روندهای برندسازی در سال 2023 بازتابی از نحوه واکنش ما به زمان فعلی را ارائه می دهد. پس از چند سال دیوانه وار و نارضایتی فزاینده از اقدامات و – گاهی حتی شدیدتر – عدم اقدام برندها، مردم فریاد صحت، شفافیت و صداقت برندهایی که با آنها در تعامل هستند، می پردازند.
از یافتن شادی، آسایش و گریز در دورههای گذشته تا ارتباط از طریق ارزشها، خنده و تعاملات انسانی، این روندها نشان میدهد که برندها در تلاش هستند تا نیازهای مردم را برآورده کنند و تجربیات معناداری را ارائه دهند. و در حالی که چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند بر روند برندسازی تأثیر بگذارد، یک چیز مطمئن این است که آینده نشان می دهد که چگونه برند شما ارزش های خود را حفظ می کند.
7 ترند بزرگ برندسازی در سال 2023:
–
- در آغوش گرفتن یک دوران
- برندسازی بیش از حد تحریک شده
- انجام کارهای بیشتر با کمتر
- حروف را با نمادها جایگزین کنید
- اولین برندسازی در ماموریت
- انسانی کردن شخصیت برند با طلسم
- استفاده از طنز و طنز
1. یک دوران را در آغوش بگیرید
–
در آغوش گرفتن یک دوره در مورد ایجاد یک برند است که کسی را به زمان دیگری در تاریخ می برد. این می تواند به اندازه دهه 2000 جدید و به اندازه زرق و برق دهه 1920 دور باشد.
زمانی که چشماندازهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی امروز بیش از حد آشفته و طاقتفرسا میشوند، ایجاد چشماندازی با محوریت زمان دیگری میتواند راه فراری برای مردم باشد. راهی برای کاوش در فضاهای جدید، احیای روزهای شکوه، یا دیدن زمان دیگری با عینک های رز رنگ ارائه می دهد.
این روند با استفاده از تأثیرات گذشته که قبلاً آنها را درک کرده اند، مانند استفاده از فونت پررنگ و منحنی دهه 70 یا یک طرح رنگی شاد از دهه 90، یک ارتباط فوری با کاربران ایجاد می کند. و در دنیایی که مردم و ملتها به طور فزایندهای از هم جدا شدهاند، آیا جای تعجب است که بتوانیم آرامش را در سادگی و آشنایی دورانهای گذشته جستجو کنیم؟
2. نام تجاری بیش از حد تحریک شده
–
نام تجاری بیش از حد تحریک شده از تصاویر بصری و رنگ های چشم نواز برای جلب توجه و جذب حواس استفاده می کند. این گرایش اغلب از رنگهای روشن، فونتهای پررنگ و تحریفشده و نمادها یا آرمهای ظاهری استفاده میکند. از نظر بصری، این برندها به نظر می رسد که از طریق استفاده از الگوها، تصاویر پراکنده و حداکثر استفاده از فضا کارهای زیادی انجام می دهند.
این برندها علاوه بر جلب توجه شما، با انرژی بازیگوش و رنگهای قوی در طرحها احساس خوشحالی را در مخاطب ایجاد میکنند. این یک تجربه به یاد ماندنی و مثبت را ارائه می دهد که رهایی از چرخه اخبار تیره و تار جنگ، قحطی و بحران اقتصادی فراهم می کند.
3. با کمتر کار بیشتری انجام دهید
–
در اصل، انجام کارهای بیشتر با کمتر به معنای دستیابی به تأثیر بیشتر با عناصر کمتر است. در مورد طراحی مینیمالیستی نیست که از رنگ های بژ، سفید و خنثی با فضای خالی زیاد استفاده می کند. در عوض، این روند از کمترین عناصری که یک برند برای به ارمغان آوردن حداکثر بیان و شخصیت نیاز دارد استفاده می کند.
از نظر ظاهری، این برندها از یک یا دو رنگ با فونت های بزرگ و واضح استفاده می کنند. آنها فقط از آنچه لازم است برای انتقال واضح پیام، لحن و شخصیت استفاده می کنند. این روند برندسازی با این تصور عمومی سازگار است که وقتی همه میتوانیم با خیلی کمتر از پس آن برآییم، چیزهای زیادی داریم. و در پاسخ به این همه افراط، برندها با انجام کارهای بیشتر با کمتر به عقب رانده می شوند.
4. حروف را با نمادها جایگزین کنید
–
زمانی که لوگو و نام برند شما فقط متن است، جایگزین کردن علامت با نماد یا تصویر میتواند راهی سرگرمکننده برای تزریق شخصیت و سبک به برند شما باشد. پس از همه، این اولین چیزی است که مردم می بینند که واقعاً برند شما را به عنوان یک کل جذب می کند – لحن، سبک، ظاهر و محصول.
این سبک نام تجاری نامتعارف اشاره ای منحصر به فرد به شرکت شما می کند و به برند شما کمک می کند که برجسته شود. و نماد اضافه شده یک نشانه بصری است که به افراد امکان می دهد به سرعت چیزی در مورد برند یاد بگیرند. در دنیایی که دامنه توجه ما کوتاهتر است، هر چه یک برند سریعتر بتواند توجه و درک ما را جلب کند، بهتر است.
در جایی که معمولاً استفاده از نمادها یا تصاویر در یک تایپ فیس مورد توجه قرار نمی گیرد، در اینجا به طرز ماهرانه و واضحی از آن استفاده شده و به بخشی جدایی ناپذیر تبدیل شده است که به یکسان شدن همه حروف کمک می کند.
5. نام تجاری در ماموریت حرف اول را می زند
–
اکنون اکثر برندها میدانند که این کافی نیست که بگویند به دلایل اجتماعی اهمیت میدهند. آنها باید این را با تأثیرگذاری ثابت کنند. دیگر نیازی به چنین تظاهرات آشکاری نیست. این احساسی است که سال گذشته شاهد آن بودیم زیرا مارک های اکو ظاهر “اکو” را کنار گذاشتند و در عوض بسیاری از آنها نام تجاری خود را به روش های دیگری تعریف کردند، در حالی که همچنان به ارزش های خود پایبند بودند. در سال 2023، ما انتظار داریم که این امر ادامه یابد و به برندسازی با هدف اصلی تبدیل شود.
ما می بینیم که برندها از ایده های محدودی در مورد اینکه یک برند ماموریت اول باید چگونه باشد رها می شوند و این ماموریت را به عنوان بخشی از برند می پذیرند. مردم دیگر نمی خواهند ببینند برندها وقتی محبوب می شوند به علل اجتماعی واکنش نشان می دهند. آنها می خواهند این ارزش ها را در سراسر برند مشاهده کنند.
این در مورد گنجاندن ماموریت و ارزش های خود در هویت برند شما و ایجاد اقدامات معنادار در اطراف آن است. فقط نگویید که کسب و کار شما به محیط زیست اهمیت می دهد، ابتکارات بازیافت و فروش مجدد ایجاد کنید. و سپس آن را در هر عنصر از برند و داستان برند خود ببافید. مردم از کسب و کار که به اندازه کافی برای افراد نیازمند و برای کره زمین انجام نمی دهند خسته شده اند. اکنون انتظار می رود که مشاغل ارائه دهند.
6. انسانی کردن شخصیت برند با طلسم
–
در سال 2023، شاهد افزایش طلسم های برندهای قوی هستیم که در جلو و مرکز برندسازی قرار می گیرند. این طلسم ها به جای اینکه فقط یک طراحی لوگوی زیبا باشند، دارای شخصیتی قوی هستند که از ویژگی های انسانی استفاده می کند.
مردم عاشق ارتباط هستند، به خصوص در چشم انداز اجتماعی پراکنده امروزی. از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که دائماً برای جلب توجه ما تا واقعیت خشن و تأثیر رکود اقتصادی رقابت میکنند، مردم به دنبال مارکهایی هستند که صداقت و اصالت بیشتری را به ارمغان میآورند. آوردن شخصیت مضاعف به برندتان از طریق یک طلسم، لایه جدیدی از شخصیت و گرما را اضافه می کند، چیزی ملموس برای مخاطبان برای ارتباط و ارتباط.
7. استفاده از طنز و طنز
–
این روزها همه ما می توانیم بخندیم. و واقعاً نیازی به جدی گرفتن برندها نیست. آنها ممکن است متوجه شوند که مخاطبان وقتی از کمی طنز برای از بین بردن تنش استفاده می کنند، استقبال بیشتری می کنند.
مردم بیش از هر زمان دیگری می خواهند که برندها با آنها مرتبط شود. آنها میخواهند بدانند که برندها در همان دنیایی زندگی میکنند که آنها زندگی میکنند و از همان چیزها میگذرند – تغییرات آب و هوایی، بحرانهای بهداشت عمومی، سیستمهای اجتماعی پراکنده و همه چیز. و استفاده از طنز و طنز راهی برای ایجاد این رابطه و عبور ما از دوران سخت است.
خنده به دلایلی بهترین دارو است، به ما احساس خوبی می دهد، استرس را از بین می برد و تجربه ای فراموش نشدنی را ایجاد می کند.
@duolingo آیا من چهره جدید balenciaga هستم؟ #duolingo #dulapeep #balenciaga #fashion ♬ ویروسی است هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاالیبرا
Duolingo از طنز برای مسخره کردن خود و یادآوری های اعلان Duolingo استفاده می کند
آیا برای ترندهای برتر برندسازی 2023 آماده هستید؟
–
روندهای برندسازی برای سال 2023 منعکس کننده خواسته ها و نیازهای مردم در زمان های نامطمئن و دشوار است. نام تجاری بسیار تحریک شده، تاثیرگذار و سرگرم کننده راه هایی را برای تعامل با تصاویر قوی ارائه می دهد. و برندسازی ماموریت اول، انسانی کردن شخصیت برند و شوخ طبعی راه هایی را برای ایجاد ارتباطات ارائه می دهد.
توجه به روندهای برندسازی در سال 2023 بسیار مهم است زیرا به ما می گویند مردم به دنبال چه چیزی هستند و چگونه برندها می توانند به آنها دست یابند. امسال، نکته کلیدی برای یادگیری این است که مردم به دنبال برندهای مرتبطی هستند که با مخاطبان خود به روشی غیرقابل انکار معتبر ارتباط برقرار کنند. زمانی که برندها به خوبی انجام شوند، میتوانند تجربهای خارقالعاده مملو از شادی، خنده و ارتباط ارائه دهند که به زودی فراموش نخواهد شد.
آیا می خواهید هویت برند خود را تازه کنید؟
طراحان ما می توانند به شما در ایجاد تقریباً هر چیزی کمک کنند.
یک طرح دریافت کنید
پست 7 بزرگترین روند برندسازی برای سال 2023 اولین بار در 99designs ظاهر شد.