موسیقی و طراحی دست به دست هم می دهند. هر دو ابزار قدرتمندی برای ابراز وجود هستند که بر خلق و خوی تأثیر می گذارند، سبک ها را تعریف می کنند، جنبش های توده ای را تحریک می کنند، درباره خودمان، فرهنگمان به ما می آموزند و خرده فرهنگ ها را به وجود می آورند. از نظر تاریخی، طراحان و نوازندگان همیشه گرد هم آمدهاند تا پیامهای موجود در موسیقی خود را تقویت کنند – از جلد آلبوم، هویت لوگو، پوسترهای تور، طراحی کالا و موارد دیگر.
چه یک هنرمند موسیقی باشید یا یک کسب و کار کوچک که به دنبال در معرض دید قرار گرفتن و به اشتراک گذاشتن پیشنهاد منحصر به فرد خود با جهان هستید، طراحی مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند. اما چگونه انتخاب می کنید که سبک طراحی لوگوی موسیقی برای برند شما مناسب است؟ بیایید نگاهی دقیق تر به این هفت سبک طراحی قطعی که معمولاً در صنعت موسیقی استفاده می شود بیندازیم.
7 سبک طراحی آرم موسیقی برتر
–
- شورشی پانک
- نوستالژی یکپارچهسازی با سیستمعامل
- گرافیتی خیابانی شهری
- آیکون های صدا و ساز
- وردمارک و فونت های سفارشی
- آینده نگر
- طلسم ها
شورشی پانک
–
صنعت موسیقی از متالهدها، راکهای گرانج، کشور یاغی، موش پیتها و موجسواری جمعی، همیشه جایی برای اعتراض و شورش خواهد داشت. با گذشت زمان، طراحان تکنیک های مختلفی برای نشان دادن این انرژی آنارشی پیدا کردند. این می تواند شامل استفاده از بافت های فرسوده و پریشان باشد که در کنار هم قرار گرفته اند با رنگ های روشن مناسب برای انتقال برداشت های جسورانه و عدم انطباق. تکنیک های دیگر شامل استفاده از نمادهای تیز مانند جمجمه و استخوان است. این سبک با ژانرهای موسیقی پانک راک، متالکور یا هاردکور پانک به خوبی هماهنگ می شود.
نوستالژی یکپارچهسازی با سیستمعامل
–
طرحهای یکپارچهسازی با سیستمعامل سبکهای هنری دهههای گذشته، مانند آرت دکو، آرت نوو، باهاوس و مدرن اواسط قرن را گرد هم میآورند. ویژگیهای بصری شامل نشانها، تاجها، رنگهای خاموش یا روشن، اشکال هندسی، بافتهای دانهدار، و حروف طراحی شده با دست است. طرح های یکپارچهسازی با سیستمعامل در میان نوازندگان محبوب هستند زیرا می توانند نوستالژی را برای یک دوره یا دوره زمانی خاص برانگیزند. به عنوان مثال، از طرحهای رترو میتوان برای کانالهای راکابیلی دهه 50، راک روانگردان دهه 60 یا بلوگرس جنوبی استفاده کرد.
گرافیتی خیابانی شهری
–
سبک طراحی خیابان شهری با حروف گرافیتی و تصاویر کاراکترها، رنگهای پررنگ و فونتهای طراحیشده با دست، که بهعنوان «سبکهای دست» یا «نشانگذاری» نیز شناخته میشوند، مرتبط است. این سبک اغلب با فرهنگ هیپ هاپ مرتبط است. طرح های گرافیتی خیابانی اغلب دارای اشکال انتزاعی با حرکت زیاد هستند که به صورت بصری داستانی را روایت می کنند. حروف سفارشی تلاقی بین خوشنویسی و خط شکسته هستند که اغلب دارای بافت یک نشانگر قلم مو یا اسپری رنگ هستند. این سبک را می توان در هر چیزی که به فرهنگ خیابانی مربوط می شود استفاده کرد، از تی شرت، کلاه، عرشه اسکیت برد یا حتی جلد آلبوم، اگر چیزی واقعا منحصر به فرد و چشم نواز می خواهید.
آیکون های صدا و ساز
–
مانند همه صنایع، دنیای موسیقی سهم عادلانه ای از شرکت ها و سازمان های سنتی دارد که باید حس حرفه ای بودن را در برندسازی خود ایجاد کنند. یکی از تکنیک های رایج ترکیب یک عنصر موسیقی با تایپوگرافی رسمی است. حتی بهتر است اگر بتوانید یک تصویر صنعتی رایج – مانند یک گیتار یا یک صفحه وینیل – بگیرید و آن را به چیزی هوشمندانه یا منحصر به فرد تبدیل کنید.
صدا و سازها اساس همه موسیقی ها هستند. اشکال فورا قابل تشخیص مانند پیانو، بلندگوها یا صفحه های گرامافون جوهر ژانرهای موسیقی مانند راک، هیپ هاپ، جاز یا کانتری را به تصویر می کشند. هنگامی که به صورت استراتژیک در لوگوها استفاده می شود، ابزارها می توانند تخصص و قابلیت اطمینان را منتقل کنند. این سبک برای مدارس موسیقی، جشنواره ها، فروشگاه های موسیقی یا فروشگاه های ساز و تجهیزات عالی است.
وردمارک و فونت های سفارشی
–
علامت کلمه به سادگی یک لوگوی مبتنی بر متن است که حاوی نماد یا طلسم جداگانه ای نیست. کلمات کلیدی به دلیل تطبیق پذیری آنها محبوب ترین انتخاب برای هنرمندان موسیقی است. این سبک با هر ژانر موسیقی به خوبی هماهنگ می شود. لوگوهای Wordmark به یاد ماندنی و قدرتمند هستند و برای اثربخشی به شدت به تایپوگرافی و مینیمالیسم متکی هستند. فونت و رنگهای انتخابشده برای لوگوی علامت کلمه میتوانند تأثیرات بیشماری متفاوتی را منتقل کنند – برای مثال، بازیگوش، آیندهنگر، پیشرفته، فرهنگی، روحانگیز و پرانرژی. از آنجایی که این آرمها فقط حاوی متن هستند، میتوان آنها را بدون از دست دادن خوانایی به راحتی بزرگ یا کوچک کرد – و آنها را برای استفاده در همه انواع پلتفرمهای رسانه ایدهآل میکند.
آینده نگر
–
موسیقی پیوند ناگسستنی با ریاضیات و هندسه دارد و آنها را به ترکیبی عالی تبدیل می کند. علاوه بر این، عصر دیجیتال چهره جدیدی به دنیای موسیقی آورده است. صداهای الکترونیکی دنیای ما را بیش از هر زمان دیگری پر می کنند و همچنین با زیبایی طراحی خاصی همراه هستند. طرح های آینده نگر از داستان های علمی تخیلی و اکتشاف فضا الهام می گیرند تا چیزی واقعا منحصر به فرد خلق کنند. این نوع سبک دارای خطوط تیز همراه با اشکال تمیز برای القای حس مدرنیته است و زمانی که با موسیقی رقص الکترونیک یا مناظر صوتی محیط همراه شود بهترین کار را دارد.
طلسم ها
–
آخرین اما نه کماهمیت ما سبکهای طلسم داریم. این نوع از لوگوها از تصاویر کارتونی مبتنی بر حیوانات یا نمادها برای نشان دادن مفاهیم یا احساسات خاص مرتبط با برندی که توسط لوگو نشان داده شده است استفاده می کنند. لوگوهای طلسم زمانی بهترین عملکرد را دارند که با سبک های موسیقی شادی آور مانند موسیقی پاپ یا EDM جفت شوند، اما بسته به عملکرد آنها می توانند با موفقیت در ژانرهای دیگر نیز استفاده شوند.
حالا برو بیرون و مربا
–
هنگام انتخاب ظاهری برای برند خود، باید از خود بپرسید که چه نوع سبک طراحی شخصیت و صدای شما را منعکس می کند. مهم نیست که چه نوع موسیقی ایجاد می کنید یا روی چه نوع پروژه ای کار می کنید، مطمئناً سبک طراحی کاملاً متناسب با دیدگاه شما وجود دارد. از یکپارچهسازی با سیستمعامل گرفته تا گرافیتی خیابانی گرفته تا پانک، هر سبکی از طراحی لوگوی موسیقی انرژی منحصر به فرد خود را به ارمغان می آورد که به شما کمک می کند تا از دیگران متمایز شوید.
چه یک هنرمند موسیقی باشید که به دنبال چیزی تازه برای کنسرت یا جلد آلبوم بعدی خود هستید، یا یک تجارت کوچک که میخواهد چیزی سرگرمکننده برای نمایش پنجرهتان باشد، کاوش در این هفت سبک طراحی میتواند به شما کمک کند تا حرفه یا کسبوکار خود را به سطح بالاتری ببرید. تا زمانی که مناسب را پیدا نکردید از آزمایش نترسید!
آماده دریافت لوگوی گروه یا کسب و کار موسیقی خود هستید؟
امروز مسابقه طراحی لوگو را شروع کنید!
یک طرح دریافت کنید
این مقاله در ابتدا در سال 2016 منتشر شده است. با نمونه ها و اطلاعات جدید به روز شده است.
The post 60 بهترین لوگوی موسیقی برای الهام بخشیدن به طراحی بعدی شما اولین بار در 99designs پدیدار شد.