود را وارد کنید تا کتاب الکترونیکی را به همراه نکات خلاقانه، منابع و تبلیغات گاه به گاه (که می توانید در هر زمان از آنها انصراف دهید) دریافت کنید.

صهیونیست ها! به نظر می رسد مشکلی رخ داده است.

به تمام لوگوهای به یاد ماندنی مدفون در حافظه خود فکر کنید: Starbucks، UPS و Apple در بالای لیست قرار دارند. شاید ما آنها را به خاطر تماشای بی پایان آنها به یاد می آوریم، اما شاید به این دلیل که آنها اصلی و فراموش نشدنی هستند. لوگوهای موفق با متفاوت بودن، اصلی بودن و به یاد ماندنی بودن از همه متمایز می شوند. لوگوی شما باید اولین نگاهی که مردم به خاطر بسپارند را به خود جلب کند و سپس در تعاملات مکرر اعتماد و قابلیت اطمینان را منتقل کند.

طراحی لوگوی منحصر به فرد نیاز به یک مفهوم طراحی منحصر به فرد دارد. این نقطه ای در طراحی لوگو است که در آن هنر با ایده های عالی و درک کامل از طراحی کاربر روبرو می شود. یک طراح گرافیک باتجربه می تواند با در نظر گرفتن تمام این ملاحظات به اهداف لوگوی شما برسد و چیزی واقعاً بدیع خلق کند.

3. تطبیق پذیری

لوگوی شما کار بزرگی دارد. تمام محصولات شما، تابلوهای فروشگاه، تبلیغات دیجیتال و موارد دیگر (به تی شرت و برچسب ضربه گیر فکر کنید!) زینت خواهد داد. بنابراین لوگوی شما باید انعطاف پذیر و سازگار باشد تا در هر مکانی فرود بیاید. به همه مکان هایی که می خواهید از لوگوی خود استفاده کنید فکر کنید و مطمئن شوید که در هر یک از آنها خوب به نظر می رسد.

انواع مختلف لوگو به جهانی شدن یک لوگو کمک می کند. طراحی توسط C1k.

داشتن یک لوگوی ساده و به راحتی قابل تشخیص می تواند به انعطاف پذیری کمک کند. یکی دیگر از راه‌های عالی برای دستیابی به انعطاف‌پذیری، لوگوی قابل تنظیم است. لوگوهای ریسپانسیو قابل تنظیم هستند و از نظر اندازه، پیچیدگی یا حتی رنگ دارای تغییرات متفاوتی هستند تا با جایی که قرار می گیرند مطابقت داشته باشند.

قاعده کلی این است که لوگوی شما نیز باید بتواند با هر رنگ یا پس زمینه ای کار کند. این به این معنی است که باید در سیاه و سفید و بدون هیچ جلوه ای خوب به نظر برسد. این لخت ترین شکل لوگوی شماست. آیا هنوز هم منحصر به فرد و به یاد ماندنی است؟ آیا هنوز صدای شرکت شما را دارد؟

4. مقیاس پذیری

یک لوگوی مینیمالیستی هوشمند که به راحتی مقیاس می شود. طراحی توسط artsigma.

به طور مشابه، لوگوی شما باید بتواند با هر اندازه ای سازگار شود. آیا می توان آن را روی یک بیلبورد غول پیکر و یک خودکار کوچک قرار داد؟ با بازگشت به اصل سازگاری، می دانیم که لوگوی شما باید مقیاس پذیر باشد تا برند شما را در همه جا نشان دهد.

یک لوگوی مقیاس پذیر باید منطقی باشد، خوب به نظر برسد و در هر اندازه ای خوانا باقی بماند – چه روی یک کارت ویزیت کوچک یا یک پوستر بزرگ چاپ شده باشد. اگر جزئیات زیادی را در لوگوی خود بگنجانید، کوچک کردن آن در اندازه کوچک دشوار خواهد شد.

برای دستیابی به مقیاس پذیری لوگوی شما، طراح لوگوی شما را در قالب وکتور ایجاد می کند. فایل‌های وکتور با در نظر گرفتن تغییر مقیاس ایجاد می‌شوند، بنابراین لوگوی شما هنگام بزرگ‌نمایی به اندازه بزرگ به همان اندازه واضح به نظر می‌رسد.

5. تعادل و تناسب

مردم طراحی متعادل را زیبا می شناسند. یک طراحی متناسب باعث ایجاد تعادل بین عناصر مختلف تشکیل دهنده لوگوی شما می شود.

طراحی لوگوی متعادل توسط olimpio

تناسب به وزن هر یک از عناصر تشکیل دهنده لوگوی شما اشاره دارد. از نقطه نظر عملی، نسبت های مناسب لوگوی شما را کامل می کند و به آن کمک می کند تا معنا پیدا کند.

آرم های متقارن توسط عناصری با وزن مساوی که در دو طرف خط مرکزی تراز شده اند متعادل می شوند. از سوی دیگر، لوگوهای نامتقارن را نیز می توان با استفاده از وزن های مخالف متعادل کرد تا ترکیبی ناهموار اما همچنان دارای تعادل باشد.

6. بی زمانی

یک لوگوی بی انتها در ده سال به همان اندازه که امروز خوب به نظر می رسد. هنگام طراحی لوگوی خود از تسلیم شدن به مدهای کوتاه مدت خودداری کنید و ظاهری کلاسیک را انتخاب کنید. لوگوهای روانگردان الهام گرفته از دهه 70 ممکن است امروز برای صنعت شما مورد توجه قرار گیرند، اما ممکن است یک سال بعد از آن خارج شوند.

لوگوهای حماسی در آزمون زمان مقاومت می کنند زیرا آنها به اصول و قوانین لوگوی ماندگار توجه می کنند، نه آنچه که دیگران در حال حاضر انجام می دهند.



همانطور که شرکت شما رشد می کند و تغییر می کند، لوگویی که اهداف و ایده آل های اصلی شما را حفظ می کند مرتبط باقی می ماند. چیزی که ممکن است در حوزه فرهنگی فعلی عجیب و غریب یا به موقع به نظر برسد، ممکن است به برند شما کمک کند در حال حاضر توجه را جلب کند، اما ممکن است در آینده این ارتباط را از دست بدهد. چیزی که با شما صحبت می کند و برای شما صحبت می کند همیشه با شما خواهد ماند.

یکی از راه‌های آزمایش این اصل طراحی لوگو این است که سناریوی زیر را تصور کنید: به این فکر کنید که چگونه فکر پشت لوگوی خود را بارها و بارها برای سال‌های آینده توضیح می‌دهید. آیا توضیح شما تا 5 یا 10 سال دیگر همچنان معتبر خواهد بود؟

این اصول را در لوگوی خود اعمال کنید تا نتیجه ای برجسته بگیرید

این طرح به زیبایی قوانین و اصول طراحی لوگو را در بر می گیرد. لوگو توسط Rom@n

لوگوی شما صدا و چهره برند شما را منعکس می کند. این مسئولیت بزرگی از جانب شماست، و بنابراین شما مسئولیت بزرگی دارید که تا حد امکان آن را با دقت ایجاد کنید.

برای اینکه بدانید چگونه می توانید این اصول را در طراحی لوگوی خود اعمال کنید، ویدیوی بالا را تماشا کنید. در اینجا ما در مورد نحوه نوشتن خلاصه طراحی لوگو صحبت می کنیم و چگونه می توانید پروژه های خود را با استفاده از اصول اولیه طراحی لوگو بررسی کنید. با استفاده از این اصول به عنوان یک راهنما، می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و هر گونه نقص در طراحی لوگوی خود را تشخیص دهید.

چه اولین لوگوی شما باشد و چه صدمین لوگوی شما و چه خودتان در حال طراحی لوگو باشید و چه با یک طراح گرافیک کار کنید، حتما این کار را با رعایت اصول طراحی لوگو انجام دهید.

یک لوگوی برجسته برای کسب و کار خود دریافت کنید

برای تحقق آن با طراحان با استعداد ما همکاری کنید.


لوگو دریافت کنید

این مقاله در ابتدا در سال 2019 منتشر شده است. با نمونه ها و اطلاعات جدید به روز شده است.

The post 6 اصل کلیدی طراحی لوگو appeared first on 99designs.