
برای درک اینکه چه چیزی باعث روندهای کارت ویزیت می شود، باید به آنچه در سال 2023 منجر به کسب و کار می شود نگاه کنیم. و علیرغم چالش های جهانی تغییرات آب و هوایی، جنگ های جهانی و محدودیت ها، بسیاری در حال یافتن راه هایی برای راه اندازی مشاغل جدید، ایجاد موفقیت و مواجهه با چالش های جدید هستند.
در سال 2023، ما در عصر کسبوکارهای کوچک، چالشهای جانبی و تولیدکنندگان مستقل محتوا هستیم. همچنین در دوران تغییر برند هستیم. برندهایی که برای دنیای قبل از همهگیری ایجاد شدهاند، همیشه با چشمانداز اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کنونی ما مطابقت ندارند. برای ادامه رشد، برندها تقریباً در هر بخش در حال اختراع مجدد خود هستند. همه این کارآفرینان یک چیز مشترک دارند: آنها باید برجسته باشند و هوشمندانه در چشم اندازی که به سرعت (و همیشه) در حال تغییر است حرکت کنند.
ما در این گرایشها از طریق چیدمانهای بازیگوش، شکلهای جسورانه و رنگهای پر جنب و جوش، احساس شورشی شاداب و آزادانه را میبینیم. همه اینها به ما نشان می دهد که برندها و طراحان در حال ریسک کردن هستند، مرزها را کنار می زنند و طراحی کارت ویزیت سنتی را در سال 2023 به چالش می کشند.
در اینجا 7 روند خیره کننده کارت ویزیت برای سال 2023 آورده شده است:
–
- تمام رنگ در یک طرف
- شورش علیه کارتهای ویزیت سنتی
- شکل های گرد و نرم
- تعداد زیادی فونت
- پالت های رنگی تک رنگ
- اول قرار دادن محصول
- ضربات ضخیم و جسورانه
1. تمام رنگ در یک طرف
–
کارت ویزیت رنگارنگ چیز جدیدی نیست. در طول سال ها، آنها یک راه محبوب برای جلب توجه بوده اند. اما در سال 2023، طراحی کارت ویزیت به افراط میرود و قسمت سفید و تمیز را با یک رنگ در سراسر صفحه تضاد میکند. نتیجه این است که هر یک از طرفین باعث برجسته شدن طرف دیگر می شود. سمت ساده باعث می شود سمت رنگ روشن تر و پررنگ تر به نظر برسد، در حالی که رنگ توجه را به نقشه و اطلاعات جلب می کند. این کارت ویزیت ها نیازی به طرح های آراسته یا لوگوهای پررنگ ندارند زیرا رنگ همه کارها را انجام می دهد.
این روند طراحی با یک احساس عمومی گستردهتر همسو میشود که ما بیش از حد داریم، خواه تجمل ثروتمندان باشد یا انباشت کلی چیزهایی که به آنها نیاز نداریم. در هر صورت، مادی گرایی و ثروت زیاد از بین رفته است. ما تا حد زیادی از مجلل چشم پوشی می کنیم و از عملکرد و سادگی استقبال می کنیم. برای کارت ویزیت، این بدان معنی است که باید توجه را جلب کند و تمام اطلاعات تماس لازم را ارائه دهد. این دقیقاً همان کاری است که این روند انجام می دهد.

2. شورش علیه کارت ویزیت های سنتی
–
روشهای قدیمی دیگر جواب نمیدهند زیرا با واقعیتهای تغییرات آبوهوایی و بیثباتی اقتصادی روبرو هستیم و بسیاری از مردم احساس میکنند که رهبران به اندازه کافی کار نمیکنند. این احساس به طرحهای ضدفرهنگی و سرکشی تبدیل میشود که بر لمسهای شخصی و صداهای اصیل تأکید میکند تا اصلاحشده و صیقلی.
بسیاری از این طرح ها از ابله، رنگ های روشن، طنز و کمی صداقت استفاده می کنند تا ظاهری منحصر به فرد و سفارشی برای هر برندی به دست آورند. اطلاعات کلیدی هنوز وجود دارد، اما با این روند، طراحان به دنیا نشان میدهند که پایبندی به هنجارهای کارت ویزیت قدیمی قدیمی مربوط به گذشته است. و کمی سرگرمی بیپروا باعث میشود مردم بخندند و حس شخصی را که همه ما این روزها به آن نیاز داریم اضافه میکند.
3. شکل های گرد و نرم
–
در بخش آخر، ما در مورد اینکه چگونه طراحان در برابر طراحی کارت ویزیت سنتی با یک لمس واقعی تر و شخصی تر طغیان می کنند صحبت کردیم. این تنها راهی نیست که آنها از هنجارها در سال 2023 سرپیچی می کنند. شکل های گرد و نرم برای طراحان و برندهایی که می خواهند از هنجارها سرپیچی کنند نیز عالی است، اما به عنوان رویکرد و پاسخی ملایم تر به دنیایی که می تواند خشن و بی رحمانه احساس کند.

استفاده از دایره ها و شکل های گرد راهی عالی برای ابراز دوستی، شادی، نرمی و سبکی است. آنها مدتهاست که یک عنصر طراحی انتخابی برای مارک های مقرون به صرفه و انسان محور بوده اند. از نظر بصری، این طرح ها از دایره ها و نقاط یا فونت های گرد و حباب دار برای تضاد شکل مستطیلی سنتی و لبه های تیز استفاده می کنند.
در مقایسه با طرح های کارت ویزیت سنتی، آنها احساس بازیگوشی و سرگرمی دارند. تا حدودی به دلیل قرارگیری پراکنده و تصادفی شکل های گرد و نرم است. با الهام از زیبایی شناسی کتاب برچسب، این چیدمان بی دغدغه و بی دغدغه خاطرات دوران کودکی را تداعی می کند و راهی برای فرار از رویدادهای جهان، حتی برای یک لحظه.
4. بسیاری از فونت ها
–
فونت های زیاد گاهی اوقات می تواند گیج کننده و آزاردهنده به نظر برسد. اما همانطور که طراحان به ما نشان می دهند، لزوماً اینطور نیست. یکی از روند رو به رشد کارت ویزیت در سال 2023 شامل تعداد زیادی فونت است. هنگامی که از فونت های مختلف، با اندازه، عرض و جهت های مختلف استفاده می کنید، می توانند یک کاراکتر پویا برای متن ایجاد کنند. برای خواندن شماره تلفن یا نام، کارتهای ویزیت باید چرخانده و کج شوند. در هر صورت خاطره انگیز است.

با این روند، طراحان در حال آزمایش ایده های جدیدی هستند که یک کارت ویزیت می تواند چگونه باشد. این راهی است که دارندگان کارت ویزیت می توانند طراحی را به دست خود بگیرند و در نحوه نمایش خود هر طور که می خواهند بازیگوش تر باشند. مانند بسیاری از گرایشهای طراحی کارت ویزیت تاکنون، طراحان کنجکاوی خود را دنبال میکنند تا فراتر از حد انتظار کشف کنند.
5. پالت های رنگی تک رنگ
–
روند دیگری که در طراحی کارت ویزیت شاهد محبوبیت آن هستیم، استفاده از سایه هایی از خانواده رنگ های مشابه است. آن را به عنوان رنگ تراشهای در نظر بگیرید: مجموعهای از سایههای یک رنگ، همه در کنار یکدیگر به شیوهای زیباشناختی ارائه شدهاند. در کارتهای ویزیت، آنها رنگها را مانند یک نمونه رنگ ردیف نمیکنند، اما میتوانید ببینید که چگونه هر طرحی از رنگهایی استفاده میکند که نزدیک به هم مرتبط هستند، و طیف رنگهای زیادی از یک خانواده رنگی را در بر میگیرند. اینها به عنوان طرح های رنگی تک رنگ شناخته می شوند. یک طرح رنگی تک رنگ فقط از یک رنگ استفاده می کند، اما سایه ها را از طریق تن ها، رنگ ها و سایه ها متمایز می کند.

این طرحها راهی آسان برای ایجاد یکپارچگی در کارتهای رنگارنگ هستند، زیرا رنگهای متضاد یا متضاد زیادی وجود ندارد. این پیچیده است و بدون اینکه خشن یا استریل به نظر برسد، مینیمال است و برای مبارزه با هرج و مرج و سر و صدای جهان، نرمی و راحتی ایجاد می کند. با ماندن در “داخل جعبه” با یک پالت رنگ، این طرح ها می توانند احساس آرامش و احساس آشنایی ایجاد کنند.
6. قرار دادن محصول در درجه اول
–
وقتی شخصی به کارت شما نگاه می کند، مهم است که فورا بداند شما در چه نوع تجارتی هستید. و در سال 2023، این طرح ها دقیقاً این کار را انجام می دهند. آنها محصول یا خدمات یک کسب و کار را به روشی واضح نشان می دهند. توجه کنید که چگونه بسیاری از آنها محصول خود را به عنوان یک نماد یا تصویر ساده ارائه می دهند.

در حالی که بسیاری از خوشبینیهای مورد انتظار پس از همهگیری تحتالشعاع شرایط اجتماعی و اقتصادی سال 2022 قرار گرفتهاند، اما همه اینها عذاب و تاریکی نیست. این تصاویر یا نمادها روشی جذاب برای افزودن شخصیت و شخصیت هستند که کمی خوش بینی را در سال 2023 به ارمغان می آورد. آنها انرژی بازیگوش و سرگرم کننده ای را به کارت های ویزیت می آورند.
7. ضربه های ضخیم و پررنگ
–
هنگام بحث از سکته مغزی، کلمه “وزن” به ضخامت اشاره دارد. و نکاتی که در این طرح های کارت ویزیت وجود دارد ضخیم. این مهاجمان سنگین چند چیز را انجام می دهند: آنها جسور هستند، آنها جسارت هستند، آنها با ابهت هستند، و آنها از نظر بصری جذاب هستند.
از نظر بصری، این طرحها به دلیل تصاویر بزرگ و با ابهت خود که فضا را اشغال میکنند و توجه را میطلبند، ریشه در جنبشهای بروتالیستی و ضد طراحی دارند. همانند این حرکات، این گرایش با سنتها و سنتی مخالفت میکند و زیباییشناسی را انتخاب میکند که از طریق خطها و حروفهای سنگین و جسورانه توجه را جلب میکند.
کسب و کار خود را با طراحی عالی به سال 2023 ببرید
–
حتی در حالی که ما در حال حرکت در دنیایی هستیم که یاد میگیریم چگونه با تغییرات آب و هوایی، جنگهای جهانی و ریاضت اقتصادی کنار بیاییم، برندها ایدههای خلاقانهای ارائه میکنند که کارتهای ویزیت سنتی را به شیوههای شاد، جسورانه و بازیگوش به چالش میکشند و شورش میکنند.
چه بتوانید به طور کامل بر یک (یا چند مورد!) از برترین گرایشهای کارت ویزیت برای سال 2023 تکیه کنید، یا هنجارهای صنعت شما به این معنی است که باید عناصر روند خاصی را برای بازی انتخاب کنید، بررسی کنید که چگونه میتوانید الهامبخش باشید. طراحی کارت ویزیت بعدی شما استقبال از روندها چیزی بیش از صرفا سرگرم کننده است، آنها راهی برای نشان دادن تمایل کسب و کار شما برای کشف ایده های جدید، آزمایش با مفاهیم نوظهور و نشان دادن اینکه می توانید با حال و هوای عمومی که بسیاری احساس می کنند ارتباط برقرار کنید.
این را در هنگام طراحی کارت ویزیت خود در نظر داشته باشید. راه های زیادی برای برقراری ارتباط یکسان وجود دارد و بهترین سبک ارتباطی آن است که با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.
آیا کارت ویزیت پر از شخصیت می خواهید؟
طراحان ما می توانند به شما در ایجاد تقریباً هر چیزی کمک کنند.
یک طرح دریافت کنید
پست 7 روند خیره کننده کارت ویزیت برای سال 2023 اولین بار در 99طراحی ظاهر شد.